VLF Force 1 je jedním z nejzajímavějších supersportů z USA. Vůz s obřím atmosférickým motorem a manuální převodovkou jde nyní do aukce.
Společnost VL Automotive byla založena v roce 2012. V roce 2016 se k zakladatelům přidal Henrik Fisker a společnost přejmenovala na VLF Automotive. Za úkol si vzali vylepšit ikonický Dodge Viper.
Karoserie kupé s dlouhou přídí je vyrobena z uhlíkových vláken. Design byl vyvinut specialisty společnosti Fisker. Celkový dojem z vozu je působivý. Prodávaný exemplář je v barvě půlnoční modře a interiér je vyveden v čalounění červenou a černou kůží Nappa, semišem a Alcantarou.
Pod kapotou se nachází upravený motor z Dodge Viper. Obrovská V10 o objemu 8,4 litru prošel důkladným laděním, jehož výsledkem je výkon 548 kW (745 koní) a maximální točivý moment 865 N.m. Motor je spárován se šestistupňovou manuální převodovkou a pohání zadní kola. Za velkým výkonem nezaostávají ani dynamické schopnosti. VLF Force 1 zrychlí z klidu na 60 MPH (96 km/h) za 3 sekundy a může uhánět rychlostí až 351 km/h.
VLF Force 1 nabízené v akci má najeto pouhých 2204 km a dle odhadů se jeho cena vyšplhá na částku mezi 275 000 až 325 000 USD (6,1 až 7,2 milionů Kč).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.