Druhý díl Mistrovství světa v automobilových soutěžích odstartoval superspeciálkou na dostihovém závodišti v Oslu. Na trati, dlouhé dva kilometry se rozhodně neztratili české posádky ani Patrik Sandell na voze Škoda Fábia S2000.
Jako první se z našich jezdců na startu objevil debutant v Mistrovství světa P-WRC, teprve osmnáctiletý Martin Semerád. O jeho velkém talentu není pochyb, ale jeho výsledek a hlavně jízda, kterou předváděl na trati úvodní rychlostní zkoušky, byla úžasná. Jeho průběžné sedmé místo v P-WRC je pěkným počinem do dalších bojů, které ho na obtížných zkouškách Norské rally čekají. Mimochodem za sebou nechal již o ohodně zkušenější piloty např. P. Flodina a především dva jezdce na vozech kategorie WRC E. Bolanda a P.-G. Anderssona jedoucího se Škodou Fábia WRC, který nechal několik vteřinek v jednom z vracáků.
První takto náročnou sněhovou soutěž absolvuje také Zlínský Jaromír Tarabus, kterému se před startem trochu přilepila smůla na paty v podobě stávkujícího startéru. Naštěstí se podařilo problémy včas vyřešit a neohrozilo to start posádky do superspeciálky. Jaromír byl po ukončení speciálky trochu rozhozen problémy, které ho postihly před startem do rychlostní skoušky. Nic méně deváté místo v průběžném pořadí P-WRC je dobrý start tohoto jezdce do soutěže.
Martin Prokop, z našich jezdců nejskušenější zakončil superspeciálku na jedenáctém místě mezi produkčními vozy, což by pro jezdce jeho kvalit nemělo být žádným problémem. Takto zkušený jezdec určitě ví že soutěž se vyhrává až na cílové rampě a ne na takto krátké, dvou kilometrové divácké vložce. Proto můžeme očekávat jeho zítřejší útok a posun v pořadí.
Vítězem úvodní vložky Norské rally v kategorii P-WRC se stal Patrik Sandell, který tak získal první triumf v této kategorii pro značku Škoda. Jízda Patrika byla rychlá a vděčná i vůči divákovi a jak je vidět, proklamovaný útok na titul nemusí být jen utopie. Po první rychlostní zkoušce je jeho ztráta na vedoucího jezdce celkového pořadí Pettera Solberga 6.2 vteřiny. S jakou ztrátou na vítěze nakonec soutěž dokončí? Můžete až do startu zítřejší etapy tipovat v naší soutěži.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?