Pro posádku týmu Stobart Henning Solberg/Cato Menkerud byl pátek 13. opravdu černým dnem. Jejich pouť po středomořském ostrově skončila ještě dřív, než stihla začít. Havarovali totiž již na přejezdu.
Norové museli odstoupit, když měli na přejezdu mezi servisní zónou a startem RZ1 kolizi s civilním vozem. Naštěstí nebyl nikdo zraněn, ale následky na voze Henninga byly tak velké, že mu znemožnily další pokračování v páteční etapě. Všechno si Henning vynahradil na konci druhého dne, do něhož nastoupil v rámci systému SuperRally, když na poslední 26,25 kilometrů dlouhé RZ11 Kourdali skončil druhý za svým bratrem Petterm. V posledním dni zaznamenal Solberg všechny časy v TOP 6 a získal tak celkově 18. místo, to zajistilo jeho týmu jeden bod.„Bylo to opravdu zklamání. Na tratě RZ jsme se opravdu těšili. Nakonec se můj pocit z této soutěže přece jen trošku vylepšil, protože ve zbytku rally jsme zajížděli dobré časy. Na trati bylo občas hodně bláta, a tak bylo těžké udržet vůz na cestě. Nejdůležitější bylo získat alespoň nějaký bod pro tým, což se nakonec povedlo. Moje čtvrtá příčka v celkovém hodnocení mezi jezdci je také skvělá,“ říká Henning.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?