CÍL: Loeb vítězem zahajujícího podniku WRC. Prokop dojel v JWRC druhý.
FOTOGRAFIE RALLY IRELAND 2009TAPETY RALLY IRELAND 2009
VÝSLEDKY V CÍLI:
Sebastien Loeb - Daniel Elena vítězi zahajujicího podniku mistrovství světa v rally.
Loeb opět potvrdil svou dominanci v tomto sportu. Druhým místem potvrdil double Citroenu týmový kolega Sani Sordo. Třetí místo zbylo na Mikko Hirvonena. Kvalitní páté místo zajel Henning Solberg. Při premiéře s vozem Citroen C4 WRC získal páté místo Chris Atkinson. Při svém druhém startu s vozem WRC dojel na šestém místě Ogier. Na mathew Wilsona zbylo místo sedmé. Do do desítky se vešel ještě Al-Qassimi s továrním Fordem a domácí Boland se Subaru Impreza WRC. Jen třináct vteřin za ním skončil Aava s Fordem Stobartu.
V JWRC se pořadí nezměnilo. Vyhrál Aaron Burkart. Druhý byl Martin Prokop a třetí Bertolotti.
Dalším podnikem je Rally Norway.
Výsledky v cíli
1. Loeb S. - Elena D. Citroen C4 WRC 2:48:25,72. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC +1:27,93. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 08 +2:07,84. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 +6:32,45. Atkinson C. - Prévot S. Citroen C4 WRC +7:51,96. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC +10:44,07. Wilson M. - Scott M. Ford Focus RS WRC 08 +11:23,88. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 +14:07,99. Boland E. - Morrissey D. Subaru Impreza WRC +15:23,410. Aava U. - Sikk K. Ford Focus RS WRC 08 +15:35,4
JWRC
1. Burkart A. - Kölbach M. Suzuki Swift S1600 3:16:41,52. Prokop M. - Tománek J. Citroen C2 S1600 +47,33. Bertolotti S. - Celestini L. Suzuki Swift S1600 +9:00,14. Bonato Y. - Boulloud B. Suzuki Swift Sport +13:06,2
1.2.2009 Tomáš Urban
PO RZ 17
Sedmnáctou rychlostní zkoušku vyhrál Mikko Hirvonen. Loeb byl druhý. Třetí čas zajel Sordo. čtvrtý čas jel Atkinson. Pěkný osmý čas zaje Aava. Celkově si polepšil na místo desáté.
V JWRC je situace stále stejná. Vede Burkart, na našeho Martina Prokopa má náskok minutu a čtyři vteřiny.
Soutěžící čeká servis a ještě dvě rychlostní zkoušky.
1.2.2009 Tomáš Urban
Po RZ14V odpoledních rychlostních zkouškách druhé etapy se pořadí na čele výsledkové listiny nezměnilo téměř nic. Loeb opanoval i dvě ze tří zkoušek odpolední sekce a celkově si hlídá vedení. Za ním stále Sordo a Hirvonen.Oproti minulému týdnu a startu šampionátu IRC v Monte Carlu je úvodní podnik WRC celkem nuda. Zdá se totiž, že se ani lesto nenajde nikdo, kdo by Loebovi mohl konkurovat. Počasí v Irsku je pořád stejné. Prší a na tratích je spousta vody. Na tu zřejmě doplatil i do té doby druhý muž mezi juniory - Hans Weijs. Ten na RZ14 ztratil kontrolu nad řízením a havaroval. Posádka je v pořádku, ale vůz je nepojizdný. Díky tomu se Martin Prokop s Janem Tománkem posunuli na průběžné druhé místo mezi juniory. Po RZ11Zrušení posledních dvou rychlostních zkoušek včerejší etapy se setkalo s různými reakcemi ze strany posádek. Některé vítali jejich zrušení a chválili rozhodnutí pořadatelů s ohledem na bezpečnost. Jiné naopak naříkali nad zrušením, protože v nočních zkouškách chtěli dohánět ztrátu z předešlých testů.Po včerejšku se tedy začalo závodit dnes nazkoušce s pořadovým číslem devět. První sekce dnešní etapy obsahovala trojici zkoušek. A stalo se to, co se předpokládalo - Loeb vyhrává jednu zkoušku za druhou. Jeho náskok na čele je více než minutový. Druhý Sordo drží rovněž solidní tempo a hlídá si druhé místo. Do problémů se dnes dostal Hirvonen, jemuž vypověděl na RZ11 službu posilovač řízení. Nicméně jeho náskok na čtvrté místo byl dostatečný a Hirvonene sice ztratil čas na Sorda, ale zároveń udržel třetí příčku.Je třeba ještě říct, že Latvala se vrátil do soutěže v rámci Super rally a pomalu se prokousává pořadím nahoru. Po jedenáctce je jednadvacátý.Martin Prokop je v JWRC na třetí příčce.
Po RZ6Počasí si zahrává s pořadateli irské rally. Byli nuceni dvě noční zkoušky zrušit, jelikož se na trati nachází velké množství vody.
Poslední rychlostní zkouška, která se dne jela byla RZ6. Tu vyhrál Loeb. Druhý čas zajel Sordo a třetí Hirvonen. Kvalitním pátým časem se zaskvěl Ogier. Naprosto vůbec se nezadařilo Aavovi, který svou snahu přehnal a udělal si výlet do bahna. Než jej diváci dostali zpět na trať uběhla dlouhá doba. cílem projel na 24.místě se ztrátou pěti minut.
V JWRC se Prokop posunul na třetí místo. Na vedení Wejse ztrácí 24,5. Druhý je Burkart, který ztrácí jen dvě vteřiny.
30.1.2009 Tomáš Urban
Po RZ4Sebastien Loeb zvítězil ve druhém průjezdu první ranní zkoušky. Druhému Sordovi dal dvě vteřiny. Třetí čas zajel Hirvonen + 10. Atkinson se blýsknul čtvrtým časem, ale s půlminutovou ztrátou na Loeba. Aava zajel pátý čas o dalších osm vteřin zpět.
Celkově to znamená, že se do vedení dostal Loeb před Aavu. Sordo se dostal na místo přetí před Hirvonena.
Původně avizované odstoupení McShea s Protonem Satria S2000 se nekonalo, pouze zastavil na RZ a pak ji dojel.
V kategorii JWRC vyhrál 4 RZ náš Martin Prokop. Burkartovi dal 18,7 vteřiny. Celkově vede Burkart před Wejsem a Bonatem. Prokop ztrácí na vedení necelou minutu a je čtvrtý.
30.1.2009 Tomáš Urban
PO RZ3Jarri Matti Latvala odstoupil na přejezdu ke třetí zkoušce. Auto bylo poškozeno zřejmě více než se dalo opravit na místě. Servis by následoval až po RZ3.
Třetí rychlostní zkouška se nejlépe povedla Loebovi. Na druhého Aavu najel patnáct vteřin. Třetí čas Hirvonen a čtvrtý Sordo. Pátým časem zabojoval Henning Solberg. Hned za ním Rautenbach a Wilson.
Martin Prokop zvítězil ve třetí rychlostní zkoušce. Burkart měl nějaké problémy, ztratil 30 vteřin. Sice je stále ve vedení, ale druhý Bonato má ztrátu jen devět vteřin. Matin Prokop je celkově čtvrtý v JWRC.
30.1.2009 Tomáš Urban
PO RZ2Velmi špatné podmínky ztrpčují jízdu závodníkům. Jarri Matti Latvala byl ve třetí části druhé rychlostní zkoušky mimo trať a vyrobil dvojitý defekt.
Druhou rychlostní zkoušku vyhrál Loeb. Duhý čas zajel Aava, kterému změna z Citroenu na Ford prospívá. Třetí čas zajel Hirvonen a čtvrtý Sordo. Proton Satria S2000 pilotovany McSheem byl osmý. ve třetí části také mírně chyboval Atkinson. V RZ zajel až čtrnáctý čas.
V JWRC vede i nadále Brukart. Na nejbližšího pronásledovatele má náskok 30 vteřin. Martin Prokop zajel v JWRC čtvrtý čas když dostal od Burkarta dalších 27 vteřin. Podle mého názoru zvolil Martin strategii vyčkávání.
30.1.2009 Tomáš Urban
PO RZ1Do první etapy odstartovali jezdci na Irské rally. v první rychlostní zkoušce byl nejrychlejší Latvala. Loeb neriskoval a zajel sedmý čas. Stejně tak ostatní jezdci neriskují, jelikož je soutěž na svém začátku. Jezdci si stěžují na špatnou přilnavost díky průtrži mračen, která v místě soutěže probíhá.
Obrovským překvapením je třetí čas domácího jezdce s Protonem Satria S2000.
JWRC vede Burkart. Náš Martin Prokop je šestý se ztrátou minuty a třinácti vteřin.
30.1.2009 Tomáš Urban
Nevlídné počasí, vítr a déšť, tak přivítalo účastníky Rally Ireland Irsko. Na 2,7 km dlouhém shakedownu, jel nejrychleji tovární Ford Mikko Hirvonena. Hned za ním tyla trojice Citroenu v pořadí Loeb,Atkinson, Sordo. Soutěž startuje zítra.
29.1.2009 Tomáš Urban
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.