CÍL: Loeb vítězem zahajujícího podniku WRC. Prokop dojel v JWRC druhý.
FOTOGRAFIE RALLY IRELAND 2009TAPETY RALLY IRELAND 2009
VÝSLEDKY V CÍLI:
Sebastien Loeb - Daniel Elena vítězi zahajujicího podniku mistrovství světa v rally.
Loeb opět potvrdil svou dominanci v tomto sportu. Druhým místem potvrdil double Citroenu týmový kolega Sani Sordo. Třetí místo zbylo na Mikko Hirvonena. Kvalitní páté místo zajel Henning Solberg. Při premiéře s vozem Citroen C4 WRC získal páté místo Chris Atkinson. Při svém druhém startu s vozem WRC dojel na šestém místě Ogier. Na mathew Wilsona zbylo místo sedmé. Do do desítky se vešel ještě Al-Qassimi s továrním Fordem a domácí Boland se Subaru Impreza WRC. Jen třináct vteřin za ním skončil Aava s Fordem Stobartu.
V JWRC se pořadí nezměnilo. Vyhrál Aaron Burkart. Druhý byl Martin Prokop a třetí Bertolotti.
Dalším podnikem je Rally Norway.
Výsledky v cíli
1. Loeb S. - Elena D. Citroen C4 WRC 2:48:25,72. Sordo D. - Marti M. Citroen C4 WRC +1:27,93. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 08 +2:07,84. Solberg H. - Menkerud C. Ford Focus RS WRC 08 +6:32,45. Atkinson C. - Prévot S. Citroen C4 WRC +7:51,96. Ogier S. - Ingrassia J. Citroen C4 WRC +10:44,07. Wilson M. - Scott M. Ford Focus RS WRC 08 +11:23,88. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 08 +14:07,99. Boland E. - Morrissey D. Subaru Impreza WRC +15:23,410. Aava U. - Sikk K. Ford Focus RS WRC 08 +15:35,4
JWRC
1. Burkart A. - Kölbach M. Suzuki Swift S1600 3:16:41,52. Prokop M. - Tománek J. Citroen C2 S1600 +47,33. Bertolotti S. - Celestini L. Suzuki Swift S1600 +9:00,14. Bonato Y. - Boulloud B. Suzuki Swift Sport +13:06,2
1.2.2009 Tomáš Urban
PO RZ 17
Sedmnáctou rychlostní zkoušku vyhrál Mikko Hirvonen. Loeb byl druhý. Třetí čas zajel Sordo. čtvrtý čas jel Atkinson. Pěkný osmý čas zaje Aava. Celkově si polepšil na místo desáté.
V JWRC je situace stále stejná. Vede Burkart, na našeho Martina Prokopa má náskok minutu a čtyři vteřiny.
Soutěžící čeká servis a ještě dvě rychlostní zkoušky.
1.2.2009 Tomáš Urban
Po RZ14V odpoledních rychlostních zkouškách druhé etapy se pořadí na čele výsledkové listiny nezměnilo téměř nic. Loeb opanoval i dvě ze tří zkoušek odpolední sekce a celkově si hlídá vedení. Za ním stále Sordo a Hirvonen.Oproti minulému týdnu a startu šampionátu IRC v Monte Carlu je úvodní podnik WRC celkem nuda. Zdá se totiž, že se ani lesto nenajde nikdo, kdo by Loebovi mohl konkurovat. Počasí v Irsku je pořád stejné. Prší a na tratích je spousta vody. Na tu zřejmě doplatil i do té doby druhý muž mezi juniory - Hans Weijs. Ten na RZ14 ztratil kontrolu nad řízením a havaroval. Posádka je v pořádku, ale vůz je nepojizdný. Díky tomu se Martin Prokop s Janem Tománkem posunuli na průběžné druhé místo mezi juniory. Po RZ11Zrušení posledních dvou rychlostních zkoušek včerejší etapy se setkalo s různými reakcemi ze strany posádek. Některé vítali jejich zrušení a chválili rozhodnutí pořadatelů s ohledem na bezpečnost. Jiné naopak naříkali nad zrušením, protože v nočních zkouškách chtěli dohánět ztrátu z předešlých testů.Po včerejšku se tedy začalo závodit dnes nazkoušce s pořadovým číslem devět. První sekce dnešní etapy obsahovala trojici zkoušek. A stalo se to, co se předpokládalo - Loeb vyhrává jednu zkoušku za druhou. Jeho náskok na čele je více než minutový. Druhý Sordo drží rovněž solidní tempo a hlídá si druhé místo. Do problémů se dnes dostal Hirvonen, jemuž vypověděl na RZ11 službu posilovač řízení. Nicméně jeho náskok na čtvrté místo byl dostatečný a Hirvonene sice ztratil čas na Sorda, ale zároveń udržel třetí příčku.Je třeba ještě říct, že Latvala se vrátil do soutěže v rámci Super rally a pomalu se prokousává pořadím nahoru. Po jedenáctce je jednadvacátý.Martin Prokop je v JWRC na třetí příčce.
Po RZ6Počasí si zahrává s pořadateli irské rally. Byli nuceni dvě noční zkoušky zrušit, jelikož se na trati nachází velké množství vody.
Poslední rychlostní zkouška, která se dne jela byla RZ6. Tu vyhrál Loeb. Druhý čas zajel Sordo a třetí Hirvonen. Kvalitním pátým časem se zaskvěl Ogier. Naprosto vůbec se nezadařilo Aavovi, který svou snahu přehnal a udělal si výlet do bahna. Než jej diváci dostali zpět na trať uběhla dlouhá doba. cílem projel na 24.místě se ztrátou pěti minut.
V JWRC se Prokop posunul na třetí místo. Na vedení Wejse ztrácí 24,5. Druhý je Burkart, který ztrácí jen dvě vteřiny.
30.1.2009 Tomáš Urban
Po RZ4Sebastien Loeb zvítězil ve druhém průjezdu první ranní zkoušky. Druhému Sordovi dal dvě vteřiny. Třetí čas zajel Hirvonen + 10. Atkinson se blýsknul čtvrtým časem, ale s půlminutovou ztrátou na Loeba. Aava zajel pátý čas o dalších osm vteřin zpět.
Celkově to znamená, že se do vedení dostal Loeb před Aavu. Sordo se dostal na místo přetí před Hirvonena.
Původně avizované odstoupení McShea s Protonem Satria S2000 se nekonalo, pouze zastavil na RZ a pak ji dojel.
V kategorii JWRC vyhrál 4 RZ náš Martin Prokop. Burkartovi dal 18,7 vteřiny. Celkově vede Burkart před Wejsem a Bonatem. Prokop ztrácí na vedení necelou minutu a je čtvrtý.
30.1.2009 Tomáš Urban
PO RZ3Jarri Matti Latvala odstoupil na přejezdu ke třetí zkoušce. Auto bylo poškozeno zřejmě více než se dalo opravit na místě. Servis by následoval až po RZ3.
Třetí rychlostní zkouška se nejlépe povedla Loebovi. Na druhého Aavu najel patnáct vteřin. Třetí čas Hirvonen a čtvrtý Sordo. Pátým časem zabojoval Henning Solberg. Hned za ním Rautenbach a Wilson.
Martin Prokop zvítězil ve třetí rychlostní zkoušce. Burkart měl nějaké problémy, ztratil 30 vteřin. Sice je stále ve vedení, ale druhý Bonato má ztrátu jen devět vteřin. Matin Prokop je celkově čtvrtý v JWRC.
30.1.2009 Tomáš Urban
PO RZ2Velmi špatné podmínky ztrpčují jízdu závodníkům. Jarri Matti Latvala byl ve třetí části druhé rychlostní zkoušky mimo trať a vyrobil dvojitý defekt.
Druhou rychlostní zkoušku vyhrál Loeb. Duhý čas zajel Aava, kterému změna z Citroenu na Ford prospívá. Třetí čas zajel Hirvonen a čtvrtý Sordo. Proton Satria S2000 pilotovany McSheem byl osmý. ve třetí části také mírně chyboval Atkinson. V RZ zajel až čtrnáctý čas.
V JWRC vede i nadále Brukart. Na nejbližšího pronásledovatele má náskok 30 vteřin. Martin Prokop zajel v JWRC čtvrtý čas když dostal od Burkarta dalších 27 vteřin. Podle mého názoru zvolil Martin strategii vyčkávání.
30.1.2009 Tomáš Urban
PO RZ1Do první etapy odstartovali jezdci na Irské rally. v první rychlostní zkoušce byl nejrychlejší Latvala. Loeb neriskoval a zajel sedmý čas. Stejně tak ostatní jezdci neriskují, jelikož je soutěž na svém začátku. Jezdci si stěžují na špatnou přilnavost díky průtrži mračen, která v místě soutěže probíhá.
Obrovským překvapením je třetí čas domácího jezdce s Protonem Satria S2000.
JWRC vede Burkart. Náš Martin Prokop je šestý se ztrátou minuty a třinácti vteřin.
30.1.2009 Tomáš Urban
Nevlídné počasí, vítr a déšť, tak přivítalo účastníky Rally Ireland Irsko. Na 2,7 km dlouhém shakedownu, jel nejrychleji tovární Ford Mikko Hirvonena. Hned za ním tyla trojice Citroenu v pořadí Loeb,Atkinson, Sordo. Soutěž startuje zítra.
29.1.2009 Tomáš Urban
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.