Dani Sordo získal na víkendové Rally Ireland druhé místo, kterým potvrdil vítězný double týmu Citroën Sport. Byl to určitě skvělý start do sezóny 2009 pro francouzskou značku.
Sordo tak zopakoval svoji pozici z roku 2007, když před dvěma lety dokončil soutěž také za parťákem Loebem. Letos bylo ale počasí k účastníkům rally nemilosrdné a dalo jim pořádně zabrat. „Bylo to trošku těžší než v roce 2007. Především pak během prvního a druhého dne byly podmínky náročné. Byl to náročný podnik na pneumatiky,“ říká Dani.Svoji druhou pozici si Dani držel už od první etapy a na velmi úzkých a kluzkých tratích ji dokázal udržet. Ze začátku musel ovšem bojovat s tlakem, který na něj vytvářel jezdec Fordu Hirvonen: „Na první a druhé RZ jsem na to opravdu zatlačil, ale na té třetí to bylo ohromě náročné. Po problémech Mikka s řízením se mi hned dýchalo mnohem lépe,“ přiznává Sordo. Druhé místo je dobrým startem do nové sezony, ve které by Dani chtěl získat svoje první vítězství. „Pokusím se dokončit šampionát na druhém místě, protože dostat se před Seba je téměř nemožné. Bude to tuhý boj o druhou příčku s Mikkem a dalšími. Druhá pozice není špatná.“„Před rally ve Norsku se cítím dobře, absolvovali jsme pozitivní testy. Mám teď mnohem víc zkušeností se sněhem a cítím se na něm o moc lépe,“ přiznává Španěl.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.