Druhý díl Mistrovství světa v automobilových soutěžích odstartoval superspeciálkou na dostihovém závodišti v Oslu. Na trati, dlouhé dva kilometry se rozhodně neztratili české posádky ani Patrik Sandell na voze Škoda Fábia S2000.
Jako první se z našich jezdců na startu objevil debutant v Mistrovství světa P-WRC, teprve osmnáctiletý Martin Semerád. O jeho velkém talentu není pochyb, ale jeho výsledek a hlavně jízda, kterou předváděl na trati úvodní rychlostní zkoušky, byla úžasná. Jeho průběžné sedmé místo v P-WRC je pěkným počinem do dalších bojů, které ho na obtížných zkouškách Norské rally čekají. Mimochodem za sebou nechal již o ohodně zkušenější piloty např. P. Flodina a především dva jezdce na vozech kategorie WRC E. Bolanda a P.-G. Anderssona jedoucího se Škodou Fábia WRC, který nechal několik vteřinek v jednom z vracáků.
První takto náročnou sněhovou soutěž absolvuje také Zlínský Jaromír Tarabus, kterému se před startem trochu přilepila smůla na paty v podobě stávkujícího startéru. Naštěstí se podařilo problémy včas vyřešit a neohrozilo to start posádky do superspeciálky. Jaromír byl po ukončení speciálky trochu rozhozen problémy, které ho postihly před startem do rychlostní skoušky. Nic méně deváté místo v průběžném pořadí P-WRC je dobrý start tohoto jezdce do soutěže.
Martin Prokop, z našich jezdců nejskušenější zakončil superspeciálku na jedenáctém místě mezi produkčními vozy, což by pro jezdce jeho kvalit nemělo být žádným problémem. Takto zkušený jezdec určitě ví že soutěž se vyhrává až na cílové rampě a ne na takto krátké, dvou kilometrové divácké vložce. Proto můžeme očekávat jeho zítřejší útok a posun v pořadí.
Vítězem úvodní vložky Norské rally v kategorii P-WRC se stal Patrik Sandell, který tak získal první triumf v této kategorii pro značku Škoda. Jízda Patrika byla rychlá a vděčná i vůči divákovi a jak je vidět, proklamovaný útok na titul nemusí být jen utopie. Po první rychlostní zkoušce je jeho ztráta na vedoucího jezdce celkového pořadí Pettera Solberga 6.2 vteřiny. S jakou ztrátou na vítěze nakonec soutěž dokončí? Můžete až do startu zítřejší etapy tipovat v naší soutěži.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?