Sebastien Ogier zažívá povedený vstup do roku 2009. Prvně vyhrál při svém vůbec prvním startu s vozem S2000 Rally Monte Carlo a teď získal body za šesté místo v Irsku.
Juniorský světový šampión z roku 2008, který má momentálně jistých šest startů za Citroën Junior Team, měl sice pomalejší start do soutěže, poté se rozehřál a první den zakončil na šestém místě. Ani start do sobotní etapy se mladému Francouzovi moc nepovedl, když na první RZ udělal chybu, která ho stála něco kolem jedné minuty a znamenala propad na osmou příčku. Poté se opět rozjel k skvělému výkonu, když sobotní etapu zakončil opět na šesté příčce. Francouz nakonec uhájil svoji šestou příčku i v průběhu posledního dne, když měl v cíli na Brita Wilsona ve službách Stobartu náskok 30s a na svého týmového kolegu Atkinsona ztrátu kolem 3 minut. „Naučili jsme se opravdu mnoho. Najeli jsme 350 ostrých kilometrů,“ přiznává Sebastien.
Prvně předvedl výborný výkon v Monte Carlu, pak v Irsku.
„Začínáme si zvykat v kompletně novém prostředí. Jsem moc rád, že se nám nakonec podařilo dokončit za nejlepšími pěti jezdci i za tak strašných podmínek. Každá rally, kterou dokončíme, je pro nás cennou zkušeností. Je to ohromná satisfakce, dokončit závod a ještě k tomu získat body,“ říká Ogier.Manager Citroen Junior týmu Benoit Nogier popisuje Sebastienovu formu jako excelentní. „Sebastien se toho hodně naučil a během víkendu ukázal velký pokrok. Během celé rally předvedl pár velmi slibných časů. Pro jezdce, který se ještě s vozem učí, to byla výborná rally,“ zakončil Nogier.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.