Dvěma měřenými testy byl dnes v podvečer zahájen třetí podnik FIA Europen Rally Championship, Croatia Delta Rally v Záhřebu.
Dnes na jezdce čekali dva průjezdy rychlostní zkoušky Pila o celkové délce 50,52km. V nejlepším světle se zatím prezentují jezdci na vozech Peugeot 207 S2000, na prvních šesti místech figuruje hned pět těchto speciálů. Vedení se ujal Corrado Fontana před Lucou Bettim a Krumem Dončevem. Pátý je vedoucí muž ME Michal Solowow a na místě pátém narušil hegemonii Peugeotů domácí Juraj Šebalj s Lancerem deváté evoluce. Elitní šestici uzavírá první z jezdců Pirelli Star Driver Davide di Benedeto, také jedoucí s Peugeotem. Na startu jsou i dva naši jezdci Jan Černý a Antonín Tlusťák. Prvně jmenovaný figuruje po dvou RZ na dvanáctém místě o 1,4s před Antonínem Tlusťákem, který vede klasifikaci dvoukolek ve třídě A6.Dnešní etapa byla pro jezdce rozjezdová, zítřejší bude o hodně náročnější. Čeká na ně více jak 120km rychlostních zkoušek i s dvojím průjezdem nejdelšího testu Budinjak měřícího bez mála 33km.Croatia Delta Rally Po RZ 21. Fontana Corrado / Cassina Carlo Peugeot 207 S2000 00:31:22.4 2. Betti Luca / Bernacchini Giovanni Peugeot 207 S2000 +04.8 3. Donchev Krum / Yordanov Petar Peugeot 207 +15.3 4. Solowow Michal / Baran Maciej Peugeot 207 S2000 +29.9 5. Šebalj Juraj / Klinc Toni Mitsubishi Lancer Evo IX +50.36. Di Benedetto Davide / Arena Nicola Peugeot 207 S2000 +58.47. TorlascoAndrea / Capolongo Piercarlo Renault Clio R3 +1:20.4 8. Porcişteanu Valentin / Dobre Dan Mitsubishi Lancer Evo IX +1:21.19 9. Lavio Brian / Parodi Luca Peugeot 207 S2000 +1:34.3 10. Cavigioli Marco / Cantoni Enrico Fiat Grande Punto S2000 +1:39.512. Černý Jan / Kohout Pavel Subaru Impreza STI +1:59.5 13. Tlust'ák Antonĺn / Škaloud Jan Citroën C2 S1600 +2:00.9
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?