Hlava katolické církve, papež František, se chystá v listopadu do Japonska, kde bude jezdit speciálně upravenou Toyotou Mirai.
Papamobil, založený na Toyotě Mirai, je 5,1 metrů dlouhý a díky speciální nástavbě,umožňující papeži Františkovi stát za jízdy, vysoký 2,7 metrů. Vůz je poháněn vodíkovými palivovými články, které posílají elektrickou energii elektromotoru o výkonu 114 kW (155 koní) a točivém momentu 355 N.m. Poháněná jsou zadní kola a dojezd je přibližně 500 km.
Slavnostní předání nového papamobilu se uskutečnilo ve Vatikánu. Japonskou automobilku zastupoval senior viceprezident společnosti Toyota Motor Europe Miguel Fonseca a výkonný ředitel společnosti Toyota Motor Italia Mauro Caruccio. Kromě nich se předání účastnil též ctihodný otec Domenico Makoto Wada a japonský velvyslanec při Svatém stolci Seiji Okada.
Na závěr ještě zmiňme, že v průběhu let byla flotila papamobilů rozsáhlá a rozmanitá. Uvést můžeme například dva bohy, kteří by si snad nemohli být méně podobní. Ve službách papeže totiž jezdil jak upravený maličký Fiat Panda, tak i velký Mercedes Benz třídy G.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?