Již šest vozů Peugeot se může pochlubit titulem „Car Of The Year“.
Již šest vozů Peugeot se může pochlubit titulem „Car Of The Year“. Posledním v této úspěšné řadě je Peugeot 208, který získal ocenění jako 6. v řadě úspěšných modelů značky Peugeot.
Titul získal v letošním finále soutěže „Car Of The Year“, konané 2. března 2020 v Ženevě. Nutno podotknout, že se jedná o prestižní cenu, kterou každý rok uděluje nezávislá porota šedesáti evropských motoristických novinářů. Porota volí jako vítěze nejzajímavější novinku za období 12 měsíců předcházejících předání ocenění, bez ohledu na segment, verzi karoserie a cenu. Nejdůležitějšími kritérii jsou technická inovace a poměr kvality a ceny. Titul „Car Of The Year“ se uděluje od roku 1964, je to nejstarší a nejprestižnější ocenění v automobilovém světě.
Dle mnohých zasvěcených je vítězství vozidla kategorie „městský vůz“ v konkurenci technicky zdatnějších vozidel a především v porovnání s vozy mnohem více preferovaných tříd SUV a Crossover opravdovým překvapením. Zvláště pokud si uvědomíte, že za vítězem se finalisté seřadili v pořadí 2. Tesla Model 3, a 3. místo Porsche Taycan. Pokud to pojmete jako souboj elektromobilů je to pořadí nečekané.
Malý Peugeot 208 ale vyhrál zcela zaslouženě. Přináší dosud nevídanou variabilitu výběru výbav, nadprůměrnou úroveň asistenčních a bezpečnostních systémů, ale především zákazníci mohou volit mezi elektromobilem nebo klasickou verzí se spalovacím motorem.
Elektrická verze Peugeot e-208 představuje další etapu ve světě elektrické mobility. S dojezdem 340 km (dle WLTP), výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm, díky němuž zrychlí z 0 na 100 km/hod za pouhých 8 vteřin, nabízí jízdu bez kompromisů nejen v městském režimu, ale i při jízdě na větší vzdálenosti, včetně plnohodnotného použití na dálnicích. Na rozdíl od na 2. a 3. místě umístěných Tesla 3 a Porsche Taycan se jedná o elektromobil doslova pro každého.
Těm, kteří preferují klasický pohon před elektromobilitou nabídne dostatečný výběr výkonných a úsporných spalovacích motorů splňujících nejpřísnější emisní limity. Nabízí dvě verze benzínových tříválcových jednotek 1.2 PureTech v provedení 75, 100 a 130 koní nebo naftový čtyřválec 1.5 BlueHDI.
Všem přináší krásný design 4 055 milimetrů dlouhé karoserie s rozvorem 2 540 milimetrů, který je zárukou dostatečného vnitřního prostoru.
Které ostatní, dnes již legendární modely Peugeotu získaly zbývajících 5 titulů vozidla roku:
Peugeot 504, který cenu obdržel v roce 1969. Jedinečný vzhled Peugeotu 504 je výsledkem úzké spolupráce mezi designovým studiem Peugeot a firmou Pininfarina. Proslulá italská designérská firma Pininfarina vytvořila boční linii vozu a slavný úhel zkosení víka zavazadlového prostoru.
Příď vozu pak byla dílem designového studia Peugeot, přičemž designér Pinanfarina o ní prohlásil poté, co se vzdal prezentace vlastního návrhu, že „má oči Sophie Lorenové“.
Peugeot 405 získal ocenění „Car Of The Year“ v roce 1988. Vůz, který estetické vlastnosti zdědil od modelu Peugeot 205, kladl důraz na potěšení z jízdy a pohodlí. Dokonalé odpružení bylo k dispozici od základní verze výbavy. Vůz nabízel nové technologie, jako byly brzdy ABS a dieselový motor o objemu 1,9 l a výkonu 90 k.Peugeot 405 existoval i ve verzi Mi16, která byla v době svého uvedení na trh naprostou špičkou. Motor o výkonu 160 k využíval nejefektivnější technologii té doby: systém se 4 ventily na válec.
Za volantem závodní verze kupé, odvozené od sedanu, vyhrál Ari Vatanen v letech 1989 a 1990 rallye Paříž–Dakar. Mechanické části této verze vycházely z vozu 205 Turbo 16. Ari Vatanen se v letech 1988 a 1989 se závodním speciálem odvozeným od modelu 405 T16 prosadil i v legendárním americkém podniku Pikes Peak International Hill Climb. Výkon Ariho Vatanena zůstává v paměti i díky filmu „Climb Dance“, který nezapomenutelnou cestu na horský vrchol zachycuje.
Peugeot 307 si vysloužil titul „Auto roku 2002“. Od svých konkurentů odlišoval větší výškou, která usnadňovala nastupování do vozu. Díky velkému čelnímu sklu nabízel Peugeot 307 lepší výhled. Jeho prostorný, praktický a multifunkční interiér se inspiroval od vozů kategorie MPV. Peugeot 307 byl vybaven nejčistším dieselovým motorem své doby, 2.0 HDi 110 k s filtrem pevných částic.
V případě vozu Peugeot 307 byla poprvé uplatněna obchodní strategie, jejímž cílem bylo nabídnout stejný vůz ve více karosářských variantách, jako tří, čtyř a pětidveřový hatchback, kombi, SW (Station-Wagon) nebo CC (Coupé-Cabriolet). Nesmíme opomenout ani Peugeot 307 WRC, který v letech 2004 a 2005 nahradil model 206 WRC v mistrovství světa v rallye.
Peugeot 308 získal titul evropského auta roku 2014 jako ocenění elegance a dynamických vlastností.
Za ním ve finálovém hlasování soutěže skončily 2 elektromobily, stejně jako letos. V roce 2014 to byly elektromobily BMW i3 a Tesla S.
Peugeot 3008 získal cenu Auto roku 2017, jakožto první SUV v historii ankety. Tento model optimálně kombinuje design, komfort a jízdní vlastnosti a v trvale rostoucím segmentu SUV představuje atraktivní vizi značky Peugeot. Zejména tyto charakteristiky při volbě Auto roku 2017 rozhodly ve prospěch vozu Peugeot 3008.
Vyniká svými terénními vlastnostmi, které zajišťuje systém Advanced Grip Control a jeho 5 režimů přilnavosti, díky nimž se dokáže přizpůsobit všem typům povrchu. Na tyto terénní vlastnosti marketingově navázal Peugeot v roce 2016, kdy představil Peugeot 3008 DKR, jenž v roce 2017 dosáhl legendárního úspěchu, když jezdci s vozy Peugeot 3008 DKR obsadili první 3 místa v Rallye Dakar, další vítězství si značka Peugeot připsala v roce 2018.
Oblíbenost značky Peugeot v České republice dokazuje 11 346 zaregistrovaných nových automobilů v roce 2019.
S tímto počtem prodaných vozidel obsadil Peugeot 5. místo a jeho podíl na trhu byl 4,54 %.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?