PRŮBĚŽNĚ AKTUALIZUJEME: V cíli; Byla to náročná soutěž a podmínky nebyly jednoduché, shodují se jezdci.
V cíli:
Sebastien Loeb – Citroen, konečný vítěz:Byla to opravdu hodně náročná soutěž, ale jsem rád, že se mi podařilo získat 10 bodů. Asfaltové podniky jsou pro mě obzvlášť důležité. Tenhle byl skutečně záludný pro nás všechny, ale teď jsem v cíli jako vítěz a odnáším si plný počet bodů. Je to skvělý start do nové sezóny.
Dani Sordo – Citroen, 2. místo:Je to pro nás opravdu skvělý start do nové sezóny. Jsem velice šťastný za sebe, ale i za tým. Podmínky byly špatné, byl to opravdový blázinec, ale podařil se nám báječný výsledek.
Mikko Hirvonen – Ford, 3. místo:Je to dobrý start do sezóny. Během víkendu jsme si prodělali nějaké problémy. Doufal jsem, že budu bojovat se Sordem. Snad se mi to podaří příště. I tak je to stále pěkný začátek sezóny. Již teď se těším na další svezení v Norsku.
Henning Solberg – Ford, 4. místo:Je to pro mě ohromný výsledek a jsem velice šťastný. Myslím, že s problémy se tu potýkal asi každý, ale my jsme se dostali až do cíle a už jsme připraveni na moji domácí soutěž. V Norsku se budu snažit pozměnit pozici Fordu proti Citroenům a budu usilovat o vítězství.
Chris Atkinson – Citroen, 5. místo:Jsem stále opravdu šťastný. Na konci jsem zachyboval, ale včera jsem odvedl solidní výsledek. Všichni lidé z týmu podali skvělý výkon a ani s vozem nebyly žádné potíže. Tohle auto se úžasně ovládá a chtěl bych se s ním účastnit ještě dalších podniků. Chceme teď sehnat nějaké prostředky, aby se nám další starty podařilo proměnit ve skutečnost.
Sebastien Ogier – Citroen, 6. místo:Celkově to byla dobrá zkušenost. Hodně jsme se poučili, dostali jsme se do cíle a odvážíme si tři bodu do celkového hodnocení. Myslím, že je to dobré.
Matthew Wilson – Ford, 7. místo:Myslím, že je to poprvé, kdy se mi povedlo dokončit první podnik v sezóně s nějakými body. Trochu mě zklamaly podmínky na trati, protože nám nedovolily jet úplně naplno.
Khalid Al Qassimi – Ford, 8. místo:Byla to první soutěž nové sezóny a to, že se mi podařilo ulovit jeden bod, je dobrá věc. Nebyl to jednoduchý podnik, ale po počátečních problémech se mi podařilo zrychlit. Neustále jsme stoupali pořadím výše a výsledek je pro nás dobrý. Doufám, že se budeme během sezóny zlepšovat
31. 1. Po druhé etapě:
Sebastien Loeb – Citroen, 1. místo:Na 12. RZ jsem vjížděl do pravotočivé zatáčky. Podklouzlo mi to trochu víc a zadní část vozu mi ustřelila do trávy. Na štěstí se mi jen dostalo do kol trochu bláta. Vůz nám pouze trošku poskočil a je jsem to nechtěl vybrat nějak příliš prudce. Situaci jsme v klidu zvládli.Myslím, že by bylo dobré, kdyby se na trati objevil led, mohlo by to být zajímavé. Ne, žertuji. Teď vážně, doufám, že se neobjeví. Budu se pouze snažit odjet všechny zkoušky a neudělat žádné chyby. Doufám, že se mi to podaří.
Dani Sordo – Citroen, 2. místo:Popravdě řečeno, není vůbec jednoduché řídit auto za těchto extrémně kluzkých podmínek. Budu se zítra snažit stoprocentně se zaměřit na to, abych neudělal nějakou chybu.
Mikko Hirvonen – Ford, 3. místo:Pokud mi to Sordo nebo Loeb zítra usnadní a třeba odjedou ze servisu pozdě, mohl bych mít šanci se na ně dotáhnout. V souboji pouze na trati na ně stačit nebudu. Již teď je odstup příliš veliký. Nemá smysl jakkoliv riskovat, budu se snažit uhájit dobrých šest bodů za třetí příčku.
Jari-Matti Latvala – Ford, 17. místo:Před rokem při mém prvním startu za tovární tým v Monte Carlu byly moje časy daleko za špičkou startovního pole, ale nyní jsem nejrychlejším jezdcům mnohem blíže a jsem z toho velice šťastný. Hodně jsem se toho naučil o řízení a brzdění na trati se stojatou vodou. Ale jak může vůbec tak strašně pršet? Dosud jsem ještě neřídil vůz v podmínkách, ve kterých chytá aquaplaning.
30. 1. Po první etapě:
Sebastien Loeb – Citroen, 1. místo:Ačkoliv vedu, budu raději pokračovat opatrně, protože si nemůžu dovolit udělat chybu. Zrušení dvou posledních dnešních zkoušek bylo podle mě správné rozhodnutí, i když bych si je klidně odjel. Je to smůla asi hlavně pro diváky, kteří se na nás těšili.
Dani Sordo – Citroen, 2. místo:Lépe se mi ovládalo auto a celkově jsem se dobře cítil. Jsem rád, že jsme se dobře vypořádali s Urmo Aavou a Mikkem Hirvonenem. Dnes je Citroen na první a druhé příčce, což je pro nás báječný výsledek a zítra a v neděli se to budeme snažit udržet.
Mikko Hirvonen – Ford, 3. místo:Mám na dohled Daniho Sorda, který je přede mnou jen o 20 sekund. Zítřejší rychlostní zkoušky budou rychlejší a tak doufám, že se na něj budu moci dotáhnout. Mrzí mě, že večerní zkoušky byly zrušeny, protože mám rád jízdu ve tmě a mohlo by to být vzrušující. Očekával jsem, že bych mohl na Sorda v těchto zkouškách najet trochu času.
Henning Solberg – Ford, 4. místo:Dneska jsme si to užívali. Jeli jsme tak, abychom se dostali do první pětky, což je pro nás cíl na tento víkend. Jsme mnohem výše, než jsem si myslel, že na těchto rychlostních zkouškách budeme. Je dobré, že pršelo, protože kluzké podmínky nám vyhovují a auto se mi tak na asfaltu řídí lépe. Nebudeme se zbytečně pouštět do bojů o stupně vítězů, ale snažit se soutěž dokončit a soustředit se na norskou soutěž.
Jari-Matti Latvala – Ford, na 2. RZ odstoupil:Vjížděli jsme do rychlé levé zatáčky, které byla naklopená směrem ven. Auto se na vodě začalo smýkat a snažil jsem se jej zkorigovat. V tu chvíli jsem ale levou přední částí narazil do kamene. Náraz doslova odhodil vůz na druhou stranu cesty. Ještě deset kilometrů jsem jel se dvěma defekty pneumatik. Levé přední zavěšení bylo poničeno. Snažil jsem se jej zafixovat, nestačilo to. Jsem velmi zklamaný, že jsem týmu způsobil takovéto potíže. Příště budu opatrnější.
Martin Prokop – Citroen, 21. místo (3. místo v JWRC):Nebylo to dobré, příliš pomalé. Odpoledne jsem na to hodně tlačil a zaznamenal několik pěkných časů. Myslím, že bych si mohl tuhle rychlost udržet i zítra, ale uvidíme, co bude možné. Jsem docela rád, že poslední dvě zkoušky byly zrušeny, protože nemám moc rád jízdu v noci a prší opravdu hodně. Dalším problémem je, že nemám mnoho zkušeností s jízdou za těchto podmínek. Na asfaltu jsem toho najezdil mnohem více na Korsice nebo v Katalánsku, kde většinou svítí slunce. I testy, které jsem zde absolvoval byla na suchu, ale teď je mokro, příliš mokro.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?