Řecká Acropolis rallye otevírá druhou polovinu sezony mistrovství světa FIA 2009 a po pěti vítězných úvodních kolech Citroën Total World Rally Team, jeho vozy C4 WRC, stejně jako Sébastien Loeb a Daniel Elena touží navázat na vítěznou nit právě na extrémně náročné řecké rally. Dani Sordo a Marc Marti, týmoví kolegové, by rovněž rádi dobyli stupně vítězů.
Pozor na pneumatiky!Po dlouhých letech, kdy byla Acropolis rally spojována s Aténami, vybrali pro letošní, 56. Ročník, pořadatelé nové centrum. Servisní park bude v Loutraki, velice blízko Korintského průplavu. Také proto mohli pořadatelé zařadit do programu soutěže některé rychlostní zkoušky, které po mnoho let "spaly". Řecký terén je velice náročný a na auta klade vysoké nároky. Kdo chce vyhrát, musí nalézt správnou kombinaci rychlosti a ohleduplnosti k technice. Sébastien Loeb v Řecku vyhrál v letech 2005 a 2008, takže dobře ví, co je potřeba pro vítězství udělat. V loňském ročníku položil základ úspěchu tím, že se mu vyhýbala proražení pneumatik. "Někdy je nutné neváhat a přenést se přes tvrdé části tratě a nic nepoškodit a nepíchnout. Náš C4 WRC a pneumatiky Pirelli Scorpion jsou velmi odolné, ale nezapomínejme, že mluvíme o velmi extrémních podmínkách, zvláště je-li horké počasí," říká pilot Citroënu.
Netaktizovat, vyhrát! Sébastien Loeb letos vyhrál pět ze šesti podniků a v Řecku by rád zaútočil na svůj v pořadí již 53. triumf ve WRC. "Náš sedmnáctibodový náskok v čele šampionátu by mohl svádět k tomu, abychom si vedení už jen udržovali. Ale já chci jako vždy vyhrát. Jak jsme viděli na Sardinii, nic není nemožné a nemůžeme si dovolit polevit. Očekávám, že to budeme mít těžké, zvláště ze strany našich soupeřů, kterým se v Řecku daří."Dani Sordo dojel loni v Řecku pátý, když ho o lepší umístění připravil několikerý defekt pneumatiky. Tentokrát ale španělský pilot doufá, že by mohl těžit ze svých zkušeností a vybojovat lepší výsledek než před rokem. "Bude to určitě zajímavá soutěž, když je zařazeno několik nových rychlostních zkoušek. Acropolis je rally, kterou mám rád a věřím, že bych mohl být mezi nejlepšími. Loni jsme neměli štěstí, nicméně jsme viděli, že můžeme držet krok s nejlepšími. Proto musíme tentokrát jet co nejlépe. Můj cíl je stejný jako pokaždé - získat pro Citroën tolik bodů, kolik jen bude možné a pomoci Citroënu udržet vedení v Poháru konstruktérů. A když to půjde, rád bych se vrátil na druhé místo v pořadí mistrovství světa pilotů místo Mikko Hirvonena."
Otázky pro Sébastiena LoebaMinulý týden jste z rukou prezidenta Sarkozyho obdržel Řád čestné legie. Co vám prezident řekl?"Vícekrát mi řekl, že je potěšen, že mi může předat ocenění osobně. A já věřím, že to myslel upřímně. Nestává se každý den, že jste pozvání do Elysejského paláce, zvláště když máte převzít medaili. Také samotný obřad byl velice příjemný a uvolněný. Je to veliká odměna pro motoristický sport a rally obzvlášť."
Zpátky k Sardinii, změnil byste něco, kdyby to šlo?"Samozřejmě - vyhrát tu soutěž!"
Vyhrál jste Acropolis loni díky skvělému managementu pneumatik. Jaké je vaše tajemství?„Je pravda, že loňský výsledek byl právě díky tomuto managementu. Nebylo by jinak možné odjet celou rally plnou rychlostí. Včas jsem si uvědomil, že při tomto tempu by naše pneumatiky nemohly vydržet na dlouhé zkoušce Aghii Teodori. Našel jsem dobrý kompromis tak, že jsem mohl dojet zkoušku bez píchnutí pneumatiky. Zkušenost vám napoví, jak moc máte autu naslouchat."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?