Sebastien Ogier zažívá povedený vstup do roku 2009. Prvně vyhrál při svém vůbec prvním startu s vozem S2000 Rally Monte Carlo a teď získal body za šesté místo v Irsku.
Juniorský světový šampión z roku 2008, který má momentálně jistých šest startů za Citroën Junior Team, měl sice pomalejší start do soutěže, poté se rozehřál a první den zakončil na šestém místě. Ani start do sobotní etapy se mladému Francouzovi moc nepovedl, když na první RZ udělal chybu, která ho stála něco kolem jedné minuty a znamenala propad na osmou příčku. Poté se opět rozjel k skvělému výkonu, když sobotní etapu zakončil opět na šesté příčce. Francouz nakonec uhájil svoji šestou příčku i v průběhu posledního dne, když měl v cíli na Brita Wilsona ve službách Stobartu náskok 30s a na svého týmového kolegu Atkinsona ztrátu kolem 3 minut. „Naučili jsme se opravdu mnoho. Najeli jsme 350 ostrých kilometrů,“ přiznává Sebastien.
Prvně předvedl výborný výkon v Monte Carlu, pak v Irsku.
„Začínáme si zvykat v kompletně novém prostředí. Jsem moc rád, že se nám nakonec podařilo dokončit za nejlepšími pěti jezdci i za tak strašných podmínek. Každá rally, kterou dokončíme, je pro nás cennou zkušeností. Je to ohromná satisfakce, dokončit závod a ještě k tomu získat body,“ říká Ogier.Manager Citroen Junior týmu Benoit Nogier popisuje Sebastienovu formu jako excelentní. „Sebastien se toho hodně naučil a během víkendu ukázal velký pokrok. Během celé rally předvedl pár velmi slibných časů. Pro jezdce, který se ještě s vozem učí, to byla výborná rally,“ zakončil Nogier.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?