Barum Czech Rally Zlín, která se koná od 21. do 23. srpna, bude vrcholem dosavadní kariéry posádky Franz Wittmann/Bernhard Ettel.
Tato dvojice má před sebou velkou výzvu, bude proti ní totiž stát zatím vůbec nejsilnější konkurence startujících posádek, obsahující 25 vozů S2000 a více než tři desítky týmů s vozy Mitsubishi Lancer deváté a desáté evoluce, což zároveň znamená nejlépe obsazenou mezinárodní soutěž celé letošní sezony. “Náš cíl je jasný. Proti takové konkurenci je v tuto chvíli jediné, co můžeme dělat, sbírat zkušenosti s naším Mitsubishi Lancer Evo IX. Z předních stájí jsme jediní, kdo na barumce ještě nestartoval. Proto chceme hlavně posbírat poznatky pro další rok, kdy bychom už chtěli naplno bojovat o přední příčky,“ vysvětluje Franz Wittmann.
Mladý Rakušan se i přesto bude snažit o co nejlepší výkon a po senzačním pátém místu z červnové Rally Russia si bude chtít domů dovézt další pěkný výsledek. Nechce se však vázat na další jezdce, primární je najít své vlastní optimální tempo.
Wittmann: “Trať je nádherná, ale zároveň velice technická, rychlá a uskákaná. Člověk se může dostat ze silnice dřív, než si vůbec dokáže představit. A právě proto potřebujeme zkušenosti, které nám na tomto specifickém povrchu chybí.“ Pro Franze Wittmanna je Barum Czech Rally Zlín začátkem nabité podzimní části sezony. Po českém dílu seriálu IRC na Interwetten Racing Team čekají další tři soutěže, kde rakouská stáj může rozšířit své dosavadní sedmibodové konto odpovídající průběžně jedenáctému místu. Zatímco italské Sanremo a okolí španělského města Asturias nabídne asfaltové zkoušky, závěrečný podnik IRC ve Skotsku se uskuteční na šotolině. Při pohledu do galerie vítězů na jméno Wittmann narazíte hned dvakrát. Franz senior zlínskou soutěž vyhrál v letech 1988 a 1989. Tehdy startoval se spolujezdcem Jörgem Pattermannem na voze Lancia Delta Integrale.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?