Projekty se plánují, vznikají. Některé fungují roky, jiné zase úplně zaniknou. A pak jsou i takové, které se uloží na „zimní spánek“. A přesně do této kategorie patří také Rally Possible. Projekt, který vznikl, fungoval a… A ano, uložil se na „zimní spánek“. Už v té době však bylo jasné, že přijde-li ten správný čas, Rally Possible se znovu objeví na scéně. Ten čas je tady.
Pro lidi, kteří se v rallye scéně orientují, nebudou jména spojující se s possiblem žádným překvapením. Pro ty, kteří v této oblasti nejsou až tak úplně doma, je správné si je připomenout. Ján Kundlák a Michala Rezková. Dva lidé, dvě osobnosti, které svým způsobem zanechaly vcelku hlubokou stopu jak na české, tak na slovenské rallye scéně.
Co víte o začátcích Rally Possiblu? Pravděpodobně pouze oficiální vyjádření. Nyní přijde opravdový a úplný příběh samotného začátku. Psal se rok 2015, kdy se na začátku celého tohoto příběhu objevil Petr Kolář a svou výraznou roli v tom celém sehrál i jeden z nejzkušenějších a celým srdcem rallye oddaných lidí, nebohý Ruda Kouřil. Když Michala po konci sezóny 2014 neměla řidiče, se kterým by dál jezdila, Petr navrhl Michale Jankovo jméno, a právě Ruda byl tím člověkem, který propojil dva „rallyčkové“ osudy. Míša měla jasnou představu o tom, co chce. Petr zase s kým toho umí dosáhnout. A Ruda? Ruda měl zase jasný plán, jakým způsobem tuto představu realizovat. Do toho celého zapadalo jméno Ján Kundlák takovým způsobem, že jakákoli jiná alternativa byla v tu chvíli pouze jako náhradní plán. Ani toto spojení se však nerodilo bez „dětských nemocí“. Míša chtěla Hondu, Jano se chtěl z Hondy posunout do „fabrického speciálu“. A tady přišla idea názvu Rally Possible – rallye možné. Neboť spojí-li se lidé, kteří vidí společný cíl, téměř všechno je možné. Slovo dalo slovo a stalo se. Světlo světa uviděl nový, ambiciózní projekt Rally Possible s cílem absolvovat Mistrovství České republiky v rallye. Hned první akce ukázaly, že cíle byly stanoveny příliš skromně. Posádka se pravidelně objevovala na stupních vítězů a celé snažení všech členů týmu přinášelo sladké ovoce. KIT Racing a jméno Vlasty Neumanna se zase pojí se startem na Mistroví Slovenska v rallye, protože "kiťáci" vytvořili podmínky pro absolvování i tohoto šampionátu. Přišel konec sezóny, který je zároveň i časem hodnocení a rekapitulace. Titul Mistra Slovenska v rallye ve třídě 6., titul vícemistra Slovenska v kategorii vozidel poháněných jednou nápravou (2WD), titul vítěze Rallysprint série České republiky ve třídě 6., druhé místo absolutního pořadí Rallysprint série a na závěr třetí místo v Mistrovství České rally ve třídě 6. To byly výsledky, které předčily i ty nejoptimističtější očekávání. Pak však přišlo něco, co bylo překvapením pro všechny – výše zmíněný „zimní spánek“ Rally Possible.
Ten skončil rokem 2023 a je nutno zmínit, že v principu stejným způsobem, jak začal. V podstatě náhodou a spojováním lidí. Tou šťastnou náhodou byla jedna nezávazná diskuze s člověkem, který… Je opravdu velmi obtížné, možná až nemožné definovat, jaký člověk to vlastně je. Ve výsledku se dá říci jen jedno – je to člověk, který je na svůj úkor připraven a ochoten pomáhat naplňovat sny jiných. A právě s obrovskou podporou tohoto člověka, nazvěme ho „pan P. - pan Possible“, se učinil první krok k probuzení Rally Possible. Přesně tak, jak je to napsáno. Byl to jen první krok.
Janko dostal výraznou mentální, ale i materiální podporu, což ho přesvědčilo, že stále existuje šance vrátit se mezi „velké kluky“. Sám to ale člověk nedokáže, a tak přišla na řadu další, neméně důležitá otázka: „S kým se na tuto cestu vybrat?“ Zvolit si ten správný tým lidí je to nejdůležitější. Jen tak to dokáže fungovat. Michala, v té době už maminka dvou malých pokladů, do auta již nechtěla. Jednou z možných alternativ byl Peťo Baran, slovenský navigátor a dlouholetý kamarád. Co je v tomto případě ale mnohem důležitější je fakt, že Peter byl a stále je obrovský srdcař připraven obětovat rallye hodně. Dvojice do auta byla jasná. Kundlák - Baran. Prvotní výběr auta po 6leté Jankově přestávce vlastně také. Předokolka, se kterou měl nejvíce zkušeností. Nejsilnější předokolka. Renault Clio Rally4. Nabídka od City Taxi Racingu byla zajímavá a v tomto případě už nebylo o čem.
Cesta pro „znovuzrození“ Janka Kundláka byla vydlážděna. Přijely první soutěžní kilometry, první absolvované rychlostní zkoušky, první závod. Ne, Jano nic ze svého umění nezapomněl. Jen si to potřeboval malinko osvěžit. Hned druhá soutěž, Rallye Šumava Klatovy, znamenala nejvyšší příčku ve třídě a rovněž vítězství v kategorii aut s jednou poháněnou nápravou. Stejný scénář by se pravděpodobně opakoval i na Rallye Český Krumlov, pokud by veškeré snažení nezmařila prasklá poloosa Renaultu a více než minutový náskok neznamenal v té chvíli nic. Tolik k výsledkům.
Situace v pozadí se změnila, a to zásadním způsobem. I v „běžném světě“ se stává, že někdo něco přislíbí, nastíní vizi a… Vše padne. Ne najednou, ale tak pomalu, pozvolna, postupně. Nebylo to úmyslné, prostě se jen změnila situace a ta nedovolovala pokračovat v naplnění plánů, které se připravily před sezónou. Ano, zamrzelo, ale právě to byl možná důvod a zároveň i příležitost, kdy ukončená spolupráce vytvořila prostor pro novou, možná mnohem perspektivnější.
A tady přichází na opět na scénu „spící“ Rally Possible a „naše“ Míša. I když už aktuálně nesedí v autě, Miška je Rally Possible. Janko je Rally Possible. Tito dva lidé byli, jsou a vždy budou základním kamenem týmu Possible. Týmu, který už v minulosti ukázal, jak umí fungovat. Týmu, který má i po letech vysoké ambice. Dvěma se ale tyto ambice budou naplňovat velmi těžko. Velké cíle vyžadují spolupráci minimálně stejně „nakažených“ lidí, kteří jsou v zájmu společného úspěchu připraveni fungovat jako jeden celek. K této dvojici nějak přirozeně zapadl Peťo, ale také Jirka Rybák. Ten se v celém projektu našel a jeho přijetí do Possible rodiny bylo víceméně samozřejmostí. Peťo je Rally Possible. Jirka je Rally Possible. „Houšťovi“ byli na tom úplně stejně. Všechno tedy bylo „namalováno“ a Rally Possible je opět na scéně.
Co je cílem tohoto projektu? Závodit a poskytovat lidem zážitky ze světa motorsportu. Motivovat a podporovat mládež, která je jedinou zárukou toho, že tento nádherný sport bude mít i své pokračovatele. Spojovat lidi, kteří věří v totéž. Lidi, kteří jsou připraveni obětovat své pohodlí, své prostředky, možnosti a schopnosti pro jiné. Spojovat lidi, kteří jsou prostě dobří. Vytvořit Rally Possible Family.
Aktuální dění z týmu Rallypossible, zajímavé momenty, onboardy, rozhovory, ale i novinky můžete sledovat na sociálních sítích týmu i jezdce Jána Kundláka.
https://www.youtube.com/channel/UCQvI6vp-M8WBHTJ8G9pwjNw
https://www.facebook.com/rallypossible
https://www.tiktok.com/@rallypossible
https://www.instagram.com/janko_possible/
Rally Possible je tady a je pro všechny.
Zdroj: PR
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.