Hartge Compact V8 4,7 byl velkoobjemový hot-hatch, který si to ve své době mohl v pohodě rozdat i s takovými vozy, jako bylo Porsche 911 nebo Ferrari F355.
Na základě BMW řady 3 Compact generace E36, jenž byl prvním novodobým kompaktním vozem automobilky BMW, vznikl v roce 1997 automobil pod názvem Hartge Compact V8 4,7. Tuningová společnost Hartge zvolila pro přestavbu nejvýkonnější provedení, kterým bylo BMW 323ti. Původní řadový šestiválec o objemu 2,5 litru byl nahrazen agregátem z modelu BMW 840Ci. Vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, s výkonem 210 kW (286 koní) by sám o sobě neměl s lehkým Compactem mnoho práce. Ale inženýrům od tuningové společnosti to bylo zjevně málo, a tak se vrhli na důkladnou přestavbu této V8. Zvětšil se objem na 4,7 litru a byla vyměněna spousta vnitřních dílů za jiné. Výsledkem veškerých úprav byl výkon 257 kW (350 koní) a točivý moment 500 N.m. Síla motoru šla na zadní kola prostřednictvím 6 stupňové manuální převodovky, převzaté z BMW M3 Evo. Podvozek dostal nastavitelné tlumiče Bilstein a zadní náprava , původem ještě z BMW E30 , byla nahrazena zcela novou, vyvinutou firmou Hartge. Po veškerých zmíněných úpravách dokázal Hartge Compact V8 zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximální rychlost činila 270 km/h.
K dalším úpravám patří například rozšířené lemy blatníků, hliníková kola Hartge a speciálně pro Compact vyrobená dvojice koncovek výfuku. V interiéru se nacházela sportovní sedadla Recaro a přístrojová deska s palubním počítačem.
Unikátní Hartge Compact V8 4,7 vznikl pouze ve dvou kusech, přičemž každý stál ve své době 146 000 německých marek (což bylo v tehdejším kurzu necelých 2,5 milionu Kč). Na snímcích můžete vidět exemplář s nájezdem pouhých 37500 km, který bude prodáván v aukci v RM Sotheby's v Essenu od 26. do 27. března.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.