Citroën Total World Rally Team cestoval na Rally Argentina s nelíčeným nadšením. Koktejl namíchaný z kvalitních rychlostních zkoušek, úžasné krajiny, všudypřítomných diváků a posledního rekordního zápisu k tomu je pro tým obzvlášť lákavý. Sébastien Loeb a Daniel Elena budou chtít pokračovat ve své vítězné šňůře čtyř dosavadních vyhraných rally této sezony, Dani Sordo a Marc Martí budou chtít využít sebemenší možnost bodovat a vytěžit z podpory místních fanoušků maximum.
Šťastné loviště úspěchůRally Argentina není jen legendárním podnikem mistrovství světa, ale pro Citroën i šťastným lovištěm úspěchů. Vždyť parta ze Satory až dosud vyhrála všechny rally od roku 2004, po úspěchu legendárního Carlose Sainze přidali Loeb s Elenou hned čtyři prvenství v řadě. Francouzsko-monacká posádka rovněž zaznamenala nepřetržitou řadu vítězství od startu WRC 2009."Je to náš nejlepší začátek, jaký jsme kdy měli," říká Sébastien Loeb. "V Jižní Americe opravdu nemáme jinou volbu, než bojovat opět o prvenství. Rally Argentina má pro nás vždy zvláštní příchuť, a nejen tím, že jsme tu čtyřikrát vyhráli. Opravdu si užívám každou rychlostní zkoušku, na které diváci vytvářejí jedinečnou atmosféru. Je nám jasné, že můžeme počítat se stejným přijetím, jakého se nám dostalo před dvěma týdny v Portugalsku, a je vždycky krásné vidět vášnivé lidi z různých zemí, do kterých zavítáme. Tady jsou diváci všude, u servisu, na silničních partiích a na rychlostních zkouškách. Prakticky nepotřebujete noty a rozpis, protože cestu lemují davy lidí."Sébastien a Daniel loni vyhráli ve zvláště vlhkých podmínkách. "Nebylo to snadné vítězství. Naše tvrdé pneumatiky na šotolinu nebyly nejvhodnější na tehdejší podmínky, takže jsme málem nedojeli do cíle. Letos budeme mít k dispozici měkčí verzi Pirelli Scorpion, a to je dobré. Ty budou bezpochyby všestrannější, byť by se rychleji opotřebovávaly v případě velkého horka. V Pirelli udělali velký kus práce. Stáli před velkou výzvou a tak přišli s řadou pneumatik, které byly konkurenceschopné a odolné."
Stejně rychle jako v PortugalskuCitroën C4 WRC v provedení 2009 si odbyl svou premiéru právě v Portugalsku, kde odstartoval svou novou kariéru vítězstvím, ruku v ruce se Sébastienem je to slibné znamení pro zbytek sezony. "Portugalská rally, to byly celkem typické povrchy pro celou WRC. Každá rally je sice odlišná, i tak ale auto, které bylo úspěšné v Portugalsku, by mělo být stejně rychlé v Argentině, na Sardinii, v Řecku a Polsku. V Argentině slibují písčité povrchy, což by mohlo být velice kluzké. Po technické stránce, věřím, že specifikace 2009 pro C4 WRC je krokem vpřed a bude na čele v určitých podmínkách, motor také snese větší zátěž."Dani Sordo a Marc Martí na poslední argentinské soutěži skončili na stupních vítězů a chtěli by podobný výkon zopakovat. "Stejně jako v Portugalsku se tady cítíme jako doma," říká španělský pilot. "V roce 2008 jsem poznal, jak je soutěž náročná. Doufejme, že dosavadní pěkné počasí ve Villa Carlos Paz vydrží. Náš cíl je stejný jako na předcházejících podnicích - pokusit se bodovat pro Pohár konstruktérů a pomoci Citroënu jak jen to bude možné."Posádky Citroën v Argentině:Sébastien Loeb / Daniel Elena : 7. start: 2003 (Xsara/vypadli) – 2004 (Xsara/2.) – 2005 (Xsara/1.) – 2006 (Xsara/1.) – 2007 (C4/1.) – 2008 (C4/1.).Dani Sordo : 5. start: 2004 (Mitsubishi/vypadl) – 2006 (Xsara/5.) – 2007 (C4/6.) - 2008 (C4/3.).Marc Martí : 8. start : 1997 (Seat/9.) – 1998 (Seat/10.) – 2003 (Xsara/2.) - 2004 (Xsara/1.) - 2006 (Xsara/5.) – 2007 (C4/6.) – 2008 (C4/3.).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.