Hartge Compact V8 4,7 byl velkoobjemový hot-hatch

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 14. dubna 2020, 21:34 Google+

Hartge Compact V8 4,7 byl velkoobjemový hot-hatch, který si to ve své době mohl v pohodě rozdat i s takovými vozy, jako bylo Porsche 911 nebo Ferrari F355.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hartge Compact V8 4,7

Hartge Compact V8 4,7 | foto: carakoom.com

Sdílejte článek

Na základě BMW řady 3 Compact generace E36, jenž byl prvním novodobým kompaktním vozem automobilky BMW, vznikl v roce 1997 automobil pod názvem Hartge Compact V8 4,7. Tuningová společnost Hartge zvolila pro přestavbu nejvýkonnější provedení, kterým bylo BMW 323ti. Původní řadový šestiválec o objemu 2,5 litru byl nahrazen agregátem z modelu BMW 840Ci. Vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, s výkonem 210 kW (286 koní) by sám o sobě neměl s lehkým Compactem mnoho práce. Ale inženýrům od tuningové společnosti to bylo zjevně málo, a tak se vrhli na důkladnou přestavbu této V8. Zvětšil se objem na 4,7 litru a byla vyměněna spousta vnitřních dílů za jiné. Výsledkem veškerých úprav byl výkon 257 kW (350 koní) a točivý moment 500 N.m. Síla motoru šla na zadní kola prostřednictvím 6 stupňové manuální převodovky, převzaté z BMW M3 Evo. Podvozek dostal nastavitelné tlumiče Bilstein a zadní náprava , původem ještě z BMW E30 , byla nahrazena zcela novou, vyvinutou firmou Hartge. Po veškerých zmíněných úpravách dokázal Hartge Compact V8 zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximální rychlost činila 270 km/h.

img-responsive

Hartge Compact V8 4,7 | foto: carakoom.com

img-responsive

Hartge Compact V8 4,7 | foto: carakoom.com

K dalším úpravám patří například rozšířené lemy blatníků, hliníková kola Hartge a speciálně pro Compact vyrobená dvojice koncovek výfuku. V interiéru se nacházela sportovní sedadla Recaro a přístrojová deska s palubním počítačem.

Unikátní Hartge Compact V8 4,7 vznikl pouze ve dvou kusech, přičemž každý stál ve své době 146 000 německých marek (což bylo v tehdejším kurzu necelých 2,5 milionu Kč). Na snímcích můžete vidět exemplář s nájezdem pouhých 37500 km, který bude prodáván v aukci v RM Sotheby's v Essenu od 26. do 27. března.

Vytisknout

Diskuze: Hartge Compact V8 4,7 byl velkoobjemový hot-hatch

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mazda RX-10 Vision Longtail

Mazda RX-10 Vision Longtail je vize nového supersportovního vozu s rotačním…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud