Alespoň si to myslí jeho týmový kolega Juho Hänninen. Finský kolega ovšem nemá na mysli nic špatného, ale věří, že se jeho týmovému kolegovi dostane na nadcházející soutěži IRC, Barum Czech rally Zlín, skvělé divácké podpory od domácího publika.
Jan Kopecký přijíždí na závod ve své domácí zemi na krásném druhém místě průběžného pořadí šampionátu IRC. Honza doufá, že by se mu mohlo na domácích tratích podařit získat první vítězství v Intercontinental Rally Challenge. Napodobil by tak kolegu Hänninena, který vyhrál v Rusku.
Fin Hänninen, který vyhrál jak v Rusku, tak doma ve Finsku (soutěž MS ve skupině N) říká: „Tlak bude na Honzovi. Je to český jezdec s českým vozem a je velmi rychlý. Naopak pro mě to bude první start na této soutěži, takže očekávání nemám moc vysoká. Kdyby se mi podařilo dokončit v nejlepší pětici, tak bych byl moc šťastný.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.