První etapu Rally Norway mají za sebou všechny posádky, včetně našich Martina Prokopa, Jaromíra Tarabuse a Martina Semeráda. Slova uznání patří i dvěma posádkám na vozech Škoda, Patriku Sandellovi a P.-G. Anderssonovi.
Začátek dnešní náročné etapy nevypadal, že by posádka Martin Prokop – Jan Tománek měla vzhlížet k nejvyšším metám. V úvodních rychlostních zkouškách se před nimi seřadila smečka domácích dravců, jenže tito jezdci své snažení přehnali a většina z nich se poroučela mimo trať. Po první dnešní sekci jim tak patřilo čtvrté místo mezi produkčními vozy a to ještě jednu vložku absolvovali za jedním z vozů Subaru, které je brzdilo. Postupně se posádce Mitsubishi Lancer EVO IX dařilo zrychlovat a po prvním dni jí patří třetí pozice se ztrátou 26.3 vteřiny na druhého A. Arauja. “Od začátku jsme nejeli úplně naplno, snažili jsme se zrychlovat postupně. Tuto fantastickou soutěž si stále víc užíváme,“ řekl Martin Prokop.
Jaromír Tarabus s Danem Trunkátem začali podobným způsobem, již na třetí vložce měli problémy s ruční brzdou a zhasl jim motor. Postupem času se jim také dařilo zrychlovat a nebýt dalších problémů na sedmé vložce, mohl být výsledek o mnoho lepší než sedmé místo mezi produkčními vozy po první etapě. Jaromír Tarabus to komentoval slovy “ Bylo to dobré, měli jsme jen problémy na sedmé vložce, kdy jsme trefili sněhovou bariéru a motor ztratil výkon,“.
Trocha smůly i trochu menší zkušenosti zapříčinili, aby Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou zakončili první etapu na bodovaném místě v produkčních vozech. Mladík za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX zajížděl srovnatelné časy s Jaromírem Tarabusem a držel se na bodech až do páté vložky, což Martin komentoval slovy “ Vložky jsou strašně náročné. Na této jsme byli venku, ale diváci nám pomohli. Snažíme se hlavně dojet do cíle,“. Jestliže tento jeho výlet neznamenal propastnou ztrátu, tak další, při druhém průjezdu této vložky znamenal ztrátu bez mála třináct minut a ztráta bodované pozice. “Byli jsme na osmé vložce venku, skoro ve stejném místě jako poprvé, dostali jsme defekt a máme asi něco z řízením. Zítra ovšem určitě pojedeme,“ dodal Martin Semerád.
Vedení mezi produkčními vozy patří s velkým náskokem posádce Patrik Sandell – Emil Axelsson se Škodou Fábia S2000 v barvách Redbull Teamu. Tato posádka od začátku sváděla urputný boj s Andreasem Mikkelsenem. Jenže chyba na stejné vložce, jako předešlé posádky stála Andrease boj o vedení v soutěži a nahrála jezdci Redbullu. Ten tak do druhé etapy vstoupí s náskokem více jak dvou minut na A. Arauja. Sám Patrik je z toho doslova nadšen “Je to naprosto skvělé, teď musíme hlavně najít rytmus a držet se na cestě. Bylo to úžasné odpoledne, zítra pojedeme opět naplno, ať si to diváci užijí,“ dodal.
P.-G. Andersson vodí po zasněžených Norských cestách Škodu Fábia WRC a kdo si myslel že nebude stačit soupeřům, byl na velkém omylu. Dvě vyhrané rychlostní zkoušky, jedno třetí místo a ve všech ostatních v desítce nejlepších je dobrou vizitkou tohoto jezdce a vozu. “Jsem šťastný, skvělá přilnavost vozu v zatáčkách nám dovolila jet tak rychle. Zítra se budu snažit jet jak nejlépe umím,“ řekl P.-G. Andersson.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?