Rally Norway: Sandell vítězí v P-WRC

Sandell, Patrik
Sandell, Patrik, foto: www.patriksandell.com
Josef Janoušek 12. února 2009 22:25
Sdílej:

Druhý díl Mistrovství světa v automobilových soutěžích odstartoval superspeciálkou na dostihovém závodišti v Oslu. Na trati, dlouhé dva kilometry se rozhodně neztratili české posádky ani Patrik Sandell na voze Škoda Fábia S2000.

Jako první se z našich jezdců na startu objevil debutant v Mistrovství světa P-WRC, teprve osmnáctiletý Martin Semerád. O jeho velkém talentu není pochyb, ale jeho výsledek a hlavně jízda, kterou  předváděl na trati úvodní rychlostní zkoušky, byla úžasná. Jeho průběžné sedmé místo v P-WRC je pěkným počinem do dalších bojů, které ho na obtížných zkouškách Norské rally čekají. Mimochodem za sebou nechal již o ohodně zkušenější piloty např. P. Flodina a především dva jezdce na vozech kategorie WRC E. Bolanda a P.-G. Anderssona jedoucího se Škodou Fábia WRC, který nechal několik vteřinek v jednom z vracáků.

První takto náročnou sněhovou soutěž absolvuje také Zlínský Jaromír Tarabus, kterému se před startem trochu přilepila smůla na paty v podobě stávkujícího startéru. Naštěstí se podařilo problémy včas vyřešit a neohrozilo to start posádky do superspeciálky. Jaromír byl po ukončení speciálky trochu rozhozen problémy, které ho postihly před startem do rychlostní skoušky. Nic méně deváté místo v průběžném pořadí P-WRC je dobrý start tohoto jezdce do soutěže.

Martin Prokop, z našich jezdců nejskušenější zakončil superspeciálku na jedenáctém místě  mezi produkčními vozy, což by pro jezdce jeho kvalit nemělo být žádným problémem. Takto zkušený jezdec určitě ví že soutěž se vyhrává až na cílové rampě a ne na takto krátké, dvou kilometrové divácké vložce. Proto můžeme očekávat jeho zítřejší útok a posun v pořadí.

Vítězem úvodní vložky Norské rally v kategorii P-WRC se stal Patrik Sandell, který tak získal první triumf v této kategorii pro značku Škoda. Jízda Patrika byla rychlá a vděčná i vůči divákovi a jak je vidět, proklamovaný útok na titul nemusí být jen utopie. Po první rychlostní zkoušce je jeho ztráta na vedoucího jezdce celkového pořadí Pettera Solberga 6.2 vteřiny. S jakou ztrátou na vítěze nakonec soutěž dokončí? Můžete až do startu zítřejší etapy tipovat v naší soutěži.

 

 

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.