Dvěma měřenými testy byl dnes v podvečer zahájen třetí podnik FIA Europen Rally Championship, Croatia Delta Rally v Záhřebu.
Dnes na jezdce čekali dva průjezdy rychlostní zkoušky Pila o celkové délce 50,52km. V nejlepším světle se zatím prezentují jezdci na vozech Peugeot 207 S2000, na prvních šesti místech figuruje hned pět těchto speciálů. Vedení se ujal Corrado Fontana před Lucou Bettim a Krumem Dončevem. Pátý je vedoucí muž ME Michal Solowow a na místě pátém narušil hegemonii Peugeotů domácí Juraj Šebalj s Lancerem deváté evoluce. Elitní šestici uzavírá první z jezdců Pirelli Star Driver Davide di Benedeto, také jedoucí s Peugeotem. Na startu jsou i dva naši jezdci Jan Černý a Antonín Tlusťák. Prvně jmenovaný figuruje po dvou RZ na dvanáctém místě o 1,4s před Antonínem Tlusťákem, který vede klasifikaci dvoukolek ve třídě A6.Dnešní etapa byla pro jezdce rozjezdová, zítřejší bude o hodně náročnější. Čeká na ně více jak 120km rychlostních zkoušek i s dvojím průjezdem nejdelšího testu Budinjak měřícího bez mála 33km.Croatia Delta Rally Po RZ 21. Fontana Corrado / Cassina Carlo Peugeot 207 S2000 00:31:22.4 2. Betti Luca / Bernacchini Giovanni Peugeot 207 S2000 +04.8 3. Donchev Krum / Yordanov Petar Peugeot 207 +15.3 4. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +29.9 5. Šebalj Juraj / Klinc Toni Mitsubishi Lancer Evo IX +50.36. Di Benedetto Davide / Arena Nicola Peugeot 207 S2000 +58.47. TorlascoAndrea / Capolongo Piercarlo Renault Clio R3 +1:20.4 8. Porcişteanu Valentin / Dobre Dan Mitsubishi Lancer Evo IX +1:21.19 9. Lavio Brian / Parodi Luca Peugeot 207 S2000 +1:34.3 10. Cavigioli Marco / Cantoni Enrico Fiat Grande Punto S2000 +1:39.512. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza STI +1:59.5 13. Tlust'ák Antonĺn / Škaloud Jan Citroën C2 S1600 +2:00.9
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?