Hodně nabitý program měl ze začátku sezony Sebastien Ogier. Vypořádal se s tím na jedničku, ale Norsko pro něj bude tak trošku neznámá.
V Irsku, kde ho z týmu dokázal porazit jen Chris Atkinson, skončil Ogier šestý, právě za Atkinsonem. Ale jak sám říká, důležitější než výsledek jsou získané zkušenosti. "Hodně jsme se v Irsku přiučili. Všechny kilometry, co jsme na asfaltu najeli, tedy jestli se tomu dá říkat asfalt, budou do budoucna hodně užitečné. Pokaždé, když usedáme do auta, posouváme své možnosti dál a dál," říká Ogier.
Tento víkend čeká letošního vítěze Monte Carla Norská rally, a právě zkušenosti z Monte, kde byl na mnoha místech sníh, by se mohly hodit. "V Norsku to bude hodně zábavné, zároveň ale o nic lehčí než v Irsku. Už se tam nemůžu dočkat, i když je mi jasné, že pojedu proti jezdcům, kteří mají s tímto povrchem velké zkušenosti. Před závodem nás čeká ještě menší testování, tam bude důležité zvyknout si na pneumatiky a na rozdílný styl jízdy na sněhu. Jinak je cíl stejný jak v Irsku. Dokončit závod bez jakýchkoliv drobných chyb. Po první etapě se pak uvidí, na jaký výsledek můžeme pomýšlet," předpovídá Ogier.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?