Značka Volkswagen zářila v soutěži „Automotive Brand Contest 2020“ v oblasti automobilového designu, v níž obdržela celkem pět ocenění. Elektromobil ID.3 získal nejvyšší hodnocení „Best of Best“ hned ve dvou kategoriích. Mezi letošní oceněné automobily patří také nový Golf a studie ID. SPACE VIZZION. „Automotive Brand Contest“ je jedinou, nezávislou a mezinárodní designérskou soutěží pro automobilové značky.
Model ID.3 obdržel ocenění „Best of Best“ v kategoriích „Exterior Volume Brand“ a „Interior Volume Brand“ („Nejlepší z nejlepších“ v oblastech vnějšího a vnitřního designu mezi značkami s vysokým objemem výroby).
Porota k tomu ve svém oficiálním zdůvodnění uvádí: „ID.3 je výrazným automobilem s ladnými křivkami a hladkými plochami – jeho interiér a exteriér působí dojmem, jako by byly vyrobeny z jednoho kusu materiálu. ID.3 přesvědčí moderní interpretací typického designérského stylu značky Volkswagen – nový model je dlouho očekávaným, mladým Volkswagenem s nezbytnou odvahou k novým krokům.“
Klaus Bischoff, šéfdesignér koncernu Volkswagen, vysvětluje: „ID.3 je pro nás vstupem do nové éry mobility. Současně je vstupem do digitální éry designu, v níž chceme vytvářet pro uživatele nejlepší možné zážitky nejmodernějšími metodami práce ve virtuální realitě napříč jednotlivými týmy. Ocenění poroty ukazuje, že jsme na správné cestě.“
Vítězem letošní soutěže je také nový Golf, jehož osmá generace byla uvedena na trh na konci roku 2019. Porota mu udělila ocenění „Winner“ („Vítěz“) v kategoriích „Exterior Volume Brand“ a „Interior Volume Brand“. Studie ID. SPACE VIZZION, sedmý člen rodiny ID. s dokonalou aerodynamikou a velkorysým vnitřním prostorem, byla vyhlášena „Vítězem“ („Winner“) v kategorii „Concepts“ („Koncepční vozy“).
Soutěž „Automotive Brand Contest“ je pořádána od roku 2011. Nezisková organizace „Rat für Formgebung“ (Rada pro design), založená v roce 1953 na popud Spolkového sněmu, v ní oceňuje výjimečný produktový a komunikační design a zaměřuje pozornost na elementární význam značky a designu značky v automobilovém průmyslu. Mezioborová porota je složena ze zástupců médií, designu, průmyslu, univerzit a architektury. Oficiální předávání cen je plánováno na podzim ve Frankfurtu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.