Podle Libora Beneše, managera českého Fordu, bude mít vrcholící koronavirová krize u nás i jeden nečekaný dopad. Urychlí totiž rozvoj on-line prodejů nových automobilů. Proč?
„V době, kdy podle vládního nařízení musely být zavřeny všechny showroomy, hledali naši autorizovaní prodejci cesty, jak prodeje nových aut úplně nezastavit – a on-line prodej byl vlastně jedinou možnou alternativou,“ říká Libor Beneš, který v české pobočce značky zastupuje generálního ředitele českého Fordu Attilu Szabo.
„Každý prodejce přitom volil vlastní variantu, v podstatě to ale vypadalo tak, že si zákazník auto sestavil a prohlédl na našem konfigurátoru, nebo rovnou vybral konkrétní vůz na www.fordskladem.cz, prodejce mu vůz přistavil až před dům pro osobní prohlídku – a když vůz splňoval zákazníkovy představy, došlo k uzavření smlouvy. Teď je logické, že se naši partneři funkčního systému nebudou chtít vzdát a že část prodejů bude nadále probíhat on-line způsobem,“ dodává Libor Beneš a odhaduje, že v podobné situaci bude i většina dalších značek.
Ford navíc spojuje nástup digitalizace v prodeji automobilů především se zahájením prodeje nového plně elektrického SUV Mustang Mach-E. „Lze očekávat, že se postupem času prodej bude více přesouvat do online prostředí i u dalších modelů. Přijde doba, kdy nákup vozidla „z gauče“ bude zcela běžná nákupní zvyklost, srovnatelná s nákupem např. elektroniky,“ předpovídá Libor Beneš.
„Mustang Mach-E ale bude prvním modelem, u kterého nabídneme skutečný online prodej se vším všudy, a to už ve druhé polovině letošního roku. Úplně například odpadne vyjednávání s prodejcem o ceně vozu, ta bude stanovena centrálně. Zákazník si jen vybere, ve kterém dealerství si svůj nový vůz převezme. Také dodací lhůty budou kratší, protože specifikace modelu bude v celé Evropě totožná. Konkrétní vůz tak zákazník dostane z celoevropského skladu, předpokládáme v řádu několika málo týdnů,“ vysvětluje.
Aby český Ford během návratu k normálnímu životnímu režimu podpořil prodeje soukromým zákazníkům, přišel navíc s výraznou podporou pro zájemce o menší osobní vozy. Ta se skládá ze dvou částí, z nichž první je zatraktivnění akční nabídky oblíbeného Fordu Fiesta. Ten přichází s novou nejdostupnější variantou – s benzinovým motorem 1.1 (75 k/55 kW) – a za novou zvýhodněnou cenu 314 900 Kč. Možná ještě zajímavější je další zvýhodnění vyšších stupňů výbavy, díky kterému například skvěle vypadající Fiesta ST-Line s motorem o výkonu 125 k/92 kW vyjde na 399 900 Kč, což představuje zýhodnění o 80 000 Kč oproti běžné ceně.
Druhou částí podpory je tzv. výkupní bonus, zaměřený zejména na majitele starších vozů, kteří chtějí své auto vyměnit za nové. Tento bonus se týká modelů Fiesta, EcoSport a Focus a získá ho každý, kdo na protiúčet prodá svůj stávající vůz, a to jakékoli značky.
V případě Fordu Fiesta činí výkupní bonus deset nebo dvacet tisíc korun podle úrovně výbavy, čímž se faktická cena Fordu Fiesta může dostat na pouhých 304 900 Kč. V případě modelů EcoSport a Focus se zájemci mohou tešit na ještě vyšší dodatečné zvýhodnění – 20 000 Kč pro základní výbavy a 30 000 Kč vč. DPH za vyšší stupně výbavy! Ford Focus je tedy včetně výkupního bonusu nyní možné pořídit již za 369 900 Kč. Veškeré zvýhodněné nabídky jsou k dispozici na Ford.cz.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.