Podle Libora Beneše, managera českého Fordu, bude mít vrcholící koronavirová krize u nás i jeden nečekaný dopad. Urychlí totiž rozvoj on-line prodejů nových automobilů. Proč?
„V době, kdy podle vládního nařízení musely být zavřeny všechny showroomy, hledali naši autorizovaní prodejci cesty, jak prodeje nových aut úplně nezastavit – a on-line prodej byl vlastně jedinou možnou alternativou,“ říká Libor Beneš, který v české pobočce značky zastupuje generálního ředitele českého Fordu Attilu Szabo.
„Každý prodejce přitom volil vlastní variantu, v podstatě to ale vypadalo tak, že si zákazník auto sestavil a prohlédl na našem konfigurátoru, nebo rovnou vybral konkrétní vůz na www.fordskladem.cz, prodejce mu vůz přistavil až před dům pro osobní prohlídku – a když vůz splňoval zákazníkovy představy, došlo k uzavření smlouvy. Teď je logické, že se naši partneři funkčního systému nebudou chtít vzdát a že část prodejů bude nadále probíhat on-line způsobem,“ dodává Libor Beneš a odhaduje, že v podobné situaci bude i většina dalších značek.
Ford navíc spojuje nástup digitalizace v prodeji automobilů především se zahájením prodeje nového plně elektrického SUV Mustang Mach-E. „Lze očekávat, že se postupem času prodej bude více přesouvat do online prostředí i u dalších modelů. Přijde doba, kdy nákup vozidla „z gauče“ bude zcela běžná nákupní zvyklost, srovnatelná s nákupem např. elektroniky,“ předpovídá Libor Beneš.
„Mustang Mach-E ale bude prvním modelem, u kterého nabídneme skutečný online prodej se vším všudy, a to už ve druhé polovině letošního roku. Úplně například odpadne vyjednávání s prodejcem o ceně vozu, ta bude stanovena centrálně. Zákazník si jen vybere, ve kterém dealerství si svůj nový vůz převezme. Také dodací lhůty budou kratší, protože specifikace modelu bude v celé Evropě totožná. Konkrétní vůz tak zákazník dostane z celoevropského skladu, předpokládáme v řádu několika málo týdnů,“ vysvětluje.
Aby český Ford během návratu k normálnímu životnímu režimu podpořil prodeje soukromým zákazníkům, přišel navíc s výraznou podporou pro zájemce o menší osobní vozy. Ta se skládá ze dvou částí, z nichž první je zatraktivnění akční nabídky oblíbeného Fordu Fiesta. Ten přichází s novou nejdostupnější variantou – s benzinovým motorem 1.1 (75 k/55 kW) – a za novou zvýhodněnou cenu 314 900 Kč. Možná ještě zajímavější je další zvýhodnění vyšších stupňů výbavy, díky kterému například skvěle vypadající Fiesta ST-Line s motorem o výkonu 125 k/92 kW vyjde na 399 900 Kč, což představuje zýhodnění o 80 000 Kč oproti běžné ceně.
Druhou částí podpory je tzv. výkupní bonus, zaměřený zejména na majitele starších vozů, kteří chtějí své auto vyměnit za nové. Tento bonus se týká modelů Fiesta, EcoSport a Focus a získá ho každý, kdo na protiúčet prodá svůj stávající vůz, a to jakékoli značky.
V případě Fordu Fiesta činí výkupní bonus deset nebo dvacet tisíc korun podle úrovně výbavy, čímž se faktická cena Fordu Fiesta může dostat na pouhých 304 900 Kč. V případě modelů EcoSport a Focus se zájemci mohou tešit na ještě vyšší dodatečné zvýhodnění – 20 000 Kč pro základní výbavy a 30 000 Kč vč. DPH za vyšší stupně výbavy! Ford Focus je tedy včetně výkupního bonusu nyní možné pořídit již za 369 900 Kč. Veškeré zvýhodněné nabídky jsou k dispozici na Ford.cz.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?