Další soutěž MS se odehraje v Polsku. Pojďme si ji představit.
Tradiční Rajd Polski má sáhlodlouhou tradici. První soutěž se zde jela už v roce 1921. V následujících letech zde zvítězil i tatrovák Veřmiřovský.
Název Rajd Polski se začal používat až v roce 1960. Hodně soutěž proslavil známý polský soutěžák Sobieslav Zasada, který zde vyhrál pětkrát. 1964,67,69,71. Soutěž byla vždy zařazena do seriálu mistrovství Evropy, kdysi s koeficientem 20. Tedy nejvyšším.
Poslední polský vítěz této soutěže byl Andrzej Jaroszewicz s Lancií Stratos v roce 1976. Od té doby vyhrávali zdejší soutěž vždy cizí jezdci. To ale platí jen do roku 1996. Kdy zvítězil populární „Holek“ Holowczyc na asfaltě. Vítězství zopakoval ještě v roce 2005 na šotolině, od té doby se jezdí na šotolině pravidelně. Rally se až letos dostala do kalendáře MS.
Zkoušky letošního Rajdu Polskiego jsou pro všechny totálně nové. Centrum rally je ve městě Mikolajki, což je asi 260 km severovýchodně od hlavního města Polska Warszawy.
Povrchem je poměrně měkká šotolina mezi, někde hustými, někde řídkým porostem lesa. Nebude zde prostor na korekci jakékoliv chyby. Problémem budou druhé průjezdy rychlostními zkouškami, jelikož se vyjezdí velmi hluboké koleje. Což bude problém pro jezdce JWRC.
ProgramVe čtvrtek ráno je na programu tradiční shakedown. Pořadatelé vybrali téměř 4 km dlouhý úsek, nedaleko servisního areálu.
Večer ve čtvrtek proběhne slavnostní start v centru rally a také se odjede superspeciálka ve městě Mikkolajki. Pořadatelé do ní investovali nemalé peníze. Foto areálu je ZDE.
V pátek se startuje v devět ráno. První RZ je 9:51. Celá páteční etapa má tři úseky , které se pojedou dvakrát. Celkem 113 ostrých kilometrů.
Sobota je se stejným scénářem, jen je o něco delší, když má 149 ostrých kilometrů. Neděle čítá už jen čtyři klasické úseky a závěrečnou superspeciálku. Celkem má 86 km.
Nejdelší RZ má 33,17 km a jede se v pátek. Naopak nejkratší když pomineme superspeciálku tak měří 11,34.
Soutěžící
Celkově je přihlášeno 55 posádek. Mimo seriálu WRC se jede zde i JWRC. Ze sportovního hlediska mi přijde tahání JWRC na tuhle měkkou šotolinu jako čiré bláznovství. Po pro průjezdu 13 WRC bude trať již po těchto autech velmi těžko sjízdná.
Hlavní favorité na vítězství v JWRC jsou dva domácí Kosciuzsko a náš Martin Prokop. Hlavního favorita na celkové vítězství lze určit jen velmi těžko. Takovým tajným černým koněm je pro mne Petter Solberg, který už snad překoná trable se starší Xsarou WRC. Uvidíme zda překročí svůj stín juniorka Citroenu. Pouze překvapit může mladý Mikkelsen za volantem Fabie WRC, která toho při svém severského angažmá zatím moc do cíle nedojela. Velmi vysoko bude bratr Pettera , Henning s Fordem.
Sleduje Rajd Polski s námi. Budeme přinášet opět on-line zpravodajství. Možná budou i aktuality přímo z místa od našeho spolupracovníka.
Mapy RZ Časový harmonogram Seznam přihlášench
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.