Auta všech druhů patří od nepaměti do počítačových her stejně, jako všemožné zbraně nebo zombie. Ale které auto je úplně nejpopulárnější?
To se rozhodla zjistit britská webová stránka carwow. Celkovou jedničkou přitom není ani sportovní vůz, ani automobil mužů zákona, ale jeden z nejoblíbenějších a kultovních modelů všech dob - Volkswagen "Brouk".
Průzkum se ponořil hluboko do minulosti a zahrnul závodní i jiné hry počínaje Gran Trak 10 pro Atari z roku 1974, která byla údajně první, při níž se k řízení používal volant a pedály, napsal zpravodajský server Forbes.
Pokud jde o značky, nejčastěji se v počítačových hrách objevují automobily Ford (8700krát), následované Chevrolety (6242krát). Pokud jde o jednotlivé vozy, jsou mezi nimi předvídatelně zastoupená sportovní auta včetně Ferrari F40 a Ferrari F50. Objevují se ale také běžnější modely jako Ford Crown Victoria a Chevrolet Step Van, které jsou nejčastěji využívány jako policejní nebo vojenská vozidla v hrách, jako jsou série Grand Theft Auto či Call of Duty.
Volkswagen "Brouk" se vyskytl v ne méně než 337 hrách, a to ať už jako klasický Typ 1 v 60. letech 20. století, nebo jako pozdější reinkarnace VW Beetle a New Beetle. Setkat se s ním můžete v různých verzích Grand Theft Auto, Need for Speed, Gran Turismo, SimCity a dalších klasikách včetně akční adventury The Simpsons: Hit & Run z roku 2003.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.