Sebastien Loeb míří do Portugalska jako favorit a brousí si zuby na letošní již čtvrtou výhru v řadě.
Nejprve v deštivém Irsku, poté v zasněženém Norsku a nakonec v náročné soutěži na Kypru. Na všech třech letošních soutěžích si Sebastien Loeb připsal nejvyšší možná počet bodů a jasně vede tabulku průběžného pořadí. Do Portugalska tedy míří jako hlavní favorit, i když na šotolině se daří i Fordům v čele s Hirvonenem.
"Naše auto je konkurenceschopné na všech možných površích. Sezona začala třemi dost specifickými soutěžemi a teď v Portugalsku nás čeká první klasický závod. Navíc já jdu do každé rally s tím, že beru jen a pouze vítězství. Zkusíme zatlačit již od samotného začátku a uvidíme, jak to půjde. Papírově jsme schopni vyhrát všechny závody v sezoně, ale je fakt, že dvanáct soutěží je velký počet. Nicméně loni jsme z patnácti soutěží vyhráli jedenáctkrát, tak že nic není nemožné. V této chvíli ale na takovéto věci nemyslím a mým hlavním cílem je obhajoba titulu," zdůrazňuje Loeb.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.