Hartge Compact V8 4,7 byl velkoobjemový hot-hatch, který si to ve své době mohl v pohodě rozdat i s takovými vozy, jako bylo Porsche 911 nebo Ferrari F355.
Na základě BMW řady 3 Compact generace E36, jenž byl prvním novodobým kompaktním vozem automobilky BMW, vznikl v roce 1997 automobil pod názvem Hartge Compact V8 4,7. Tuningová společnost Hartge zvolila pro přestavbu nejvýkonnější provedení, kterým bylo BMW 323ti. Původní řadový šestiválec o objemu 2,5 litru byl nahrazen agregátem z modelu BMW 840Ci. Vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, s výkonem 210 kW (286 koní) by sám o sobě neměl s lehkým Compactem mnoho práce. Ale inženýrům od tuningové společnosti to bylo zjevně málo, a tak se vrhli na důkladnou přestavbu této V8. Zvětšil se objem na 4,7 litru a byla vyměněna spousta vnitřních dílů za jiné. Výsledkem veškerých úprav byl výkon 257 kW (350 koní) a točivý moment 500 N.m. Síla motoru šla na zadní kola prostřednictvím 6 stupňové manuální převodovky, převzaté z BMW M3 Evo. Podvozek dostal nastavitelné tlumiče Bilstein a zadní náprava , původem ještě z BMW E30 , byla nahrazena zcela novou, vyvinutou firmou Hartge. Po veškerých zmíněných úpravách dokázal Hartge Compact V8 zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximální rychlost činila 270 km/h.
K dalším úpravám patří například rozšířené lemy blatníků, hliníková kola Hartge a speciálně pro Compact vyrobená dvojice koncovek výfuku. V interiéru se nacházela sportovní sedadla Recaro a přístrojová deska s palubním počítačem.
Unikátní Hartge Compact V8 4,7 vznikl pouze ve dvou kusech, přičemž každý stál ve své době 146 000 německých marek (což bylo v tehdejším kurzu necelých 2,5 milionu Kč). Na snímcích můžete vidět exemplář s nájezdem pouhých 37500 km, který bude prodáván v aukci v RM Sotheby's v Essenu od 26. do 27. března.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.