Rally Norway: Sandell bezpečně udržuje vedení

Sandell, Patrik
Sandell, Patrik, foto: www.patriksandell.com
Josef Janoušek 13. února 2009 19:23
Sdílej:

První etapu Rally Norway mají za sebou všechny posádky, včetně našich Martina Prokopa, Jaromíra Tarabuse a Martina Semeráda. Slova uznání patří i dvěma posádkám na vozech Škoda, Patriku Sandellovi a P.-G. Anderssonovi.

Začátek dnešní náročné etapy nevypadal, že by posádka Martin Prokop – Jan Tománek měla vzhlížet k nejvyšším metám. V úvodních rychlostních zkouškách se před nimi seřadila smečka domácích dravců, jenže tito jezdci své snažení přehnali a většina z nich se poroučela mimo trať. Po první dnešní sekci jim tak patřilo čtvrté místo mezi produkčními vozy a to ještě jednu vložku absolvovali za jedním z vozů Subaru, které je brzdilo. Postupně se posádce Mitsubishi Lancer EVO IX dařilo zrychlovat a po prvním dni jí patří třetí pozice se ztrátou 26.3 vteřiny na druhého A. Arauja. “Od začátku jsme nejeli úplně naplno, snažili jsme se zrychlovat postupně. Tuto fantastickou soutěž si stále víc užíváme,“ řekl Martin Prokop.

Jaromír Tarabus s Danem Trunkátem začali podobným způsobem, již na třetí vložce měli problémy s ruční brzdou a zhasl jim motor. Postupem času se jim také dařilo zrychlovat a nebýt dalších problémů na sedmé vložce, mohl být výsledek o mnoho lepší než sedmé místo mezi produkčními vozy po první etapě. Jaromír Tarabus to komentoval slovy “ Bylo to dobré, měli jsme jen problémy na sedmé vložce, kdy jsme trefili sněhovou bariéru a motor ztratil výkon,“.

Trocha smůly i trochu menší zkušenosti zapříčinili, aby Martin Semerád  s Bohuslavem Ceplechou zakončili první etapu na bodovaném místě v produkčních vozech. Mladík za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX  zajížděl srovnatelné časy s Jaromírem Tarabusem a držel se na bodech až do páté vložky, což Martin komentoval slovy “ Vložky jsou strašně náročné. Na této jsme byli venku, ale diváci nám pomohli. Snažíme se hlavně dojet do cíle,“. Jestliže tento jeho výlet neznamenal propastnou ztrátu, tak další, při druhém průjezdu této vložky znamenal ztrátu bez mála třináct minut a ztráta bodované pozice. “Byli jsme na osmé vložce venku, skoro ve stejném místě jako poprvé, dostali jsme defekt a máme asi něco z řízením. Zítra ovšem určitě pojedeme,“ dodal Martin Semerád.

Vedení mezi produkčními vozy patří s velkým náskokem posádce Patrik Sandell – Emil Axelsson se Škodou Fábia  S2000 v barvách Redbull Teamu.  Tato posádka od začátku sváděla urputný boj s Andreasem Mikkelsenem. Jenže chyba na stejné vložce, jako předešlé posádky stála Andrease boj o vedení v soutěži a nahrála jezdci Redbullu. Ten tak do druhé etapy vstoupí s náskokem více jak dvou minut na A. Arauja.  Sám Patrik je z toho doslova nadšen  “Je to naprosto skvělé, teď musíme hlavně najít rytmus a držet se na cestě. Bylo to úžasné odpoledne, zítra pojedeme opět naplno, ať si to diváci užijí,“ dodal.

P.-G. Andersson vodí po zasněžených Norských cestách Škodu Fábia WRC a kdo si myslel že nebude stačit soupeřům, byl na velkém omylu. Dvě vyhrané rychlostní zkoušky, jedno třetí místo a ve všech ostatních v desítce nejlepších je dobrou vizitkou tohoto jezdce a vozu. “Jsem šťastný, skvělá přilnavost vozu v zatáčkách nám dovolila jet tak rychle. Zítra se budu snažit jet jak nejlépe umím,“ řekl P.-G. Andersson.

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.