CÍL: Loeb vítězem zahajujícího podniku WRC. Prokop dojel v JWRC druhý.
FOTOGRAFIE RALLY IRELAND 2009TAPETY RALLY IRELAND 2009
VÝSLEDKY V CÍLI:
Sebastien Loeb - Daniel Elena vítězi zahajujicího podniku mistrovství světa v rally.
Loeb opět potvrdil svou dominanci v tomto sportu. Druhým místem potvrdil double Citroenu týmový kolega Sani Sordo. Třetí místo zbylo na Mikko Hirvonena. Kvalitní páté místo zajel Henning Solberg. Při premiéře s vozem Citroen C4 WRC získal páté místo Chris Atkinson. Při svém druhém startu s vozem WRC dojel na šestém místě Ogier. Na mathew Wilsona zbylo místo sedmé. Do do desítky se vešel ještě Al-Qassimi s továrním Fordem a domácí Boland se Subaru Impreza WRC. Jen třináct vteřin za ním skončil Aava s Fordem Stobartu.
V JWRC se pořadí nezměnilo. Vyhrál Aaron Burkart. Druhý byl Martin Prokop a třetí Bertolotti.
Dalším podnikem je Rally Norway.
Výsledky v cíli
1. Loeb S. - Elena D. Citroen C4 WRC 2:48:25,72. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC +1:27,93. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 08 +2:07,84. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 +6:32,45. Atkinson C. - Prévot S. Citroen C4 WRC +7:51,96. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC +10:44,07. Wilson M. - Scott M. Ford Focus RS WRC 08 +11:23,88. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 +14:07,99. Boland E. - Morrissey D. Subaru Impreza WRC +15:23,410. Aava U. - Sikk K. Ford Focus RS WRC 08 +15:35,4
JWRC
1. Burkart A. - Kölbach M. Suzuki Swift S1600 3:16:41,52. Prokop M. - Tománek J. Citroen C2 S1600 +47,33. Bertolotti S. - Celestini L. Suzuki Swift S1600 +9:00,14. Bonato Y. - Boulloud B. Suzuki Swift Sport +13:06,2
1.2.2009 Tomáš Urban
PO RZ 17
Sedmnáctou rychlostní zkoušku vyhrál Mikko Hirvonen. Loeb byl druhý. Třetí čas zajel Sordo. čtvrtý čas jel Atkinson. Pěkný osmý čas zaje Aava. Celkově si polepšil na místo desáté.
V JWRC je situace stále stejná. Vede Burkart, na našeho Martina Prokopa má náskok minutu a čtyři vteřiny.
Soutěžící čeká servis a ještě dvě rychlostní zkoušky.
1.2.2009 Tomáš Urban
Po RZ14V odpoledních rychlostních zkouškách druhé etapy se pořadí na čele výsledkové listiny nezměnilo téměř nic. Loeb opanoval i dvě ze tří zkoušek odpolední sekce a celkově si hlídá vedení. Za ním stále Sordo a Hirvonen.Oproti minulému týdnu a startu šampionátu IRC v Monte Carlu je úvodní podnik WRC celkem nuda. Zdá se totiž, že se ani lesto nenajde nikdo, kdo by Loebovi mohl konkurovat. Počasí v Irsku je pořád stejné. Prší a na tratích je spousta vody. Na tu zřejmě doplatil i do té doby druhý muž mezi juniory - Hans Weijs. Ten na RZ14 ztratil kontrolu nad řízením a havaroval. Posádka je v pořádku, ale vůz je nepojizdný. Díky tomu se Martin Prokop s Janem Tománkem posunuli na průběžné druhé místo mezi juniory. Po RZ11Zrušení posledních dvou rychlostních zkoušek včerejší etapy se setkalo s různými reakcemi ze strany posádek. Některé vítali jejich zrušení a chválili rozhodnutí pořadatelů s ohledem na bezpečnost. Jiné naopak naříkali nad zrušením, protože v nočních zkouškách chtěli dohánět ztrátu z předešlých testů.Po včerejšku se tedy začalo závodit dnes nazkoušce s pořadovým číslem devět. První sekce dnešní etapy obsahovala trojici zkoušek. A stalo se to, co se předpokládalo - Loeb vyhrává jednu zkoušku za druhou. Jeho náskok na čele je více než minutový. Druhý Sordo drží rovněž solidní tempo a hlídá si druhé místo. Do problémů se dnes dostal Hirvonen, jemuž vypověděl na RZ11 službu posilovač řízení. Nicméně jeho náskok na čtvrté místo byl dostatečný a Hirvonene sice ztratil čas na Sorda, ale zároveń udržel třetí příčku.Je třeba ještě říct, že Latvala se vrátil do soutěže v rámci Super rally a pomalu se prokousává pořadím nahoru. Po jedenáctce je jednadvacátý.Martin Prokop je v JWRC na třetí příčce.
Po RZ6Počasí si zahrává s pořadateli irské rally. Byli nuceni dvě noční zkoušky zrušit, jelikož se na trati nachází velké množství vody.
Poslední rychlostní zkouška, která se dne jela byla RZ6. Tu vyhrál Loeb. Druhý čas zajel Sordo a třetí Hirvonen. Kvalitním pátým časem se zaskvěl Ogier. Naprosto vůbec se nezadařilo Aavovi, který svou snahu přehnal a udělal si výlet do bahna. Než jej diváci dostali zpět na trať uběhla dlouhá doba. cílem projel na 24.místě se ztrátou pěti minut.
V JWRC se Prokop posunul na třetí místo. Na vedení Wejse ztrácí 24,5. Druhý je Burkart, který ztrácí jen dvě vteřiny.
30.1.2009 Tomáš Urban
Po RZ4Sebastien Loeb zvítězil ve druhém průjezdu první ranní zkoušky. Druhému Sordovi dal dvě vteřiny. Třetí čas zajel Hirvonen + 10. Atkinson se blýsknul čtvrtým časem, ale s půlminutovou ztrátou na Loeba. Aava zajel pátý čas o dalších osm vteřin zpět.
Celkově to znamená, že se do vedení dostal Loeb před Aavu. Sordo se dostal na místo přetí před Hirvonena.
Původně avizované odstoupení McShea s Protonem Satria S2000 se nekonalo, pouze zastavil na RZ a pak ji dojel.
V kategorii JWRC vyhrál 4 RZ náš Martin Prokop. Burkartovi dal 18,7 vteřiny. Celkově vede Burkart před Wejsem a Bonatem. Prokop ztrácí na vedení necelou minutu a je čtvrtý.
30.1.2009 Tomáš Urban
PO RZ3Jarri Matti Latvala odstoupil na přejezdu ke třetí zkoušce. Auto bylo poškozeno zřejmě více než se dalo opravit na místě. Servis by následoval až po RZ3.
Třetí rychlostní zkouška se nejlépe povedla Loebovi. Na druhého Aavu najel patnáct vteřin. Třetí čas Hirvonen a čtvrtý Sordo. Pátým časem zabojoval Henning Solberg. Hned za ním Rautenbach a Wilson.
Martin Prokop zvítězil ve třetí rychlostní zkoušce. Burkart měl nějaké problémy, ztratil 30 vteřin. Sice je stále ve vedení, ale druhý Bonato má ztrátu jen devět vteřin. Matin Prokop je celkově čtvrtý v JWRC.
30.1.2009 Tomáš Urban
PO RZ2Velmi špatné podmínky ztrpčují jízdu závodníkům. Jarri Matti Latvala byl ve třetí části druhé rychlostní zkoušky mimo trať a vyrobil dvojitý defekt.
Druhou rychlostní zkoušku vyhrál Loeb. Duhý čas zajel Aava, kterému změna z Citroenu na Ford prospívá. Třetí čas zajel Hirvonen a čtvrtý Sordo. Proton Satria S2000 pilotovany McSheem byl osmý. ve třetí části také mírně chyboval Atkinson. V RZ zajel až čtrnáctý čas.
V JWRC vede i nadále Brukart. Na nejbližšího pronásledovatele má náskok 30 vteřin. Martin Prokop zajel v JWRC čtvrtý čas když dostal od Burkarta dalších 27 vteřin. Podle mého názoru zvolil Martin strategii vyčkávání.
30.1.2009 Tomáš Urban
PO RZ1Do první etapy odstartovali jezdci na Irské rally. v první rychlostní zkoušce byl nejrychlejší Latvala. Loeb neriskoval a zajel sedmý čas. Stejně tak ostatní jezdci neriskují, jelikož je soutěž na svém začátku. Jezdci si stěžují na špatnou přilnavost díky průtrži mračen, která v místě soutěže probíhá.
Obrovským překvapením je třetí čas domácího jezdce s Protonem Satria S2000.
JWRC vede Burkart. Náš Martin Prokop je šestý se ztrátou minuty a třinácti vteřin.
30.1.2009 Tomáš Urban
Nevlídné počasí, vítr a déšť, tak přivítalo účastníky Rally Ireland Irsko. Na 2,7 km dlouhém shakedownu, jel nejrychleji tovární Ford Mikko Hirvonena. Hned za ním tyla trojice Citroenu v pořadí Loeb,Atkinson, Sordo. Soutěž startuje zítra.
29.1.2009 Tomáš Urban
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?