Druhý díl Mistrovství světa v automobilových soutěžích odstartoval superspeciálkou na dostihovém závodišti v Oslu. Na trati, dlouhé dva kilometry se rozhodně neztratili české posádky ani Patrik Sandell na voze Škoda Fábia S2000.
Jako první se z našich jezdců na startu objevil debutant v Mistrovství světa P-WRC, teprve osmnáctiletý Martin Semerád. O jeho velkém talentu není pochyb, ale jeho výsledek a hlavně jízda, kterou předváděl na trati úvodní rychlostní zkoušky, byla úžasná. Jeho průběžné sedmé místo v P-WRC je pěkným počinem do dalších bojů, které ho na obtížných zkouškách Norské rally čekají. Mimochodem za sebou nechal již o ohodně zkušenější piloty např. P. Flodina a především dva jezdce na vozech kategorie WRC E. Bolanda a P.-G. Anderssona jedoucího se Škodou Fábia WRC, který nechal několik vteřinek v jednom z vracáků.
První takto náročnou sněhovou soutěž absolvuje také Zlínský Jaromír Tarabus, kterému se před startem trochu přilepila smůla na paty v podobě stávkujícího startéru. Naštěstí se podařilo problémy včas vyřešit a neohrozilo to start posádky do superspeciálky. Jaromír byl po ukončení speciálky trochu rozhozen problémy, které ho postihly před startem do rychlostní skoušky. Nic méně deváté místo v průběžném pořadí P-WRC je dobrý start tohoto jezdce do soutěže.
Martin Prokop, z našich jezdců nejskušenější zakončil superspeciálku na jedenáctém místě mezi produkčními vozy, což by pro jezdce jeho kvalit nemělo být žádným problémem. Takto zkušený jezdec určitě ví že soutěž se vyhrává až na cílové rampě a ne na takto krátké, dvou kilometrové divácké vložce. Proto můžeme očekávat jeho zítřejší útok a posun v pořadí.
Vítězem úvodní vložky Norské rally v kategorii P-WRC se stal Patrik Sandell, který tak získal první triumf v této kategorii pro značku Škoda. Jízda Patrika byla rychlá a vděčná i vůči divákovi a jak je vidět, proklamovaný útok na titul nemusí být jen utopie. Po první rychlostní zkoušce je jeho ztráta na vedoucího jezdce celkového pořadí Pettera Solberga 6.2 vteřiny. S jakou ztrátou na vítěze nakonec soutěž dokončí? Můžete až do startu zítřejší etapy tipovat v naší soutěži.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?