Pro posádku týmu Stobart Henning Solberg/Cato Menkerud byl pátek 13. opravdu černým dnem. Jejich pouť po středomořském ostrově skončila ještě dřív, než stihla začít. Havarovali totiž již na přejezdu.
Norové museli odstoupit, když měli na přejezdu mezi servisní zónou a startem RZ1 kolizi s civilním vozem. Naštěstí nebyl nikdo zraněn, ale následky na voze Henninga byly tak velké, že mu znemožnily další pokračování v páteční etapě. Všechno si Henning vynahradil na konci druhého dne, do něhož nastoupil v rámci systému SuperRally, když na poslední 26,25 kilometrů dlouhé RZ11 Kourdali skončil druhý za svým bratrem Petterm. V posledním dni zaznamenal Solberg všechny časy v TOP 6 a získal tak celkově 18. místo, to zajistilo jeho týmu jeden bod.„Bylo to opravdu zklamání. Na tratě RZ jsme se opravdu těšili. Nakonec se můj pocit z této soutěže přece jen trošku vylepšil, protože ve zbytku rally jsme zajížděli dobré časy. Na trati bylo občas hodně bláta, a tak bylo těžké udržet vůz na cestě. Nejdůležitější bylo získat alespoň nějaký bod pro tým, což se nakonec povedlo. Moje čtvrtá příčka v celkovém hodnocení mezi jezdci je také skvělá,“ říká Henning.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?