Mimo napínavý souboj o vítěze Norské rally byl ostře sledován výkon Pettera Solberga. Tento miláček norských fanoušků, a nejen jich, si odbyl premiéru s Xsarou WRC a bral body za šesté místo. Je to úspěch nebo zklamání?
Petter se dlouhou dobu snažil sehnat konkurenceschopný vůz, což se mu ovšem nepovedlo, a tak byla jediná varianta – odjet sezonu s Xsarou WRC z roku 2006. Ta sice dokáže být rychlá, kdy tento fakt potvrdil Petter hned v první RZ, ale na top špičku už ztrácí. Přesto je Petter se svým umístěním spokojen."Ze šestého místa mám opravdu radost. Vždyť se podívejte o měsíc zpátky, neměl jsem žádné auto a ani žádný tým, jaký je to rozdíl oproti nynější situaci. Na každého v týmu jsem pyšný, protože všichni udělali vše proto, abychom skončili co nejvýše, stejně tak moji přátelé a rodina. Bez nich by se to stát nemohlo," říká Solberg."Upřímně jsem ani nedoufal, že bychom mohli udržet šesté místo až do cíle, ale povedlo se a šestá příčka je naše. Myslím, že jsme odvedli dobrou práci. Na nějakých mezičasech jsme byli opravdu rychlí. Nyní je před námi nějaký čas, abychom tento víkend vyhodnotili a udělali plány na další rally. Na Kypru to bude totiž velký boj a já už nechci být šestý," dodává Petter.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?