Jak se cítí Hirvonen po loňské sezoně, kdy skončil celkově druhý? Věří si i letos na titul? A jak vidí nový začátek v Irsku?
Mikko, jak se cítíš před startem nové sezony?Velmi dobře, přestávka už byla velmi dlouhá, tak že se nemůžu dočkat, jak začne Irská rally a já opět usednu za volant.
Přijde ti divné, že sezona startuje v Irsku a ne v Monte Carlu?Určitě ano. Je to taková tradice, že start je vždy v Monte, proto mám před cestou do Irska takový zvláštní pocit, že v Irsku by to mohlo být ještě těžší než v Monte. Určitě to bude složitý začátek.
Rok zpátky ses stal jedničkou u BP Ford Abu Dhabi WRT, jak se cítíš nyní, o rok později?Určitě jsem sebevědomější, obzvláště pokud myslím na boj o titul. Minulý rok jsem vlastně pořádně nevěděl, co mám čekat, ale během sezony jsem zjistil, že jsem schopný bojovat o ty nejvyšší příčky. Myslím, že jsem se naučil přesně to, co potřebuji k tomu, abych porazil Sebastiena.
Jsi spokojený s loňským konečným výsledkem?Vždy je to samozřejmě zklamání, pokud vše ztratíte v samotném závěru, ale nyní jsem rád, jak to nakonec dopadlo. V některých závodech jsem měl dobrou rychlost a jezdil opravdu vyrovnané časy. Jediné, co teď potřebuji je, abych byl trochu větší blázen při závodech a vyhrával další rally. Doufám, že to zvládneme.
Minulý rok se v Irsku nejelo, ale v roce 2007 jsi zde skončil čtvrtý, co od tohoto závodu očekáváš?Je to náročný závod když se jede v prosinci a ještě horší to může být teď v lednu, kdy je na několika místech vrstva ledu. Jinak je to hodně rovinatý a rychlý podnik. Bude to náročný start do nového roku.
Někdy se ozývají hlasy, že pro Sebastiena bude zisk šestého titul pouze taková formalita, co na to říkáš?Mým jednoznačným cílem je Sebatiena zastavit. Hodně jsem se toho loni naučil a nyní vím, nebo alespoň myslím, že vím, co je nutné udělat, abychom vyhráli titul. Letos budu tlačit mnohem více a zkusím Sebastienovu šňůru zastavit.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.