Policie České republiky převzala v Průhonicích od zástupců značky Toyota prvních 12 terénních vozů Land Cruiser. Budou sloužit v příhraničních oblastech po celé ČR pro potřeby Cizinecké policie. Na základě výběrového řízení si Policie ČR postupně převezme dalších 38 vozů z celkových 50 modelů značky Toyota.
Celkem 28 policejních Land Cruiserů v matně zelené barvě bude pomáhat při náročné službě Cizinecké policii. Model Toyota Land Cruiser je jeden z posledních opravdových off-roadů a dokáže tak policejní hlídky dostat bezpečně do míst, kam při službě potřebují, včetně odlehlých horských oblastí.
„Je pro nás ctí, že Policie ČR vyhodnotila náš model jako nejlepší nabídku v kombinaci cena a užitné vlastnosti. Jsme rádi, že Policie ČR je vybavena odpovídající technikou, kterou si k výkonu své náročné služby opravdu zaslouží,“ říká generální ředitel Toyota a Lexus pro ČR Martin Peleška.
Land Cruiser představuje více než 65letou tradici, spojující bezkonkurenční spolehlivost i v těch nejnáročnějších terénech, s příkladným stylem a nejmodernějšími technologiemi. Základem je úsporný dieselový agregát o objemu 2,8 litru a výkonu 177 koní ve spojení s 6stupňovou manuální nebo automatickou převodovkou a stálým pohonem 4x4.
Řada vozů Toyota, převážně s hybridním pohonem, jezdí například také ve službách městské policie několika českých měst. K jejich pořízení vedle úspor za provoz motivuje i dotační program ministerstva životního prostředí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.