PRŮBĚŽNĚ AKTUALIZUJEME: V cíli; Byla to náročná soutěž a podmínky nebyly jednoduché, shodují se jezdci.
V cíli:
Sebastien Loeb – Citroen, konečný vítěz:Byla to opravdu hodně náročná soutěž, ale jsem rád, že se mi podařilo získat 10 bodů. Asfaltové podniky jsou pro mě obzvlášť důležité. Tenhle byl skutečně záludný pro nás všechny, ale teď jsem v cíli jako vítěz a odnáším si plný počet bodů. Je to skvělý start do nové sezóny.
Dani Sordo – Citroen, 2. místo:Je to pro nás opravdu skvělý start do nové sezóny. Jsem velice šťastný za sebe, ale i za tým. Podmínky byly špatné, byl to opravdový blázinec, ale podařil se nám báječný výsledek.
Mikko Hirvonen – Ford, 3. místo:Je to dobrý start do sezóny. Během víkendu jsme si prodělali nějaké problémy. Doufal jsem, že budu bojovat se Sordem. Snad se mi to podaří příště. I tak je to stále pěkný začátek sezóny. Již teď se těším na další svezení v Norsku.
Henning Solberg – Ford, 4. místo:Je to pro mě ohromný výsledek a jsem velice šťastný. Myslím, že s problémy se tu potýkal asi každý, ale my jsme se dostali až do cíle a už jsme připraveni na moji domácí soutěž. V Norsku se budu snažit pozměnit pozici Fordu proti Citroenům a budu usilovat o vítězství.
Chris Atkinson – Citroen, 5. místo:Jsem stále opravdu šťastný. Na konci jsem zachyboval, ale včera jsem odvedl solidní výsledek. Všichni lidé z týmu podali skvělý výkon a ani s vozem nebyly žádné potíže. Tohle auto se úžasně ovládá a chtěl bych se s ním účastnit ještě dalších podniků. Chceme teď sehnat nějaké prostředky, aby se nám další starty podařilo proměnit ve skutečnost.
Sebastien Ogier – Citroen, 6. místo:Celkově to byla dobrá zkušenost. Hodně jsme se poučili, dostali jsme se do cíle a odvážíme si tři bodu do celkového hodnocení. Myslím, že je to dobré.
Matthew Wilson – Ford, 7. místo:Myslím, že je to poprvé, kdy se mi povedlo dokončit první podnik v sezóně s nějakými body. Trochu mě zklamaly podmínky na trati, protože nám nedovolily jet úplně naplno.
Khalid Al Qassimi – Ford, 8. místo:Byla to první soutěž nové sezóny a to, že se mi podařilo ulovit jeden bod, je dobrá věc. Nebyl to jednoduchý podnik, ale po počátečních problémech se mi podařilo zrychlit. Neustále jsme stoupali pořadím výše a výsledek je pro nás dobrý. Doufám, že se budeme během sezóny zlepšovat
31. 1. Po druhé etapě:
Sebastien Loeb – Citroen, 1. místo:Na 12. RZ jsem vjížděl do pravotočivé zatáčky. Podklouzlo mi to trochu víc a zadní část vozu mi ustřelila do trávy. Na štěstí se mi jen dostalo do kol trochu bláta. Vůz nám pouze trošku poskočil a je jsem to nechtěl vybrat nějak příliš prudce. Situaci jsme v klidu zvládli.Myslím, že by bylo dobré, kdyby se na trati objevil led, mohlo by to být zajímavé. Ne, žertuji. Teď vážně, doufám, že se neobjeví. Budu se pouze snažit odjet všechny zkoušky a neudělat žádné chyby. Doufám, že se mi to podaří.
Dani Sordo – Citroen, 2. místo:Popravdě řečeno, není vůbec jednoduché řídit auto za těchto extrémně kluzkých podmínek. Budu se zítra snažit stoprocentně se zaměřit na to, abych neudělal nějakou chybu.
Mikko Hirvonen – Ford, 3. místo:Pokud mi to Sordo nebo Loeb zítra usnadní a třeba odjedou ze servisu pozdě, mohl bych mít šanci se na ně dotáhnout. V souboji pouze na trati na ně stačit nebudu. Již teď je odstup příliš veliký. Nemá smysl jakkoliv riskovat, budu se snažit uhájit dobrých šest bodů za třetí příčku.
Jari-Matti Latvala – Ford, 17. místo:Před rokem při mém prvním startu za tovární tým v Monte Carlu byly moje časy daleko za špičkou startovního pole, ale nyní jsem nejrychlejším jezdcům mnohem blíže a jsem z toho velice šťastný. Hodně jsem se toho naučil o řízení a brzdění na trati se stojatou vodou. Ale jak může vůbec tak strašně pršet? Dosud jsem ještě neřídil vůz v podmínkách, ve kterých chytá aquaplaning.
30. 1. Po první etapě:
Sebastien Loeb – Citroen, 1. místo:Ačkoliv vedu, budu raději pokračovat opatrně, protože si nemůžu dovolit udělat chybu. Zrušení dvou posledních dnešních zkoušek bylo podle mě správné rozhodnutí, i když bych si je klidně odjel. Je to smůla asi hlavně pro diváky, kteří se na nás těšili.
Dani Sordo – Citroen, 2. místo:Lépe se mi ovládalo auto a celkově jsem se dobře cítil. Jsem rád, že jsme se dobře vypořádali s Urmo Aavou a Mikkem Hirvonenem. Dnes je Citroen na první a druhé příčce, což je pro nás báječný výsledek a zítra a v neděli se to budeme snažit udržet.
Mikko Hirvonen – Ford, 3. místo:Mám na dohled Daniho Sorda, který je přede mnou jen o 20 sekund. Zítřejší rychlostní zkoušky budou rychlejší a tak doufám, že se na něj budu moci dotáhnout. Mrzí mě, že večerní zkoušky byly zrušeny, protože mám rád jízdu ve tmě a mohlo by to být vzrušující. Očekával jsem, že bych mohl na Sorda v těchto zkouškách najet trochu času.
Henning Solberg – Ford, 4. místo:Dneska jsme si to užívali. Jeli jsme tak, abychom se dostali do první pětky, což je pro nás cíl na tento víkend. Jsme mnohem výše, než jsem si myslel, že na těchto rychlostních zkouškách budeme. Je dobré, že pršelo, protože kluzké podmínky nám vyhovují a auto se mi tak na asfaltu řídí lépe. Nebudeme se zbytečně pouštět do bojů o stupně vítězů, ale snažit se soutěž dokončit a soustředit se na norskou soutěž.
Jari-Matti Latvala – Ford, na 2. RZ odstoupil:Vjížděli jsme do rychlé levé zatáčky, které byla naklopená směrem ven. Auto se na vodě začalo smýkat a snažil jsem se jej zkorigovat. V tu chvíli jsem ale levou přední částí narazil do kamene. Náraz doslova odhodil vůz na druhou stranu cesty. Ještě deset kilometrů jsem jel se dvěma defekty pneumatik. Levé přední zavěšení bylo poničeno. Snažil jsem se jej zafixovat, nestačilo to. Jsem velmi zklamaný, že jsem týmu způsobil takovéto potíže. Příště budu opatrnější.
Martin Prokop – Citroen, 21. místo (3. místo v JWRC):Nebylo to dobré, příliš pomalé. Odpoledne jsem na to hodně tlačil a zaznamenal několik pěkných časů. Myslím, že bych si mohl tuhle rychlost udržet i zítra, ale uvidíme, co bude možné. Jsem docela rád, že poslední dvě zkoušky byly zrušeny, protože nemám moc rád jízdu v noci a prší opravdu hodně. Dalším problémem je, že nemám mnoho zkušeností s jízdou za těchto podmínek. Na asfaltu jsem toho najezdil mnohem více na Korsice nebo v Katalánsku, kde většinou svítí slunce. I testy, které jsem zde absolvoval byla na suchu, ale teď je mokro, příliš mokro.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?