Sdružení Aventure Peugeot spustilo při příležitosti 210. výročí založení značky Peugeot novou činnost: restaurování a prodej historických vozidel. Vozy se budou restaurovat v dílnách muzea Musée de l’Aventure Peugeot v Sochaux a po dokončení obdrží před uvedením do prodeje certifikát pravosti.
Prvním vozem, který byl vybrán k restaurování, je legendární model: Peugeot 205 GTi, v černé barvě, s motorem 1,9 l. Práce probíhající v dílnách Aventure Peugeot v Sochaux jsou důkazem talentu a know-how specialistů v různých oborech, které jsou zásadní pro kvalitní restaurování. Peugeot 205 GTi tak prošel rukama mechaniků, karosářů, čalouníků a klempířů.
Tato nová činnost je možná pouze díky dodávkám náhradních dílů. Sdružení Aventure Peugeot se této oblasti věnuje již sedm let a ve svém logistickém skladu vytvořilo značné zásoby potřebných dílů. Sdružení se obrací na své tradiční subdodavatele, aby mu poskytli chybějící díly, a pokud již není možné nějakou součástku vyrobit, přistupuje se k její výrobě pomocí 3D tisku.
Od roku 2021 bude na platformě sdružení www.laventurepeugeotcitroends.fr vytvořen prostor vyhrazený restaurovaným vozům s označením „By Aventure Peugeot“. Budou se zde nabízet i auta soukromých majitelů, pokud obdrží příslušný certifikát kvality.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.