VLF Force 1 je jedním z nejzajímavějších supersportů z USA. Vůz s obřím atmosférickým motorem a manuální převodovkou jde nyní do aukce.
Společnost VL Automotive byla založena v roce 2012. V roce 2016 se k zakladatelům přidal Henrik Fisker a společnost přejmenovala na VLF Automotive. Za úkol si vzali vylepšit ikonický Dodge Viper.
Karoserie kupé s dlouhou přídí je vyrobena z uhlíkových vláken. Design byl vyvinut specialisty společnosti Fisker. Celkový dojem z vozu je působivý. Prodávaný exemplář je v barvě půlnoční modře a interiér je vyveden v čalounění červenou a černou kůží Nappa, semišem a Alcantarou.
Pod kapotou se nachází upravený motor z Dodge Viper. Obrovská V10 o objemu 8,4 litru prošel důkladným laděním, jehož výsledkem je výkon 548 kW (745 koní) a maximální točivý moment 865 N.m. Motor je spárován se šestistupňovou manuální převodovkou a pohání zadní kola. Za velkým výkonem nezaostávají ani dynamické schopnosti. VLF Force 1 zrychlí z klidu na 60 MPH (96 km/h) za 3 sekundy a může uhánět rychlostí až 351 km/h.
VLF Force 1 nabízené v akci má najeto pouhých 2204 km a dle odhadů se jeho cena vyšplhá na částku mezi 275 000 až 325 000 USD (6,1 až 7,2 milionů Kč).
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?