Značka Volkswagen zářila v soutěži „Automotive Brand Contest 2020“ v oblasti automobilového designu, v níž obdržela celkem pět ocenění. Elektromobil ID.3 získal nejvyšší hodnocení „Best of Best“ hned ve dvou kategoriích. Mezi letošní oceněné automobily patří také nový Golf a studie ID. SPACE VIZZION. „Automotive Brand Contest“ je jedinou, nezávislou a mezinárodní designérskou soutěží pro automobilové značky.
Model ID.3 obdržel ocenění „Best of Best“ v kategoriích „Exterior Volume Brand“ a „Interior Volume Brand“ („Nejlepší z nejlepších“ v oblastech vnějšího a vnitřního designu mezi značkami s vysokým objemem výroby).
Porota k tomu ve svém oficiálním zdůvodnění uvádí: „ID.3 je výrazným automobilem s ladnými křivkami a hladkými plochami – jeho interiér a exteriér působí dojmem, jako by byly vyrobeny z jednoho kusu materiálu. ID.3 přesvědčí moderní interpretací typického designérského stylu značky Volkswagen – nový model je dlouho očekávaným, mladým Volkswagenem s nezbytnou odvahou k novým krokům.“
Klaus Bischoff, šéfdesignér koncernu Volkswagen, vysvětluje: „ID.3 je pro nás vstupem do nové éry mobility. Současně je vstupem do digitální éry designu, v níž chceme vytvářet pro uživatele nejlepší možné zážitky nejmodernějšími metodami práce ve virtuální realitě napříč jednotlivými týmy. Ocenění poroty ukazuje, že jsme na správné cestě.“
Vítězem letošní soutěže je také nový Golf, jehož osmá generace byla uvedena na trh na konci roku 2019. Porota mu udělila ocenění „Winner“ („Vítěz“) v kategoriích „Exterior Volume Brand“ a „Interior Volume Brand“. Studie ID. SPACE VIZZION, sedmý člen rodiny ID. s dokonalou aerodynamikou a velkorysým vnitřním prostorem, byla vyhlášena „Vítězem“ („Winner“) v kategorii „Concepts“ („Koncepční vozy“).
Soutěž „Automotive Brand Contest“ je pořádána od roku 2011. Nezisková organizace „Rat für Formgebung“ (Rada pro design), založená v roce 1953 na popud Spolkového sněmu, v ní oceňuje výjimečný produktový a komunikační design a zaměřuje pozornost na elementární význam značky a designu značky v automobilovém průmyslu. Mezioborová porota je složena ze zástupců médií, designu, průmyslu, univerzit a architektury. Oficiální předávání cen je plánováno na podzim ve Frankfurtu.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.