Spolujezdec Jana Kopeckého Petr Starý si splnil životní sen

Kopecký, Jan
Kopecký, Jan, foto: www.rallyzone.cz | Palásek, Michal
Drahomír Kvasnička 24. srpna 2009 08:33
Sdílej:

Uvolněná nálada vládla na tiskové konferenci bezprostředně po skončení 39. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2009. První tři posádky nenuceně vtipkovaly a bavily sebe i přítomné novináře.

Nejvíc důvodů k radosti měli pochopitelně Jan Kopecký a jeho spolujezdec Petr Starý, kteří se Škodou Fabií S2000 soutěž vyhráli. "Byla to úžasná rally. Musím přiznat, že jsem měl trochu strach z diváků a obával jsem se, že kvůli nedisciplinovanosti fanoušků může být některá ze zkoušek zrušena, ale organizátoři odvedli perfektní práci. Diváci stáli dostatečně daleko od trati, ale zase ne tak daleko, aby si závod neužili. Před všemi, kteří se na zajištění soutěže podíleli, smekám," pochválil nejdříve ze všeho organizátory rally vítěz. A ve chválení mohl pokračovat, i když hovořil o svém voze. "S autem jsme byli maximálně spokojení. Všechno fungovalo na sto procent. Po prvních rychlostních zkouškách jsme trochu změnili nastavení a pak už jsme jen měnili pneumatiky."

Štěstím zářil také jeho spolujezdec Petr Starý. "Byla to nádherná soutěž," liboval si. "Skvělá konkurence a úžasné rychlostní zkoušky, to všechno dělá z barumky jedinečný závod. Vždycky jsem snil o tom, že tady jednou zvítězím a dnes se mi tento sen splnil."

Spokojený byl také druhý muž v celkovém pořadí. Kris Meeke byl ve Zlíně poprvé a bude odjíždět nejen s důležitými body do klasifikace šampionátu IRC, ale i s mnoha příjemnými zážitky. "Moc se mi tady líbilo. Když jsme hned v úvodní městské rychlostní vložce měli defekt a ztratili jsme víc než půl minuty na ty nejlepší, už jsem nevěřil v dobrý výsledek. Ani v dalších zkouškách jsme se nevyvarovali chyb. Konečné druhé místo je proto fantastický výsledek," radoval se Meeke a uznale vyzdvihl víteznou konkurenci. "Tým Škody fungoval perfektně, měli skvěle připravenou techniku, takže i v tomto ohledu je báječné, že jsem se vklínil mezi dva tovární jezdce. S ohledem na počet bodů v šampionátu IRC to teď bude asi hodně zajímavé."

V podobném duchu hovořil také Juho Hänninen, který vybojoval třetí místo s další Škodovkou. "Už při testování se mi tady líbilo, ale závod byl ještě mnohem lepší. Všechno nám bezchybně fungovalo, celý tým pracoval na jedničku. Byl to podařený víkend," řekl finský pilot, jenž novináře pozdravil česky a tím vyvolal bouřlivý aplaus. "Česky už trochu rozumím a něco umím i říct, ale přece jenom je pro tým lepší, když komunikujeme v angličtině," dodal s úsměvem. Mohlo by se zdát, že vítězná posádka si už v neděli jen snadno dojela pro vítězství. V první ranní rychlostní zkoušce totiž Kopeckému odpadl největší konkurent - loňský vítěz Freddy Loix. Český jezdec tak měl před druhým Meekem více než minutový náskok. "Nehrálo to roli. Dokonce bych řekl, že to od té chvíle bylo ještě obtížnější. Raději bych se tahal o vtěřiny až do poslední vložky, protože když má člověk takový náskok, ztrácí koncentraci a může snadno udělat fatální chybu. Jsem rád, že jsme to zvládli," vysvětloval Jan Kopecký.

Zatímco Kopecký odjel závod bez větší chyby, jeho týmový kolega se nevyhnul výletu mimo trať. "Jednou jsme minuli tu správnou odbočku a museli jsme se vracet, podruhé se nám dostalo pod kapotu listí a bylo potřeba zastavit a vyčistit motorový prostor. Málem nás to stálo další účast v závodě," nastínil Hänninen. Svou roli hrál během závodu také déšť. Ten v sobotu odpoledne zaskočil řadu posádek. Ti nejlepší si s ním však poradili. "Je dobře, že se v sobotu rozpršelo. Kolem tratí byla spousta hezkých holek v krátkých sukních a tričkách. Když se rozpršelo, tak se musely obléct a já jsem se aspoň mohl soustředit na řízení," vtipkoval Jan Kopecký. Jeho spolujezdec byl o poznání serióznější. "Mokrá trať nám zkomplikovala život, ale nakonec se nám i na hladkých gumách podařilo zajet skvělé časy," potvrdil Petr Starý.

Pro Fina Hänninena nepředstavoval déšť komplikaci. "Sucho nebo voda - pro nás to není žádný rozdíl. Na mokrých tratích jezdíme poměrně často," podotkl Seveřan, který dvě rychlostní zkoušky před cílem přišel po chybě o třetí místo, na něž se posunul domácí Roman Kresta. "I když je Roman dobrý jezdec, celé dopoledne jsme zajížděli lepší časy. Měl náskok pár vteřin. Věřil jsem, že se po dalším testu dostanu zase před něho," přiznal sebevědomě Hänninen.

O závěrečný aplaus 39. ročníku Barum Czech Rally Zlín se postaral Kris Meeke, který spěchal se svým spolujezdcem Paulem Naglem na pražské letiště. "Mám sice od Honzy pozvání, abych tady ještě jeden den zůstal, ale asi bude bezpečnější, když dnes odletíme domů," tvrdil se smíchem a významně pokukoval po obřím poháru, který stál před vítězným Kopeckým na stole.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.