Dani Sordo získal na víkendové Rally Ireland druhé místo, kterým potvrdil vítězný double týmu Citroën Sport. Byl to určitě skvělý start do sezóny 2009 pro francouzskou značku.
Sordo tak zopakoval svoji pozici z roku 2007, když před dvěma lety dokončil soutěž také za parťákem Loebem. Letos bylo ale počasí k účastníkům rally nemilosrdné a dalo jim pořádně zabrat. „Bylo to trošku těžší než v roce 2007. Především pak během prvního a druhého dne byly podmínky náročné. Byl to náročný podnik na pneumatiky,“ říká Dani.Svoji druhou pozici si Dani držel už od první etapy a na velmi úzkých a kluzkých tratích ji dokázal udržet. Ze začátku musel ovšem bojovat s tlakem, který na něj vytvářel jezdec Fordu Hirvonen: „Na první a druhé RZ jsem na to opravdu zatlačil, ale na té třetí to bylo ohromě náročné. Po problémech Mikka s řízením se mi hned dýchalo mnohem lépe,“ přiznává Sordo. Druhé místo je dobrým startem do nové sezony, ve které by Dani chtěl získat svoje první vítězství. „Pokusím se dokončit šampionát na druhém místě, protože dostat se před Seba je téměř nemožné. Bude to tuhý boj o druhou příčku s Mikkem a dalšími. Druhá pozice není špatná.“„Před rally ve Norsku se cítím dobře, absolvovali jsme pozitivní testy. Mám teď mnohem víc zkušeností se sněhem a cítím se na něm o moc lépe,“ přiznává Španěl.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?