Hartge Compact V8 4,7 byl velkoobjemový hot-hatch, který si to ve své době mohl v pohodě rozdat i s takovými vozy, jako bylo Porsche 911 nebo Ferrari F355.
Na základě BMW řady 3 Compact generace E36, jenž byl prvním novodobým kompaktním vozem automobilky BMW, vznikl v roce 1997 automobil pod názvem Hartge Compact V8 4,7. Tuningová společnost Hartge zvolila pro přestavbu nejvýkonnější provedení, kterým bylo BMW 323ti. Původní řadový šestiválec o objemu 2,5 litru byl nahrazen agregátem z modelu BMW 840Ci. Vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, s výkonem 210 kW (286 koní) by sám o sobě neměl s lehkým Compactem mnoho práce. Ale inženýrům od tuningové společnosti to bylo zjevně málo, a tak se vrhli na důkladnou přestavbu této V8. Zvětšil se objem na 4,7 litru a byla vyměněna spousta vnitřních dílů za jiné. Výsledkem veškerých úprav byl výkon 257 kW (350 koní) a točivý moment 500 N.m. Síla motoru šla na zadní kola prostřednictvím 6 stupňové manuální převodovky, převzaté z BMW M3 Evo. Podvozek dostal nastavitelné tlumiče Bilstein a zadní náprava , původem ještě z BMW E30 , byla nahrazena zcela novou, vyvinutou firmou Hartge. Po veškerých zmíněných úpravách dokázal Hartge Compact V8 zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximální rychlost činila 270 km/h.
K dalším úpravám patří například rozšířené lemy blatníků, hliníková kola Hartge a speciálně pro Compact vyrobená dvojice koncovek výfuku. V interiéru se nacházela sportovní sedadla Recaro a přístrojová deska s palubním počítačem.
Unikátní Hartge Compact V8 4,7 vznikl pouze ve dvou kusech, přičemž každý stál ve své době 146 000 německých marek (což bylo v tehdejším kurzu necelých 2,5 milionu Kč). Na snímcích můžete vidět exemplář s nájezdem pouhých 37500 km, který bude prodáván v aukci v RM Sotheby's v Essenu od 26. do 27. března.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.