První etapu Rally Norway mají za sebou všechny posádky, včetně našich Martina Prokopa, Jaromíra Tarabuse a Martina Semeráda. Slova uznání patří i dvěma posádkám na vozech Škoda, Patriku Sandellovi a P.-G. Anderssonovi.
Začátek dnešní náročné etapy nevypadal, že by posádka Martin Prokop – Jan Tománek měla vzhlížet k nejvyšším metám. V úvodních rychlostních zkouškách se před nimi seřadila smečka domácích dravců, jenže tito jezdci své snažení přehnali a většina z nich se poroučela mimo trať. Po první dnešní sekci jim tak patřilo čtvrté místo mezi produkčními vozy a to ještě jednu vložku absolvovali za jedním z vozů Subaru, které je brzdilo. Postupně se posádce Mitsubishi Lancer EVO IX dařilo zrychlovat a po prvním dni jí patří třetí pozice se ztrátou 26.3 vteřiny na druhého A. Arauja. “Od začátku jsme nejeli úplně naplno, snažili jsme se zrychlovat postupně. Tuto fantastickou soutěž si stále víc užíváme,“ řekl Martin Prokop.
Jaromír Tarabus s Danem Trunkátem začali podobným způsobem, již na třetí vložce měli problémy s ruční brzdou a zhasl jim motor. Postupem času se jim také dařilo zrychlovat a nebýt dalších problémů na sedmé vložce, mohl být výsledek o mnoho lepší než sedmé místo mezi produkčními vozy po první etapě. Jaromír Tarabus to komentoval slovy “ Bylo to dobré, měli jsme jen problémy na sedmé vložce, kdy jsme trefili sněhovou bariéru a motor ztratil výkon,“.
Trocha smůly i trochu menší zkušenosti zapříčinili, aby Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou zakončili první etapu na bodovaném místě v produkčních vozech. Mladík za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX zajížděl srovnatelné časy s Jaromírem Tarabusem a držel se na bodech až do páté vložky, což Martin komentoval slovy “ Vložky jsou strašně náročné. Na této jsme byli venku, ale diváci nám pomohli. Snažíme se hlavně dojet do cíle,“. Jestliže tento jeho výlet neznamenal propastnou ztrátu, tak další, při druhém průjezdu této vložky znamenal ztrátu bez mála třináct minut a ztráta bodované pozice. “Byli jsme na osmé vložce venku, skoro ve stejném místě jako poprvé, dostali jsme defekt a máme asi něco z řízením. Zítra ovšem určitě pojedeme,“ dodal Martin Semerád.
Vedení mezi produkčními vozy patří s velkým náskokem posádce Patrik Sandell – Emil Axelsson se Škodou Fábia S2000 v barvách Redbull Teamu. Tato posádka od začátku sváděla urputný boj s Andreasem Mikkelsenem. Jenže chyba na stejné vložce, jako předešlé posádky stála Andrease boj o vedení v soutěži a nahrála jezdci Redbullu. Ten tak do druhé etapy vstoupí s náskokem více jak dvou minut na A. Arauja. Sám Patrik je z toho doslova nadšen “Je to naprosto skvělé, teď musíme hlavně najít rytmus a držet se na cestě. Bylo to úžasné odpoledne, zítra pojedeme opět naplno, ať si to diváci užijí,“ dodal.
P.-G. Andersson vodí po zasněžených Norských cestách Škodu Fábia WRC a kdo si myslel že nebude stačit soupeřům, byl na velkém omylu. Dvě vyhrané rychlostní zkoušky, jedno třetí místo a ve všech ostatních v desítce nejlepších je dobrou vizitkou tohoto jezdce a vozu. “Jsem šťastný, skvělá přilnavost vozu v zatáčkách nám dovolila jet tak rychle. Zítra se budu snažit jet jak nejlépe umím,“ řekl P.-G. Andersson.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?