Franz Wittmann s Bernhardem Ettelem se těší na nejtěžší konkurenci své kariéry

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: www.barum.rally.cz
Tomáš Urban 19. srpna 2009 11:25
Sdílej:

Barum Czech Rally Zlín, která se koná od 21. do 23. srpna, bude vrcholem dosavadní kariéry posádky Franz Wittmann/Bernhard Ettel.

Tato dvojice má před sebou velkou výzvu, bude proti ní totiž stát zatím vůbec nejsilnější konkurence startujících posádek, obsahující 25 vozů S2000 a více než tři desítky týmů s vozy Mitsubishi Lancer deváté a desáté evoluce, což zároveň znamená nejlépe obsazenou mezinárodní soutěž celé letošní sezony. “Náš cíl je jasný. Proti takové konkurenci je v tuto chvíli jediné, co můžeme dělat, sbírat zkušenosti s naším Mitsubishi Lancer Evo IX. Z předních stájí jsme jediní, kdo na barumce ještě nestartoval. Proto chceme hlavně posbírat poznatky pro další rok, kdy bychom už chtěli naplno bojovat o přední příčky,“ vysvětluje Franz Wittmann.

Mladý Rakušan se i přesto bude snažit o co nejlepší výkon a po senzačním pátém místu z červnové Rally Russia si bude chtít domů dovézt další pěkný výsledek. Nechce se však vázat na další jezdce, primární je najít své vlastní optimální tempo.

 Wittmann: “Trať je nádherná, ale zároveň velice technická, rychlá a uskákaná. Člověk se může dostat ze silnice dřív, než si vůbec dokáže představit. A právě proto potřebujeme zkušenosti, které nám na tomto specifickém povrchu chybí.“                                                                                  Pro Franze Wittmanna je Barum Czech Rally Zlín začátkem nabité podzimní části sezony. Po českém dílu seriálu IRC na Interwetten Racing Team čekají další tři soutěže, kde rakouská stáj může rozšířit své dosavadní sedmibodové konto odpovídající průběžně jedenáctému místu. Zatímco italské Sanremo a okolí španělského města Asturias nabídne asfaltové zkoušky, závěrečný podnik IRC ve Skotsku se uskuteční na šotolině. Při pohledu do galerie vítězů na jméno Wittmann narazíte hned dvakrát. Franz senior zlínskou soutěž vyhrál v letech 1988 a 1989. Tehdy startoval se spolujezdcem Jörgem Pattermannem na voze Lancia Delta Integrale.

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?