Létající Fin, Toni Gardemeister, bude i v tomto měsící pokračovat ve vývoji Opelu Corsa S2000 týmu Hankook. Tým bude startovat na Rally Principe de Asturia, která se jede jako devátý podnik IRC.
Gardemeister a jeho co-driver, Tomi Tuominen, věří, že vývojové práce, které prováděli na soutěžích v Belgii a ČR by jim mohli pomoci. Nicméně do Španělska jedou opět za účelem posbírat co nejvíce cenných dat. „Opravdu se těším na spolupráci s MSD a Hankookem na vývoji vozu i pneumatik. Tyto vozy brzy nahradí současné WRC, a proto vidím jako dobrou příležitost účastnit se vývoje Corsy,“ říká Toni Gardemeister. „Andreas Mikkelsen pro nás na Barum Rally udělal obrovský kus práce. Tento měsíc má však v Norsku nějaké závazky, a tak jsme pro Španělsko sáhli po Tonim a Tomim. Jejich zkušenosti budou pro nás velmi cenné, protože příští rok chceme do IRC vstoupit naplno,“ říká Mike Patterson, manager Hankooku pro motorsport.Ačkoliv Rally Principe de Asturia je pro Fina nová, se španělskými asfalty má zkušeností spoustu. „Těším se na to, že budu součástí vývoje nového vozu pro IRC. Je to skvělá výzva pro Hankook, MSD i mě,“ říká Fin. Hankook při vývoji Opelu spolupracuje s renomovanou společností MSD a měl by se ještě objevit na San Remu a ve Skotsku. „Testování za zavřenými dveřmi je dobré pro odzkoušení nových kompomentů, ale nejlepším testem je ostrá soutěž. Španělsko je tak další dobrou příležitostí jak odzkoušet naši Corsu,“ říká David Whitehead, ředitel MSD.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?