Značka Volkswagen zářila v soutěži „Automotive Brand Contest 2020“ v oblasti automobilového designu, v níž obdržela celkem pět ocenění. Elektromobil ID.3 získal nejvyšší hodnocení „Best of Best“ hned ve dvou kategoriích. Mezi letošní oceněné automobily patří také nový Golf a studie ID. SPACE VIZZION. „Automotive Brand Contest“ je jedinou, nezávislou a mezinárodní designérskou soutěží pro automobilové značky.
Model ID.3 obdržel ocenění „Best of Best“ v kategoriích „Exterior Volume Brand“ a „Interior Volume Brand“ („Nejlepší z nejlepších“ v oblastech vnějšího a vnitřního designu mezi značkami s vysokým objemem výroby).
Porota k tomu ve svém oficiálním zdůvodnění uvádí: „ID.3 je výrazným automobilem s ladnými křivkami a hladkými plochami – jeho interiér a exteriér působí dojmem, jako by byly vyrobeny z jednoho kusu materiálu. ID.3 přesvědčí moderní interpretací typického designérského stylu značky Volkswagen – nový model je dlouho očekávaným, mladým Volkswagenem s nezbytnou odvahou k novým krokům.“
Klaus Bischoff, šéfdesignér koncernu Volkswagen, vysvětluje: „ID.3 je pro nás vstupem do nové éry mobility. Současně je vstupem do digitální éry designu, v níž chceme vytvářet pro uživatele nejlepší možné zážitky nejmodernějšími metodami práce ve virtuální realitě napříč jednotlivými týmy. Ocenění poroty ukazuje, že jsme na správné cestě.“
Vítězem letošní soutěže je také nový Golf, jehož osmá generace byla uvedena na trh na konci roku 2019. Porota mu udělila ocenění „Winner“ („Vítěz“) v kategoriích „Exterior Volume Brand“ a „Interior Volume Brand“. Studie ID. SPACE VIZZION, sedmý člen rodiny ID. s dokonalou aerodynamikou a velkorysým vnitřním prostorem, byla vyhlášena „Vítězem“ („Winner“) v kategorii „Concepts“ („Koncepční vozy“).
Soutěž „Automotive Brand Contest“ je pořádána od roku 2011. Nezisková organizace „Rat für Formgebung“ (Rada pro design), založená v roce 1953 na popud Spolkového sněmu, v ní oceňuje výjimečný produktový a komunikační design a zaměřuje pozornost na elementární význam značky a designu značky v automobilovém průmyslu. Mezioborová porota je složena ze zástupců médií, designu, průmyslu, univerzit a architektury. Oficiální předávání cen je plánováno na podzim ve Frankfurtu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?