Sebastien Ogier letos vyhrál JWRC a na závěr sezony okusil i vůz WRC. Nyní se může těšit na další pokračování jako jezdec juniorky u Citroenu.
Výhrou v JWRC Ogier položil základní kámen k úspěchu ve WRC. Díky nabídce právě Citroenu si v závěru ve Walesu poprvé vyzkoušel vůz WRC. A nakonec u Citroenu i zůstal. Ten si ho totiž vybral jako jezdce pro svůj B-Týmu, kde bude po boku Novikova a Atkinsona startovat v minimálně osmi podnicích mistrovství světa. Je čas připravit se na další mladý talent ve světe WRC?
"Doufám, že příští rok se s C4 zúčastním co nejvíce soutěží. Pro mě je důležité, abych odjel hodně kilometrů a dokončoval soutěže. Musím získat další zkušenosti, abych pak v dalším roce mohl být konkurenceschopný. Mým tajným snem je stát se jednou mistrem světa. Na to je však ještě čas a nyní musím hlavně sbírat zkušenosti," řekl Ogier.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.