Stočené kilometry? Lidé se u ojetých vozů víc obávají něčeho jiného

AutoRoad.cz, 26. srpna 2020, 01:01 Google+

Koupě ojetého vozu s sebou přináší řadu rizik, není proto divu, že v mnohých zákaznících vzbuzuje výběr a následné zakoupení vozu nejrůznější obavy, které je často vedou k tomu, aby si ověřili historii vozidla. Hlavním důvodem k prověření auta nejsou stočené tachometry, jak by se dalo očekávat, ale případné zatajené havárie. V dotazníkovém průzkumu mezi třemi stovkami lidí prověřujících ojeté auto to společnosti Cebia uvedlo 41 % respondentů. A nejedná se o neoprávněné obavy. Podíl ojetých aut v inzerci, u nichž je uveden nehavarovaný stav, dosahuje dlouhodobě bez pár desetin 100 %. Zatajená havárie přitom prodražuje auto zpravidla o desítky tisíc korun.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 26.08. 13:25) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

„V letošních prvních šesti měsících činil podíl nehavarovaných aut na velkých inzertních portálech 99,4 %, což podle dat pojišťoven a servisů není možné,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která už téměř tři desítky let pomáhá lidem bojovat proti nekalým praktikám při prodeji ojetin. „Ve skutečnosti má škodní událost zhruba čtvrtina pětiletých aut. V případě desetiletých aut jsou to zhruba tři pětiny. Může jít jak o menší poškození, například výměnu nárazníku, tak o velkou havárii.“

Je však nutné dodat, že ne vždy prodávající o havárii ví a ne vždy se tedy jedná o úmyslné zatajení. Lidé by si však měli dávat pozor na to, od koho auto kupují. „Podle našich zkušeností hrozí větší riziko zatajených havárií při koupi vozu od fyzické osoby, neboť autobazary u vozidel často prověřují jejich historii. Navíc interpretace toho, kdy se jedná o havárii, je nejednotná. V řadě případů lze hovořit spíše o poškození, i o něm by ale měli kupující dopředu vědět,“ dodává Pajer.

"U autobazarů, které prověřují vykupované vozy ve všech dostupných databázích by se nemělo stát, že nebudou vědět o větší havárii na vozidle. Problémem ale zůstávají opravy po poškozeních typických pro městský provoz, tedy například výměna nárazníku, blatníku nebo třeba promáčklých dveří z drobné nehody na parkovišti supermarketu," říká Petr Přikryl, předseda Asociace autobazarů APPAA. Výběr prodejce je tak podle Přikryla klíčový a nákup ojetého vozu od neznámého prodejce někde na ulici proto rozhodně nedoporučuje.

Druhým hlavním důvodem, proč si lidé prověřují historii ojetého vozu před tím, než podepíšou kupní smlouvu, je obava ze stočeného tachometru. Uvedlo to 27 % dotázaných. Dále se lidé strachují, aby si nekoupili kradené auto (14 %) či auto, které bude vykazovat poruchy (13 %). Zbytek lidí si chce především prověřit, zda se vůz neprodává za neadekvátně vysokou cenu. Zájem o prověření historie ojetých vozidel roste navzdory menšímu prodeji aut

„Navzdory koronavirovým opatřením a omezením prodeje vozů se v letošních prvních šesti měsících meziročně zvýšil počet prověření o 13 %, v porovnání se stejným obdobím roku 2018 dokonce o 56 %. Kvůli nejisté či zhoršené finanční situaci řady lidí roste zájem o starší a levnější vozy. U těch je ale větší pravděpodobnost, že nejsou ve stavu, jaký uvádí prodejce,“ vysvětluje Martin Pajer z Cebia. Rostou také obavy lidí z toho, že si prodejci potřebují vynahradit ušlé zisky za minulé měsíce a někteří z nich k tomu využijí buď zatajení havárie, stočení tachometru, omlazení vozidla či neuvedení jeho skutečného původu.

Vytisknout

Diskuze: Stočené kilometry? Lidé se u ojetých vozů víc obávají něčeho jiného

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 26.08.2020 13:25 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

S konkrétní sumou peněz hledám ideální ojeté auto z koncernu VW. Jak na to?

První foto nového Mitsubishi ASX

Nové Mitsubishi ASX. První foto slibuje naprosto razantní změnu, počkáme si ale

DS 4

DS 4 získal cenu za nejkrásnější auto roku 2022

Ilustrační foto

Program Škoda Plus bilancuje rok 2021. Jedna záhada čeká na odpověď

Toyota bZ4X

První elektrické SUV od Toyoty s názvem bZ4X bude na trhu elektromobilů zajímavou alternativou

Ups, tak tohle se nepovedlo

Znovu už ne! Toto se vážně nepovedlo

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Britové vybrali plug-in hybrid roku 2021

Kia EV6 v prestižním soutěžním klání magazínu ‚What Car?‘ získala hlavní cenu ‚Auto roku 2022‘

Kia EV6 face to face triumfovala v soutěži prestižního magazínu

Ilustrační foto

Jak dlouho vydržíme uvězněni na dálnici, když půjde do tuhého?

Škoda Octavia

Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

Radim Passer už v roce 2015 v Německu zjišťoval maximálku svého Bugatti Veyron, tehdy jel jen 402 km/h

Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Fabia stále na Slovensku jedničkou. Škoda ale nemá důvod jásat

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Stát plánuje miliardy pro elektromobily

DS 4

Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

reklama

Doporučujeme

Škoda Enyaq iV nedostane světla známé z prodávaných modelů, ale zcela nově navržené

ŠKODA ENYAQ iV přichází s novinkami v designu světel

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kia EV6 face to face triumfovala v soutěži prestižního magazínu

  2. Znovu už ne! Toto se vážně nepovedlo

  3. Britové vybrali plug-in hybrid roku 2021

  4. První elektrické SUV od Toyoty s názvem bZ4X bude na trhu elektromobilů zajímavou alternativou

  5. Program Škoda Plus bilancuje rok 2021. Jedna záhada čeká na odpověď

  6. DS 4 získal cenu za nejkrásnější auto roku 2022

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud