V uplynulých týdnech mělo mnoho zákazníků značky Škoda kvůli dopadům pandemie koronaviru Covid-19 omezenou možnost uplatnit vůči prodejcům vozů značky Škoda své garanční nároky. Z tohoto důvodu prodlouží Škoda Auto, jako gesto dobré vůle, zákazníkům svou záruku na nový vůz a případně také svou prodlouženou záruku. Škoda toto opatření brzy zavede na všech mezinárodních trzích s výjimkou Číny.
Stanislav Pekař, vedoucí After Sales Škoda Auto, zdůrazňuje: „Z důvodu aktuální pandemie koronaviru Covid-19 vycházíme vstříc našim zákazníkům a prodlužujeme záruky poskytované společností Škoda Auto o tři měsíce. Díky tomuto rychlému, jednoduchému a závaznému opatření je plánování Škoda servisu u smluvních partnerů značky Škoda mnohem jednodušší.“
Prodloužení záruk se vztahuje na všechny vozy značky po celém světě, s výjimkou vozů vyrobených v Číně nebo určených pro čínský trh. Předpokladem pro uplatnění je, že Škoda záruka na nové vozy či Škoda prodloužená záruka skončí v období od 1. 3. 2020 do 31. 5. 2020. Nově prodloužená lhůta skončí tedy tři měsíce po uplynutí původní, nejpozději však 31. srpna 2020, podle toho, co nastane dříve.
Omezení počtu najetých kilometrů v rámci Škoda prodloužené záruky, jakož i další podmínky pro uplatnění případných vad, zůstávají nadále v platnosti i po jejím prodloužení. Pokud je na některém z trhů, kde značka působí, poskytována Škoda záruka na nový vůz s omezeným kilometrovým nájezdem, zůstává i toto omezení v platnosti. Pokud by se prodloužení Škoda záruky na nový vůz překrývalo se začátkem Škoda prodloužené záruky, posouvá se začátek Škoda prodloužené záruky bezplatně o další tři měsíce.
Tímto prodloužením záručních lhůt vychází automobilka dobrovolně vstříc zákazníkům bez uznání jakékoli právní povinnosti nebo závazku do budoucna.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.