Podle Libora Beneše, managera českého Fordu, bude mít vrcholící koronavirová krize u nás i jeden nečekaný dopad. Urychlí totiž rozvoj on-line prodejů nových automobilů. Proč?
„V době, kdy podle vládního nařízení musely být zavřeny všechny showroomy, hledali naši autorizovaní prodejci cesty, jak prodeje nových aut úplně nezastavit – a on-line prodej byl vlastně jedinou možnou alternativou,“ říká Libor Beneš, který v české pobočce značky zastupuje generálního ředitele českého Fordu Attilu Szabo.
„Každý prodejce přitom volil vlastní variantu, v podstatě to ale vypadalo tak, že si zákazník auto sestavil a prohlédl na našem konfigurátoru, nebo rovnou vybral konkrétní vůz na www.fordskladem.cz, prodejce mu vůz přistavil až před dům pro osobní prohlídku – a když vůz splňoval zákazníkovy představy, došlo k uzavření smlouvy. Teď je logické, že se naši partneři funkčního systému nebudou chtít vzdát a že část prodejů bude nadále probíhat on-line způsobem,“ dodává Libor Beneš a odhaduje, že v podobné situaci bude i většina dalších značek.
Ford navíc spojuje nástup digitalizace v prodeji automobilů především se zahájením prodeje nového plně elektrického SUV Mustang Mach-E. „Lze očekávat, že se postupem času prodej bude více přesouvat do online prostředí i u dalších modelů. Přijde doba, kdy nákup vozidla „z gauče“ bude zcela běžná nákupní zvyklost, srovnatelná s nákupem např. elektroniky,“ předpovídá Libor Beneš.
„Mustang Mach-E ale bude prvním modelem, u kterého nabídneme skutečný online prodej se vším všudy, a to už ve druhé polovině letošního roku. Úplně například odpadne vyjednávání s prodejcem o ceně vozu, ta bude stanovena centrálně. Zákazník si jen vybere, ve kterém dealerství si svůj nový vůz převezme. Také dodací lhůty budou kratší, protože specifikace modelu bude v celé Evropě totožná. Konkrétní vůz tak zákazník dostane z celoevropského skladu, předpokládáme v řádu několika málo týdnů,“ vysvětluje.
Aby český Ford během návratu k normálnímu životnímu režimu podpořil prodeje soukromým zákazníkům, přišel navíc s výraznou podporou pro zájemce o menší osobní vozy. Ta se skládá ze dvou částí, z nichž první je zatraktivnění akční nabídky oblíbeného Fordu Fiesta. Ten přichází s novou nejdostupnější variantou – s benzinovým motorem 1.1 (75 k/55 kW) – a za novou zvýhodněnou cenu 314 900 Kč. Možná ještě zajímavější je další zvýhodnění vyšších stupňů výbavy, díky kterému například skvěle vypadající Fiesta ST-Line s motorem o výkonu 125 k/92 kW vyjde na 399 900 Kč, což představuje zýhodnění o 80 000 Kč oproti běžné ceně.
Druhou částí podpory je tzv. výkupní bonus, zaměřený zejména na majitele starších vozů, kteří chtějí své auto vyměnit za nové. Tento bonus se týká modelů Fiesta, EcoSport a Focus a získá ho každý, kdo na protiúčet prodá svůj stávající vůz, a to jakékoli značky.
V případě Fordu Fiesta činí výkupní bonus deset nebo dvacet tisíc korun podle úrovně výbavy, čímž se faktická cena Fordu Fiesta může dostat na pouhých 304 900 Kč. V případě modelů EcoSport a Focus se zájemci mohou tešit na ještě vyšší dodatečné zvýhodnění – 20 000 Kč pro základní výbavy a 30 000 Kč vč. DPH za vyšší stupně výbavy! Ford Focus je tedy včetně výkupního bonusu nyní možné pořídit již za 369 900 Kč. Veškeré zvýhodněné nabídky jsou k dispozici na Ford.cz.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.