Sdružení Aventure Peugeot spustilo při příležitosti 210. výročí založení značky Peugeot novou činnost: restaurování a prodej historických vozidel. Vozy se budou restaurovat v dílnách muzea Musée de l’Aventure Peugeot v Sochaux a po dokončení obdrží před uvedením do prodeje certifikát pravosti.
Prvním vozem, který byl vybrán k restaurování, je legendární model: Peugeot 205 GTi, v černé barvě, s motorem 1,9 l. Práce probíhající v dílnách Aventure Peugeot v Sochaux jsou důkazem talentu a know-how specialistů v různých oborech, které jsou zásadní pro kvalitní restaurování. Peugeot 205 GTi tak prošel rukama mechaniků, karosářů, čalouníků a klempířů.
Tato nová činnost je možná pouze díky dodávkám náhradních dílů. Sdružení Aventure Peugeot se této oblasti věnuje již sedm let a ve svém logistickém skladu vytvořilo značné zásoby potřebných dílů. Sdružení se obrací na své tradiční subdodavatele, aby mu poskytli chybějící díly, a pokud již není možné nějakou součástku vyrobit, přistupuje se k její výrobě pomocí 3D tisku.
Od roku 2021 bude na platformě sdružení www.laventurepeugeotcitroends.fr vytvořen prostor vyhrazený restaurovaným vozům s označením „By Aventure Peugeot“. Budou se zde nabízet i auta soukromých majitelů, pokud obdrží příslušný certifikát kvality.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?