Dani Sordo získal na víkendové Rally Ireland druhé místo, kterým potvrdil vítězný double týmu Citroën Sport. Byl to určitě skvělý start do sezóny 2009 pro francouzskou značku.
Sordo tak zopakoval svoji pozici z roku 2007, když před dvěma lety dokončil soutěž také za parťákem Loebem. Letos bylo ale počasí k účastníkům rally nemilosrdné a dalo jim pořádně zabrat. „Bylo to trošku těžší než v roce 2007. Především pak během prvního a druhého dne byly podmínky náročné. Byl to náročný podnik na pneumatiky,“ říká Dani.Svoji druhou pozici si Dani držel už od první etapy a na velmi úzkých a kluzkých tratích ji dokázal udržet. Ze začátku musel ovšem bojovat s tlakem, který na něj vytvářel jezdec Fordu Hirvonen: „Na první a druhé RZ jsem na to opravdu zatlačil, ale na té třetí to bylo ohromě náročné. Po problémech Mikka s řízením se mi hned dýchalo mnohem lépe,“ přiznává Sordo. Druhé místo je dobrým startem do nové sezony, ve které by Dani chtěl získat svoje první vítězství. „Pokusím se dokončit šampionát na druhém místě, protože dostat se před Seba je téměř nemožné. Bude to tuhý boj o druhou příčku s Mikkem a dalšími. Druhá pozice není špatná.“„Před rally ve Norsku se cítím dobře, absolvovali jsme pozitivní testy. Mám teď mnohem víc zkušeností se sněhem a cítím se na něm o moc lépe,“ přiznává Španěl.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?