Už to tak vypadá, že z loňské sestavy týmu Stobart zbude letos jen polovina. Jasná je jen jedna věc: V týmu zůstává Matthew Wilson, který byl sice vloni nejméně úspěšný, ale je to syn Malcolma Wilsona, šéfa Fordu.
Jako jednička týmu (!) je nominován na úvodní podnik šampionátu WRC Matthew Wilson. Brita doplní Estonec Urmo Aava, který tak zažije debut s Focusem WRC. Urmo má v plánu osm soutěží, jedná se o Irsko, Norsko, Portugalsko, Italii, Polsko, Francii, Španělsko a Velkou Británii. Mimo body pro tým pojede Henning Solberg. Je to proto, že Nor nemá s asfaltem moc zkušeností a nebo je kvůli něčemu jinému? (Henning dlouho zvažoval, zda jet s Focusem nebo zkusit starý Peugeot 307 WRC)V seznamu chybí loňská jednička stáje Ital Gigi Galli. Znamená to tedy, že populární Gigi nesehnal dostatek peněz a letos se v týmu Stobart neobjeví a nebo má v plánu jiné soutěže? Zatím můžeme jen spekulovat, protože tým žádné stanovisko ohledně jezdecké sestavy nevydal. Na seznamu také chybí jméno Francoise Duvala. Ten sezonu po karambolu v Japonsku dojížděl se “zapůjčeným“ spolujezdcem. Také se objevily zprávy o tom, že Francois je frustrovaný tím, že si za místo musí platit. Chtěl si prý vyzkoušet IRC. Co je na tom pravdy? To brzy zjistíme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?