Dani Sordo získal na víkendové Rally Ireland druhé místo, kterým potvrdil vítězný double týmu Citroën Sport. Byl to určitě skvělý start do sezóny 2009 pro francouzskou značku.
Sordo tak zopakoval svoji pozici z roku 2007, když před dvěma lety dokončil soutěž také za parťákem Loebem. Letos bylo ale počasí k účastníkům rally nemilosrdné a dalo jim pořádně zabrat. „Bylo to trošku těžší než v roce 2007. Především pak během prvního a druhého dne byly podmínky náročné. Byl to náročný podnik na pneumatiky,“ říká Dani.Svoji druhou pozici si Dani držel už od první etapy a na velmi úzkých a kluzkých tratích ji dokázal udržet. Ze začátku musel ovšem bojovat s tlakem, který na něj vytvářel jezdec Fordu Hirvonen: „Na první a druhé RZ jsem na to opravdu zatlačil, ale na té třetí to bylo ohromě náročné. Po problémech Mikka s řízením se mi hned dýchalo mnohem lépe,“ přiznává Sordo. Druhé místo je dobrým startem do nové sezony, ve které by Dani chtěl získat svoje první vítězství. „Pokusím se dokončit šampionát na druhém místě, protože dostat se před Seba je téměř nemožné. Bude to tuhý boj o druhou příčku s Mikkem a dalšími. Druhá pozice není špatná.“„Před rally ve Norsku se cítím dobře, absolvovali jsme pozitivní testy. Mám teď mnohem víc zkušeností se sněhem a cítím se na něm o moc lépe,“ přiznává Španěl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.