Létající Fin, Toni Gardemeister, bude i v tomto měsící pokračovat ve vývoji Opelu Corsa S2000 týmu Hankook. Tým bude startovat na Rally Principe de Asturia, která se jede jako devátý podnik IRC.
Gardemeister a jeho co-driver, Tomi Tuominen, věří, že vývojové práce, které prováděli na soutěžích v Belgii a ČR by jim mohli pomoci. Nicméně do Španělska jedou opět za účelem posbírat co nejvíce cenných dat. „Opravdu se těším na spolupráci s MSD a Hankookem na vývoji vozu i pneumatik. Tyto vozy brzy nahradí současné WRC, a proto vidím jako dobrou příležitost účastnit se vývoje Corsy,“ říká Toni Gardemeister. „Andreas Mikkelsen pro nás na Barum Rally udělal obrovský kus práce. Tento měsíc má však v Norsku nějaké závazky, a tak jsme pro Španělsko sáhli po Tonim a Tomim. Jejich zkušenosti budou pro nás velmi cenné, protože příští rok chceme do IRC vstoupit naplno,“ říká Mike Patterson, manager Hankooku pro motorsport.Ačkoliv Rally Principe de Asturia je pro Fina nová, se španělskými asfalty má zkušeností spoustu. „Těším se na to, že budu součástí vývoje nového vozu pro IRC. Je to skvělá výzva pro Hankook, MSD i mě,“ říká Fin. Hankook při vývoji Opelu spolupracuje s renomovanou společností MSD a měl by se ještě objevit na San Remu a ve Skotsku. „Testování za zavřenými dveřmi je dobré pro odzkoušení nových kompomentů, ale nejlepším testem je ostrá soutěž. Španělsko je tak další dobrou příležitostí jak odzkoušet naši Corsu,“ říká David Whitehead, ředitel MSD.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?