Barum Czech Rally Zlín, která se koná od 21. do 23. srpna, bude vrcholem dosavadní kariéry posádky Franz Wittmann/Bernhard Ettel.
Tato dvojice má před sebou velkou výzvu, bude proti ní totiž stát zatím vůbec nejsilnější konkurence startujících posádek, obsahující 25 vozů S2000 a více než tři desítky týmů s vozy Mitsubishi Lancer deváté a desáté evoluce, což zároveň znamená nejlépe obsazenou mezinárodní soutěž celé letošní sezony. “Náš cíl je jasný. Proti takové konkurenci je v tuto chvíli jediné, co můžeme dělat, sbírat zkušenosti s naším Mitsubishi Lancer Evo IX. Z předních stájí jsme jediní, kdo na barumce ještě nestartoval. Proto chceme hlavně posbírat poznatky pro další rok, kdy bychom už chtěli naplno bojovat o přední příčky,“ vysvětluje Franz Wittmann.
Mladý Rakušan se i přesto bude snažit o co nejlepší výkon a po senzačním pátém místu z červnové Rally Russia si bude chtít domů dovézt další pěkný výsledek. Nechce se však vázat na další jezdce, primární je najít své vlastní optimální tempo.
Wittmann: “Trať je nádherná, ale zároveň velice technická, rychlá a uskákaná. Člověk se může dostat ze silnice dřív, než si vůbec dokáže představit. A právě proto potřebujeme zkušenosti, které nám na tomto specifickém povrchu chybí.“ Pro Franze Wittmanna je Barum Czech Rally Zlín začátkem nabité podzimní části sezony. Po českém dílu seriálu IRC na Interwetten Racing Team čekají další tři soutěže, kde rakouská stáj může rozšířit své dosavadní sedmibodové konto odpovídající průběžně jedenáctému místu. Zatímco italské Sanremo a okolí španělského města Asturias nabídne asfaltové zkoušky, závěrečný podnik IRC ve Skotsku se uskuteční na šotolině. Při pohledu do galerie vítězů na jméno Wittmann narazíte hned dvakrát. Franz senior zlínskou soutěž vyhrál v letech 1988 a 1989. Tehdy startoval se spolujezdcem Jörgem Pattermannem na voze Lancia Delta Integrale.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?