Citroën Total World Rally Team cestoval na Rally Argentina s nelíčeným nadšením. Koktejl namíchaný z kvalitních rychlostních zkoušek, úžasné krajiny, všudypřítomných diváků a posledního rekordního zápisu k tomu je pro tým obzvlášť lákavý. Sébastien Loeb a Daniel Elena budou chtít pokračovat ve své vítězné šňůře čtyř dosavadních vyhraných rally této sezony, Dani Sordo a Marc Martí budou chtít využít sebemenší možnost bodovat a vytěžit z podpory místních fanoušků maximum.
Šťastné loviště úspěchůRally Argentina není jen legendárním podnikem mistrovství světa, ale pro Citroën i šťastným lovištěm úspěchů. Vždyť parta ze Satory až dosud vyhrála všechny rally od roku 2004, po úspěchu legendárního Carlose Sainze přidali Loeb s Elenou hned čtyři prvenství v řadě. Francouzsko-monacká posádka rovněž zaznamenala nepřetržitou řadu vítězství od startu WRC 2009."Je to náš nejlepší začátek, jaký jsme kdy měli," říká Sébastien Loeb. "V Jižní Americe opravdu nemáme jinou volbu, než bojovat opět o prvenství. Rally Argentina má pro nás vždy zvláštní příchuť, a nejen tím, že jsme tu čtyřikrát vyhráli. Opravdu si užívám každou rychlostní zkoušku, na které diváci vytvářejí jedinečnou atmosféru. Je nám jasné, že můžeme počítat se stejným přijetím, jakého se nám dostalo před dvěma týdny v Portugalsku, a je vždycky krásné vidět vášnivé lidi z různých zemí, do kterých zavítáme. Tady jsou diváci všude, u servisu, na silničních partiích a na rychlostních zkouškách. Prakticky nepotřebujete noty a rozpis, protože cestu lemují davy lidí."Sébastien a Daniel loni vyhráli ve zvláště vlhkých podmínkách. "Nebylo to snadné vítězství. Naše tvrdé pneumatiky na šotolinu nebyly nejvhodnější na tehdejší podmínky, takže jsme málem nedojeli do cíle. Letos budeme mít k dispozici měkčí verzi Pirelli Scorpion, a to je dobré. Ty budou bezpochyby všestrannější, byť by se rychleji opotřebovávaly v případě velkého horka. V Pirelli udělali velký kus práce. Stáli před velkou výzvou a tak přišli s řadou pneumatik, které byly konkurenceschopné a odolné."
Stejně rychle jako v PortugalskuCitroën C4 WRC v provedení 2009 si odbyl svou premiéru právě v Portugalsku, kde odstartoval svou novou kariéru vítězstvím, ruku v ruce se Sébastienem je to slibné znamení pro zbytek sezony. "Portugalská rally, to byly celkem typické povrchy pro celou WRC. Každá rally je sice odlišná, i tak ale auto, které bylo úspěšné v Portugalsku, by mělo být stejně rychlé v Argentině, na Sardinii, v Řecku a Polsku. V Argentině slibují písčité povrchy, což by mohlo být velice kluzké. Po technické stránce, věřím, že specifikace 2009 pro C4 WRC je krokem vpřed a bude na čele v určitých podmínkách, motor také snese větší zátěž."Dani Sordo a Marc Martí na poslední argentinské soutěži skončili na stupních vítězů a chtěli by podobný výkon zopakovat. "Stejně jako v Portugalsku se tady cítíme jako doma," říká španělský pilot. "V roce 2008 jsem poznal, jak je soutěž náročná. Doufejme, že dosavadní pěkné počasí ve Villa Carlos Paz vydrží. Náš cíl je stejný jako na předcházejících podnicích - pokusit se bodovat pro Pohár konstruktérů a pomoci Citroënu jak jen to bude možné."Posádky Citroën v Argentině:Sébastien Loeb / Daniel Elena : 7. start: 2003 (Xsara/vypadli) – 2004 (Xsara/2.) – 2005 (Xsara/1.) – 2006 (Xsara/1.) – 2007 (C4/1.) – 2008 (C4/1.).Dani Sordo : 5. start: 2004 (Mitsubishi/vypadl) – 2006 (Xsara/5.) – 2007 (C4/6.) - 2008 (C4/3.).Marc Martí : 8. start : 1997 (Seat/9.) – 1998 (Seat/10.) – 2003 (Xsara/2.) - 2004 (Xsara/1.) - 2006 (Xsara/5.) – 2007 (C4/6.) – 2008 (C4/3.).
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.