CITROËN - REVIEW; Vítězná šňůra Citroën Total Rally Teamu skončila na Sardinii, kde Sébastien Loeb a Daniel Elena dojeli na 4. místě. Tento výsledek znamená, že pětinásobní mistři světa nezakončí první polovinu letošního ročníku mistrovství světa s plným počtem vítězství, nicméně i nadále jsou na čele průběžného pořadí šampionátu 2009, stejně jako Citroën prodlužující vedení v Poháru konstruktérů.
Závěr v prachuPoslední etapa středomořské rally měřila 80 km v pěti rychlostních zkouškách a rozhodně nebyla žádnou procházkou. Sébastien vstupoval do poslední etapy se ztrátou na vedoucí jezdce, ale s odhodláním dojet do cíle a získat cenné body. Hned po startu si Loeb stěžoval na hustou clonu, kterou vytváří prach, a tudíž i na špatnou viditelnost. "Prach ani neměl čas se usadit, visel ve vzduchu díky ranní vlhkosti. Nemohl jsem nic vidět. Bylo to dost nebezpečné a byla místa, kde jsem byl v mrtvém bodě."Po prohloubení ztráty o další hrstku sekund na rychlostní zkoušce Sorilis, francouzský jezdec dojel do servisního parku v Olbii na 4. místě a stále s vidinou útoku na stupně vítězů.
Penalizace pro LoebaDani Sordo měl v sobotu potíže s turbem, takže se soustředil na svůj cíl - získat body pro Pohár konstruktérů. Nakonec ale i on musel zpomalit pro stejné problémy. "Propadli jsme se o nějakých 20 minut. Musel jsem zastavit a nechat projet další auta, tudíž pak jsem pokračoval v jejich prachu. Pořád jsme ale ve hře, a to je hlavní. Musíme dojet do cíle," hlásil Sordo v průběhu nedělní etapy.Po absolvování servisu měly posádky ještě rychlostní zkoušku Arzachena na to, aby si své postavení vylepšily. Tentokrát Loeb s Elenou zajeli nejrychlejší čas na finálové rychlostní zkoušce. Francouzsko - monacká posádka zakončila rally na 3. místě, ale inkasovala dvouminutovou penalizaci, která ji odsunula o příčku níže. „Rozhodčí totiž potrestali Loeba za předčasné rozepnutí bezpečnostních pásů ještě před úplným zastavením vozu. To bylo v 11. rychlostní zkoušce, na které musel Loeb měnit kolo," vysvětluje Olivier Quesnel, ředitel stáje Citroën. "Oba se hájili tím, že jejich jednání nebylo nebezpečné, protože už jeli pomalu. Rozhodnutí komise jsme přijali."
Pokusit se vyhrát v ŘeckuSébastienovy myšlenky už se od Sardinie ubírají k budoucnosti. "Jsem zklamaný, že naše vítězná šňůra skončila. Ale jednoho dne se to muselo stát. Přinejmenším to umlčí lidi, kteří hovořili o možnosti získat Grand Slam této sezony, což bylo něco, na co jsem sám nemyslel. Naše víkendové problémy nejsou nic, co by mělo ovlivnit průběh celého mistrovství a co by bylo v šampionátu neobvyklé. Musíme pokračovat v práci a pokusit se naše soupeře porazit v Řecku."Vzhledem k tomu, že počet náhradních turbodmychadel použitelných pro Sardinii a Řecko je omezený, rozhodli technici o přepnutí motoru C4 Dani Sorda a Marc Martího do standardního módu, nicméně Španělé byli spokojení, že dojeli do cíle. "Náš motor ztrácel rapidně výkon a stejně upadala i naše nálada. Důležité je, že jsme dojeli do cíle. Podařilo se nám to a získali jsme dva body pro Citroën do Poháru konstruktérů."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?