První porci dnešních rychlostních testů mají jezdci za sebou. Jak si vedou naši zástupci a Patrik Sandell?
Nejlépe se vede zatím tomu nejzkušenějšímu Martinu Prokopovi, který drží stejné třetí místo v produkčních vozech jako po včerejší etapě.. Na prvních vložkách se Martin probojoval na druhé místo před A. Arauja, ale uznaný protest E. Brynildsena, kterému byla umazána penalizace, ho znovu odsunula na místo třetí. “Máme nějaký problém s diferenciálem, auto nemá žádnou trakci, nevíme co s tím budeme dělat,“ řekl Martin Prokop.
Jaromír Tarabus začal den opatrněji, hned na druhé dnešní vložce se trochu osmělil přehnal jeden ze skoků a po hodinách se mu porouchala převodovka. Další vložky se pro něj tak stali utrpením, ale stále drží sedmé místo mezi produkčními vozy.
Nejmladší z našich startujících Martin Semerád ztratil mnoho času již včera výletem mimo trať a tak si dnešní rychlostní zkoušky užívá. Nejede pod tlakem a může tak sbírat cenné zkušenosti. Po čtyřech dnešních testech mu patří devátá příčka, těsně za bodovanou osmičkou v P-WRC.
Vedoucí muž pořadí produkčních vozů je stále stejný, Patrik Sandell se Škodou Fábia S2000. Seveřan začal dnešní den trochu opatrněji, ale od druhé dnešní rychlostní zkoušky nenechává nikoho na pochybách, ža právě on je nejrychlejší. Zvítězil v dalších třech testech a do druhé dnešní poloviny vstupuje s náskokem téměř dvou minut na E. Brynildsena. “Jsou tu nádherné zkoušky, strašně se mi tu líbí,“ řekl Patrik Sandell.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?