Vzpomínáte si ještě na konec minulého roku, po fantastické první etapě ve Walesu nikdo nepochyboval, že Sébastien Ogier odjede celou letošní sezonu. Jenže letos mladý Francouz nikterak nezazářil a má zatím jistých pouze prvních šest soutěží. Uvidíme ho i v druhé půlce sezony?
Jezdec juniorského týmu Citroënu Sébastien Ogier neměl svůj start ve WRC zrovna nejjednodušší. Po vítězství v juniorském mistrovství v minulém roce dostal příležitost v Juniorském týmu francouzské značky. Jenže během prvních čtyř rally v letošním roce udělal Ogier čtyři jezdecké chyby.I přesto by mohl jeho program v letošní sezoně pokračovat. Na začátku bylo oznámeno šest startů s C4 WRC. To znamená, že po rally na Sardinii nemá Sébastien nic jistého. Další starty by ale mohly přece jen být. Nezáleží totiž pouze na výsledcích, ale také na financích.V Argentině dojel sedmý, což trošku potěšilo i šéfa Citroënu Oliviera Quesnela: „Dělal přesně to, co se od něj žádalo. Už je to ale pryč, pokud to takhle půjde dále, tak je vše v pořádku. Do Austrálie určitě nepojede, to je moc drahé. Ještě musíme sehnat nějaké peníze. To je ale moje práce, ne jeho,“ zakončil šéf Citroënu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.