Už to tak vypadá, že z loňské sestavy týmu Stobart zbude letos jen polovina. Jasná je jen jedna věc: V týmu zůstává Matthew Wilson, který byl sice vloni nejméně úspěšný, ale je to syn Malcolma Wilsona, šéfa Fordu.
Jako jednička týmu (!) je nominován na úvodní podnik šampionátu WRC Matthew Wilson. Brita doplní Estonec Urmo Aava, který tak zažije debut s Focusem WRC. Urmo má v plánu osm soutěží, jedná se o Irsko, Norsko, Portugalsko, Italii, Polsko, Francii, Španělsko a Velkou Británii. Mimo body pro tým pojede Henning Solberg. Je to proto, že Nor nemá s asfaltem moc zkušeností a nebo je kvůli něčemu jinému? (Henning dlouho zvažoval, zda jet s Focusem nebo zkusit starý Peugeot 307 WRC)V seznamu chybí loňská jednička stáje Ital Gigi Galli. Znamená to tedy, že populární Gigi nesehnal dostatek peněz a letos se v týmu Stobart neobjeví a nebo má v plánu jiné soutěže? Zatím můžeme jen spekulovat, protože tým žádné stanovisko ohledně jezdecké sestavy nevydal. Na seznamu také chybí jméno Francoise Duvala. Ten sezonu po karambolu v Japonsku dojížděl se “zapůjčeným“ spolujezdcem. Také se objevily zprávy o tom, že Francois je frustrovaný tím, že si za místo musí platit. Chtěl si prý vyzkoušet IRC. Co je na tom pravdy? To brzy zjistíme.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?