Čtvrtý podnik mistrovství světa v rally se jede už o víkendu v Portugalsku. Pojďme se podívat, co nás čeká.
V Portugalsku se pojedou všechny kategorie MS tedy jak vozy WRC tak i produkční vozy a junioři. Legendární portugalská soutěž na dlouhých pět let z MS vypadla, ale v loňské sezóně byla součástí hodnotného seriálu IRC. Loni dlouho vedl místní jezdec Bruno Magalhaes. Ale z první místa se dostal mimo trať a vítězství spadlo do klína Lucy Rossetiho. Druhý byl Jan Kopecký
MístopisHistorie toho evropského státu sáhá hluboko do starověku. Vystřídali se zde mnozí z tehdejších národů, až zde zbyli Portugalci. Ve středověku se proslavili svými zámořskými objevy. Země byla od roku 1128 hrabstvím, které v roce 1139 přešlo v království. Dnes je to samo sebou republika s hlavním městem Lisabonem. Měna je zde euro. Země má 10,8 mil obyvatel. Země je poměrně hornatá, nejvyšší vrchol má 2351 m. Správně je země členěna na 18 distriktů a dvě autonomie Azory a Madeira. Soutěž má centrum ve městě Algarve v regionu Faro.
TraťPo poněkud pomalých šotolinách na Kypru se nyní bude jednat o klasické rychlejší vložky na šotolině. Zdejší šotolina je charakteristická poměrně silnou vrstvovou písku, pod kterým je velmi pevný podklad, což doslova sžírá gumy. Ve výhodě bude ten jezdec, který si gumy dokáže pošetřit.
Servisní areál se nachází ve městě Algarve na místním stadioně. Je to zhruba osm kilometrů od hlavního města distriktu Faro.
Ve čtvrtek je na programu pětikilometrový shakedown ve Vale de Judeu, což je 12 km od Algarve. Ještě ve čtvrtek je na program první RZ na stadionu Algarve. V pátek a v sobotu jedou vždy dva průjezdy třemi testy, které vždy mají něco okolo dvaceti kilometrů. V sobotu je systém stejný, jen na jiných testech. V neděli se jedou dvakrát dva testy a celý závod se zakončí speciálkou opět na stadionu Algarve. Nejdelší rychlostní zkouška se jede v sobotu a má 27 km.
Česká účastLetošní Portugalská rally bude mít poměrně mnoho českých jezdců. Se startovním čísle 131 pojedou s Lancerem deváté evoluce stálí účastníci PWRC Martin Prokop s Janem Tománkem. Startovní číslo 144 mají také účastníci PWRC Jaromír Tarabus a na sedadle spolujezdce netradičně Filip Schovánek. Závodním náčiním jim bude Fiat Punto S2000.
Jako první podnik pod hlavičkou Pirelli Star Drivers pojedou s Lancerem desáté evoluce Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou a mají startovní číslo 64.
Netradičními účastníky a posádka plnící si sen je Josef Peták s Alenou Benešovou, mají startovní číslo 85. A hned za nimi Michael Honda s Lydií Vičíkovou. Obě posádky pojedou s Citroeny C2 S1600, které jsou patrně z dílny Martina Prokopa.
FavoritéOpět se bude rozhodovat mezi duem Loeb – Hirvonen. Pokud bude spolehlivý i Latvala tak může zasáhnout i ten. Překvapit může Petter Solberg. Tajným černým koněm soutěže je se Subaru WRC jedoucí navrátilec Marcus Gronholm.
V Portugalsku také startuje Mads Ostberg, Merkstejnové, Frederico Villarga a oba Kuipersové.
Sledujte s námi opět online článek se zpravodajstvím ze soutěže.
Mapy rychlostních zkoušekSeznam přihlášenýchČasový harmonogram
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?