První porci dnešních rychlostních testů mají jezdci za sebou. Jak si vedou naši zástupci a Patrik Sandell?
Nejlépe se vede zatím tomu nejzkušenějšímu Martinu Prokopovi, který drží stejné třetí místo v produkčních vozech jako po včerejší etapě.. Na prvních vložkách se Martin probojoval na druhé místo před A. Arauja, ale uznaný protest E. Brynildsena, kterému byla umazána penalizace, ho znovu odsunula na místo třetí. “Máme nějaký problém s diferenciálem, auto nemá žádnou trakci, nevíme co s tím budeme dělat,“ řekl Martin Prokop.
Jaromír Tarabus začal den opatrněji, hned na druhé dnešní vložce se trochu osmělil přehnal jeden ze skoků a po hodinách se mu porouchala převodovka. Další vložky se pro něj tak stali utrpením, ale stále drží sedmé místo mezi produkčními vozy.
Nejmladší z našich startujících Martin Semerád ztratil mnoho času již včera výletem mimo trať a tak si dnešní rychlostní zkoušky užívá. Nejede pod tlakem a může tak sbírat cenné zkušenosti. Po čtyřech dnešních testech mu patří devátá příčka, těsně za bodovanou osmičkou v P-WRC.
Vedoucí muž pořadí produkčních vozů je stále stejný, Patrik Sandell se Škodou Fábia S2000. Seveřan začal dnešní den trochu opatrněji, ale od druhé dnešní rychlostní zkoušky nenechává nikoho na pochybách, ža právě on je nejrychlejší. Zvítězil v dalších třech testech a do druhé dnešní poloviny vstupuje s náskokem téměř dvou minut na E. Brynildsena. “Jsou tu nádherné zkoušky, strašně se mi tu líbí,“ řekl Patrik Sandell.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?