Posádka Patrik Sandell – Emil Axelsson na voze Škoda Fábia S2000 dokázala zvítězit v kategorii produkčních vozů v letošním ročníku Rally Norway. Je to první vítězství pro značku Škoda v této kategorii, tak i vůbec první vítězství speciálu S2000 v Mistrovství světa produkčních vozů.
Patrik Sandell se do vedení v soutěži dostal již na prvním měřeném úseku, čtvrteční superspeciálce na dostihovém závodišti v Oslu a od té doby do vedení nikoho jiného nepustil. Jeho velkým soupeřem byl Andreas Mikkelsen na voze Subaru Impreza WRX STi. Který však doplatil na výlet mimo trať a ztráta kterou tímto výletem nabral, zaručovala Sandellovi dostatečný náskok, který si dokázal pohlídat až do cíle. Z celkového počtu dvaceti tří rychlostních zkoušek, stanula Škoda Fábia S2000 v rukou Patrika Sandella, osmkrát na stupni nejvyšším.
“Je to super výsledek, cítím se dokonale. Soutěž proběhla bez problému, jsme velmi spokojeni. Je to úžasné. Dnes ráno jsem byl trochu nervózní, ale vše nakonec dopadlo dobře. Měli jsme perfektně nastavené auto a za to musím poděkovat celému Redbull Rally Teamu,“ komentoval Patrik Sandell svůj úspěch.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?