Jak se cítí Hirvonen po loňské sezoně, kdy skončil celkově druhý? Věří si i letos na titul? A jak vidí nový začátek v Irsku?
Mikko, jak se cítíš před startem nové sezony?Velmi dobře, přestávka už byla velmi dlouhá, tak že se nemůžu dočkat, jak začne Irská rally a já opět usednu za volant.
Přijde ti divné, že sezona startuje v Irsku a ne v Monte Carlu?Určitě ano. Je to taková tradice, že start je vždy v Monte, proto mám před cestou do Irska takový zvláštní pocit, že v Irsku by to mohlo být ještě těžší než v Monte. Určitě to bude složitý začátek.
Rok zpátky ses stal jedničkou u BP Ford Abu Dhabi WRT, jak se cítíš nyní, o rok později?Určitě jsem sebevědomější, obzvláště pokud myslím na boj o titul. Minulý rok jsem vlastně pořádně nevěděl, co mám čekat, ale během sezony jsem zjistil, že jsem schopný bojovat o ty nejvyšší příčky. Myslím, že jsem se naučil přesně to, co potřebuji k tomu, abych porazil Sebastiena.
Jsi spokojený s loňským konečným výsledkem?Vždy je to samozřejmě zklamání, pokud vše ztratíte v samotném závěru, ale nyní jsem rád, jak to nakonec dopadlo. V některých závodech jsem měl dobrou rychlost a jezdil opravdu vyrovnané časy. Jediné, co teď potřebuji je, abych byl trochu větší blázen při závodech a vyhrával další rally. Doufám, že to zvládneme.
Minulý rok se v Irsku nejelo, ale v roce 2007 jsi zde skončil čtvrtý, co od tohoto závodu očekáváš?Je to náročný závod když se jede v prosinci a ještě horší to může být teď v lednu, kdy je na několika místech vrstva ledu. Jinak je to hodně rovinatý a rychlý podnik. Bude to náročný start do nového roku.
Někdy se ozývají hlasy, že pro Sebastiena bude zisk šestého titul pouze taková formalita, co na to říkáš?Mým jednoznačným cílem je Sebatiena zastavit. Hodně jsem se toho loni naučil a nyní vím, nebo alespoň myslím, že vím, co je nutné udělat, abychom vyhráli titul. Letos budu tlačit mnohem více a zkusím Sebastienovu šňůru zastavit.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.