Řecká Acropolis rallye otevírá druhou polovinu sezony mistrovství světa FIA 2009 a po pěti vítězných úvodních kolech Citroën Total World Rally Team, jeho vozy C4 WRC, stejně jako Sébastien Loeb a Daniel Elena touží navázat na vítěznou nit právě na extrémně náročné řecké rally. Dani Sordo a Marc Marti, týmoví kolegové, by rovněž rádi dobyli stupně vítězů.
Pozor na pneumatiky!Po dlouhých letech, kdy byla Acropolis rally spojována s Aténami, vybrali pro letošní, 56. Ročník, pořadatelé nové centrum. Servisní park bude v Loutraki, velice blízko Korintského průplavu. Také proto mohli pořadatelé zařadit do programu soutěže některé rychlostní zkoušky, které po mnoho let "spaly". Řecký terén je velice náročný a na auta klade vysoké nároky. Kdo chce vyhrát, musí nalézt správnou kombinaci rychlosti a ohleduplnosti k technice. Sébastien Loeb v Řecku vyhrál v letech 2005 a 2008, takže dobře ví, co je potřeba pro vítězství udělat. V loňském ročníku položil základ úspěchu tím, že se mu vyhýbala proražení pneumatik. "Někdy je nutné neváhat a přenést se přes tvrdé části tratě a nic nepoškodit a nepíchnout. Náš C4 WRC a pneumatiky Pirelli Scorpion jsou velmi odolné, ale nezapomínejme, že mluvíme o velmi extrémních podmínkách, zvláště je-li horké počasí," říká pilot Citroënu.
Netaktizovat, vyhrát! Sébastien Loeb letos vyhrál pět ze šesti podniků a v Řecku by rád zaútočil na svůj v pořadí již 53. triumf ve WRC. "Náš sedmnáctibodový náskok v čele šampionátu by mohl svádět k tomu, abychom si vedení už jen udržovali. Ale já chci jako vždy vyhrát. Jak jsme viděli na Sardinii, nic není nemožné a nemůžeme si dovolit polevit. Očekávám, že to budeme mít těžké, zvláště ze strany našich soupeřů, kterým se v Řecku daří."Dani Sordo dojel loni v Řecku pátý, když ho o lepší umístění připravil několikerý defekt pneumatiky. Tentokrát ale španělský pilot doufá, že by mohl těžit ze svých zkušeností a vybojovat lepší výsledek než před rokem. "Bude to určitě zajímavá soutěž, když je zařazeno několik nových rychlostních zkoušek. Acropolis je rally, kterou mám rád a věřím, že bych mohl být mezi nejlepšími. Loni jsme neměli štěstí, nicméně jsme viděli, že můžeme držet krok s nejlepšími. Proto musíme tentokrát jet co nejlépe. Můj cíl je stejný jako pokaždé - získat pro Citroën tolik bodů, kolik jen bude možné a pomoci Citroënu udržet vedení v Poháru konstruktérů. A když to půjde, rád bych se vrátil na druhé místo v pořadí mistrovství světa pilotů místo Mikko Hirvonena."
Otázky pro Sébastiena LoebaMinulý týden jste z rukou prezidenta Sarkozyho obdržel Řád čestné legie. Co vám prezident řekl?"Vícekrát mi řekl, že je potěšen, že mi může předat ocenění osobně. A já věřím, že to myslel upřímně. Nestává se každý den, že jste pozvání do Elysejského paláce, zvláště když máte převzít medaili. Také samotný obřad byl velice příjemný a uvolněný. Je to veliká odměna pro motoristický sport a rally obzvlášť."
Zpátky k Sardinii, změnil byste něco, kdyby to šlo?"Samozřejmě - vyhrát tu soutěž!"
Vyhrál jste Acropolis loni díky skvělému managementu pneumatik. Jaké je vaše tajemství?„Je pravda, že loňský výsledek byl právě díky tomuto managementu. Nebylo by jinak možné odjet celou rally plnou rychlostí. Včas jsem si uvědomil, že při tomto tempu by naše pneumatiky nemohly vydržet na dlouhé zkoušce Aghii Teodori. Našel jsem dobrý kompromis tak, že jsem mohl dojet zkoušku bez píchnutí pneumatiky. Zkušenost vám napoví, jak moc máte autu naslouchat."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?