Značka Volkswagen zářila v soutěži „Automotive Brand Contest 2020“ v oblasti automobilového designu, v níž obdržela celkem pět ocenění. Elektromobil ID.3 získal nejvyšší hodnocení „Best of Best“ hned ve dvou kategoriích. Mezi letošní oceněné automobily patří také nový Golf a studie ID. SPACE VIZZION. „Automotive Brand Contest“ je jedinou, nezávislou a mezinárodní designérskou soutěží pro automobilové značky.
Model ID.3 obdržel ocenění „Best of Best“ v kategoriích „Exterior Volume Brand“ a „Interior Volume Brand“ („Nejlepší z nejlepších“ v oblastech vnějšího a vnitřního designu mezi značkami s vysokým objemem výroby).
Porota k tomu ve svém oficiálním zdůvodnění uvádí: „ID.3 je výrazným automobilem s ladnými křivkami a hladkými plochami – jeho interiér a exteriér působí dojmem, jako by byly vyrobeny z jednoho kusu materiálu. ID.3 přesvědčí moderní interpretací typického designérského stylu značky Volkswagen – nový model je dlouho očekávaným, mladým Volkswagenem s nezbytnou odvahou k novým krokům.“
Klaus Bischoff, šéfdesignér koncernu Volkswagen, vysvětluje: „ID.3 je pro nás vstupem do nové éry mobility. Současně je vstupem do digitální éry designu, v níž chceme vytvářet pro uživatele nejlepší možné zážitky nejmodernějšími metodami práce ve virtuální realitě napříč jednotlivými týmy. Ocenění poroty ukazuje, že jsme na správné cestě.“
Vítězem letošní soutěže je také nový Golf, jehož osmá generace byla uvedena na trh na konci roku 2019. Porota mu udělila ocenění „Winner“ („Vítěz“) v kategoriích „Exterior Volume Brand“ a „Interior Volume Brand“. Studie ID. SPACE VIZZION, sedmý člen rodiny ID. s dokonalou aerodynamikou a velkorysým vnitřním prostorem, byla vyhlášena „Vítězem“ („Winner“) v kategorii „Concepts“ („Koncepční vozy“).
Soutěž „Automotive Brand Contest“ je pořádána od roku 2011. Nezisková organizace „Rat für Formgebung“ (Rada pro design), založená v roce 1953 na popud Spolkového sněmu, v ní oceňuje výjimečný produktový a komunikační design a zaměřuje pozornost na elementární význam značky a designu značky v automobilovém průmyslu. Mezioborová porota je složena ze zástupců médií, designu, průmyslu, univerzit a architektury. Oficiální předávání cen je plánováno na podzim ve Frankfurtu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.