Hlava katolické církve, papež František, se chystá v listopadu do Japonska, kde bude jezdit speciálně upravenou Toyotou Mirai.
Papamobil, založený na Toyotě Mirai, je 5,1 metrů dlouhý a díky speciální nástavbě,umožňující papeži Františkovi stát za jízdy, vysoký 2,7 metrů. Vůz je poháněn vodíkovými palivovými články, které posílají elektrickou energii elektromotoru o výkonu 114 kW (155 koní) a točivém momentu 355 N.m. Poháněná jsou zadní kola a dojezd je přibližně 500 km.
Slavnostní předání nového papamobilu se uskutečnilo ve Vatikánu. Japonskou automobilku zastupoval senior viceprezident společnosti Toyota Motor Europe Miguel Fonseca a výkonný ředitel společnosti Toyota Motor Italia Mauro Caruccio. Kromě nich se předání účastnil též ctihodný otec Domenico Makoto Wada a japonský velvyslanec při Svatém stolci Seiji Okada.
Na závěr ještě zmiňme, že v průběhu let byla flotila papamobilů rozsáhlá a rozmanitá. Uvést můžeme například dva bohy, kteří by si snad nemohli být méně podobní. Ve službách papeže totiž jezdil jak upravený maličký Fiat Panda, tak i velký Mercedes Benz třídy G.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.