Khalid Al Qassimi by si teď rád připsal další světové body, poté co v Irsku tento víkend vybojoval jeho historicky první světový bod.
Al Qassimi, který se letos zúčastní vybraných podniků jako trojka továrního týmu BP Ford Abu Dhabi WRT, začal poměrně solidně, když hned na první rally dokázal získat svůj první bod. Během prvního dne měl však poměrně štěstí, když jel na průběžné desáté příčce a na RZ4 sjel z trati a trefil strom. To ho sice přibrzdilo a propadl se na 13. pozici, ale pak zajížděl slušné časy a druhý den zakončil na osmém místě. Tuto příčku si pak udržel až do cíle v Sligu. Zajel dokonce 10 časů v TOP10 a jednou se vybičoval k výkonu opravdu nečekanému, když zajel na RZ2 6. nejrychlejší čas. „Celý víkend jsem na to tlačil. To, že jsem získal svůj první bod na tak těžké rally, mi dodává hodně důvěry. Snažíme se dostat Abu Dhabí na mapu rallyových podniků a to, že jsem prvním jezdce ze Spojených Arabských Emirátů, kterému se povedlo bodovat na světové úrovni je velmi dobré. Jsem rád, že jsem byl schopný se zrychlovat a doufám, že během sezony budu moci získat více bodů.“
Khalid se za tovární tým svezl již v sezónách 2007 a 2008
Khalid se také dostal k otázce jeho pátečního výletu mimo trať. „Vjel jsem do zatáčky, ve které bylo bahno. Snažil jsem se udržet vůz na trati, ale ztratil jsem nad ním kontrolu. Narazili jsme do nějakých stromů, na poslední chvíli jsem však naštěstí zatáhl ruční brzdu, takže jsme to schytali z boku. Bylo to tak v 50ti kilometrové rychlosti, kdybych ty stromy trefil předkem, tak by to mělo větší následky,“ zakončil Al Qassimi.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.