Mimo napínavý souboj o vítěze Norské rally byl ostře sledován výkon Pettera Solberga. Tento miláček norských fanoušků, a nejen jich, si odbyl premiéru s Xsarou WRC a bral body za šesté místo. Je to úspěch nebo zklamání?
Petter se dlouhou dobu snažil sehnat konkurenceschopný vůz, což se mu ovšem nepovedlo, a tak byla jediná varianta – odjet sezonu s Xsarou WRC z roku 2006. Ta sice dokáže být rychlá, kdy tento fakt potvrdil Petter hned v první RZ, ale na top špičku už ztrácí. Přesto je Petter se svým umístěním spokojen."Ze šestého místa mám opravdu radost. Vždyť se podívejte o měsíc zpátky, neměl jsem žádné auto a ani žádný tým, jaký je to rozdíl oproti nynější situaci. Na každého v týmu jsem pyšný, protože všichni udělali vše proto, abychom skončili co nejvýše, stejně tak moji přátelé a rodina. Bez nich by se to stát nemohlo," říká Solberg."Upřímně jsem ani nedoufal, že bychom mohli udržet šesté místo až do cíle, ale povedlo se a šestá příčka je naše. Myslím, že jsme odvedli dobrou práci. Na nějakých mezičasech jsme byli opravdu rychlí. Nyní je před námi nějaký čas, abychom tento víkend vyhodnotili a udělali plány na další rally. Na Kypru to bude totiž velký boj a já už nechci být šestý," dodává Petter.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?