První porci dnešních rychlostních testů mají jezdci za sebou. Jak si vedou naši zástupci a Patrik Sandell?
Nejlépe se vede zatím tomu nejzkušenějšímu Martinu Prokopovi, který drží stejné třetí místo v produkčních vozech jako po včerejší etapě.. Na prvních vložkách se Martin probojoval na druhé místo před A. Arauja, ale uznaný protest E. Brynildsena, kterému byla umazána penalizace, ho znovu odsunula na místo třetí. “Máme nějaký problém s diferenciálem, auto nemá žádnou trakci, nevíme co s tím budeme dělat,“ řekl Martin Prokop.
Jaromír Tarabus začal den opatrněji, hned na druhé dnešní vložce se trochu osmělil přehnal jeden ze skoků a po hodinách se mu porouchala převodovka. Další vložky se pro něj tak stali utrpením, ale stále drží sedmé místo mezi produkčními vozy.
Nejmladší z našich startujících Martin Semerád ztratil mnoho času již včera výletem mimo trať a tak si dnešní rychlostní zkoušky užívá. Nejede pod tlakem a může tak sbírat cenné zkušenosti. Po čtyřech dnešních testech mu patří devátá příčka, těsně za bodovanou osmičkou v P-WRC.
Vedoucí muž pořadí produkčních vozů je stále stejný, Patrik Sandell se Škodou Fábia S2000. Seveřan začal dnešní den trochu opatrněji, ale od druhé dnešní rychlostní zkoušky nenechává nikoho na pochybách, ža právě on je nejrychlejší. Zvítězil v dalších třech testech a do druhé dnešní poloviny vstupuje s náskokem téměř dvou minut na E. Brynildsena. “Jsou tu nádherné zkoušky, strašně se mi tu líbí,“ řekl Patrik Sandell.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?