Sebastien Ogier zažívá povedený vstup do roku 2009. Prvně vyhrál při svém vůbec prvním startu s vozem S2000 Rally Monte Carlo a teď získal body za šesté místo v Irsku.
Juniorský světový šampión z roku 2008, který má momentálně jistých šest startů za Citroën Junior Team, měl sice pomalejší start do soutěže, poté se rozehřál a první den zakončil na šestém místě. Ani start do sobotní etapy se mladému Francouzovi moc nepovedl, když na první RZ udělal chybu, která ho stála něco kolem jedné minuty a znamenala propad na osmou příčku. Poté se opět rozjel k skvělému výkonu, když sobotní etapu zakončil opět na šesté příčce. Francouz nakonec uhájil svoji šestou příčku i v průběhu posledního dne, když měl v cíli na Brita Wilsona ve službách Stobartu náskok 30s a na svého týmového kolegu Atkinsona ztrátu kolem 3 minut. „Naučili jsme se opravdu mnoho. Najeli jsme 350 ostrých kilometrů,“ přiznává Sebastien.
Prvně předvedl výborný výkon v Monte Carlu, pak v Irsku.
„Začínáme si zvykat v kompletně novém prostředí. Jsem moc rád, že se nám nakonec podařilo dokončit za nejlepšími pěti jezdci i za tak strašných podmínek. Každá rally, kterou dokončíme, je pro nás cennou zkušeností. Je to ohromná satisfakce, dokončit závod a ještě k tomu získat body,“ říká Ogier.Manager Citroen Junior týmu Benoit Nogier popisuje Sebastienovu formu jako excelentní. „Sebastien se toho hodně naučil a během víkendu ukázal velký pokrok. Během celé rally předvedl pár velmi slibných časů. Pro jezdce, který se ještě s vozem učí, to byla výborná rally,“ zakončil Nogier.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?