Peugeot přepisuje historii

AutoRoad.cz, 31. března 2020, 11:50 Google+

Již šest vozů Peugeot se může pochlubit titulem „Car Of The Year“.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 208 Car Of The Year

Peugeot 208 Car Of The Year | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Již šest vozů Peugeot se může pochlubit titulem „Car Of The Year“. Posledním v této úspěšné řadě je Peugeot 208, který získal ocenění jako 6. v řadě úspěšných modelů značky Peugeot.

Titul získal v letošním finále soutěže „Car Of The Year“, konané 2. března 2020 v Ženevě. Nutno podotknout, že se jedná o prestižní cenu, kterou každý rok uděluje nezávislá porota šedesáti evropských motoristických novinářů. Porota volí jako vítěze nejzajímavější novinku za období 12 měsíců předcházejících předání ocenění, bez ohledu na segment, verzi karoserie a cenu. Nejdůležitějšími kritérii jsou technická inovace a poměr kvality a ceny. Titul „Car Of The Year“ se uděluje od roku 1964, je to nejstarší a nejprestižnější ocenění v automobilovém světě.

img-responsive

Peugeot 208 | foto: Peugeot

Dle mnohých zasvěcených je vítězství vozidla kategorie „městský vůz“ v konkurenci technicky zdatnějších vozidel a především v porovnání s vozy mnohem více preferovaných tříd SUV a Crossover opravdovým překvapením. Zvláště pokud si uvědomíte, že za vítězem se finalisté seřadili v pořadí 2. Tesla Model 3, a 3. místo Porsche Taycan. Pokud to pojmete jako souboj elektromobilů je to pořadí nečekané.

Malý Peugeot 208 ale vyhrál zcela zaslouženě. Přináší dosud nevídanou variabilitu výběru výbav, nadprůměrnou úroveň asistenčních a bezpečnostních systémů, ale především zákazníci mohou volit mezi elektromobilem nebo klasickou verzí se spalovacím motorem.

Elektrická verze Peugeot e-208 představuje další etapu ve světě elektrické mobility. S dojezdem 340 km (dle WLTP), výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm, díky němuž zrychlí z 0 na 100 km/hod za pouhých 8 vteřin, nabízí jízdu bez kompromisů nejen v městském režimu, ale i při jízdě na větší vzdálenosti, včetně plnohodnotného použití na dálnicích. Na rozdíl od na 2. a 3. místě umístěných Tesla 3 a Porsche Taycan se jedná o elektromobil doslova pro každého.

Těm, kteří preferují klasický pohon před elektromobilitou nabídne dostatečný výběr výkonných a úsporných spalovacích motorů splňujících nejpřísnější emisní limity. Nabízí dvě verze benzínových tříválcových jednotek 1.2 PureTech v provedení 75, 100 a 130 koní nebo naftový čtyřválec 1.5 BlueHDI.

Všem přináší krásný design 4 055 milimetrů dlouhé karoserie s rozvorem 2 540 milimetrů, který je zárukou dostatečného vnitřního prostoru.

Které ostatní, dnes již legendární modely Peugeotu získaly zbývajících 5 titulů vozidla roku:

Peugeot 504, který cenu obdržel v roce 1969. Jedinečný vzhled Peugeotu 504 je výsledkem úzké spolupráce mezi designovým studiem Peugeot a firmou Pininfarina. Proslulá italská designérská firma Pininfarina vytvořila boční linii vozu a slavný úhel zkosení víka zavazadlového prostoru.

img-responsive

Peugeot 504 | foto: Peugeot

Příď vozu pak byla dílem designového studia Peugeot, přičemž designér Pinanfarina o ní prohlásil poté, co se vzdal prezentace vlastního návrhu, že „má oči Sophie Lorenové“.

Peugeot 405 získal ocenění „Car Of The Year“ v roce 1988. Vůz, který estetické vlastnosti zdědil od modelu Peugeot 205, kladl důraz na potěšení z jízdy a pohodlí. Dokonalé odpružení bylo k dispozici od základní verze výbavy. Vůz nabízel nové technologie, jako byly brzdy ABS a dieselový motor o objemu 1,9 l a výkonu 90 k.
Peugeot 405 existoval i ve verzi Mi16, která byla v době svého uvedení na trh naprostou špičkou. Motor o výkonu 160 k využíval nejefektivnější technologii té doby: systém se 4 ventily na válec.

img-responsive

Peugeot 405 T16 | foto: Peugeot


Za volantem závodní verze kupé, odvozené od sedanu, vyhrál Ari Vatanen v letech 1989 a 1990 rallye Paříž–Dakar. Mechanické části této verze vycházely z vozu 205 Turbo 16. Ari Vatanen se v letech 1988 a 1989 se závodním speciálem odvozeným od modelu 405 T16 prosadil i v legendárním americkém podniku Pikes Peak International Hill Climb. Výkon Ariho Vatanena zůstává v paměti i díky filmu „Climb Dance“, který nezapomenutelnou cestu na horský vrchol zachycuje.

Peugeot 307 si vysloužil titul „Auto roku 2002“. Od svých konkurentů odlišoval větší výškou, která usnadňovala nastupování do vozu. Díky velkému čelnímu sklu nabízel Peugeot 307 lepší výhled. Jeho prostorný, praktický a multifunkční interiér se inspiroval od vozů kategorie MPV. Peugeot 307 byl vybaven nejčistším dieselovým motorem své doby, 2.0 HDi 110 k s filtrem pevných částic.

img-responsive

Peugeot 307 | foto: Peugeot


V případě vozu Peugeot 307 byla poprvé uplatněna obchodní strategie, jejímž cílem bylo nabídnout stejný vůz ve více karosářských variantách, jako tří, čtyř a pětidveřový hatchback, kombi, SW (Station-Wagon) nebo CC (Coupé-Cabriolet).
Nesmíme opomenout ani Peugeot 307 WRC, který v letech 2004 a 2005 nahradil model 206 WRC v mistrovství světa v rallye.

Peugeot 308 získal titul evropského auta roku 2014 jako ocenění elegance a dynamických vlastností.

img-responsive

Peugeot 308 | foto: Peugeot

Za ním ve finálovém hlasování soutěže skončily 2 elektromobily, stejně jako letos. V roce 2014 to byly elektromobily BMW i3 a Tesla S.

Peugeot 3008 získal cenu Auto roku 2017, jakožto první SUV v historii ankety. Tento model optimálně kombinuje design, komfort a jízdní vlastnosti a v trvale rostoucím segmentu SUV představuje atraktivní vizi značky Peugeot. Zejména tyto charakteristiky při volbě Auto roku 2017 rozhodly ve prospěch vozu Peugeot 3008.

img-responsive

Peugeot 3008 | foto: Peugeot

Vyniká svými terénními vlastnostmi, které zajišťuje systém Advanced Grip Control a jeho 5 režimů přilnavosti, díky nimž se dokáže přizpůsobit všem typům povrchu. Na tyto terénní vlastnosti marketingově navázal Peugeot v roce 2016, kdy představil Peugeot 3008 DKR, jenž v roce 2017 dosáhl legendárního úspěchu, když jezdci s vozy Peugeot 3008 DKR obsadili první 3 místa v Rallye Dakar, další vítězství si značka Peugeot připsala v roce 2018.

Oblíbenost značky Peugeot v České republice dokazuje 11 346 zaregistrovaných nových automobilů v roce 2019.

img-responsive

Peugeot | foto: Peugeot

S tímto počtem prodaných vozidel obsadil Peugeot 5. místo a jeho podíl na trhu byl 4,54 %.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot přepisuje historii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mercedes-AMG GT Black Series

Mercedes-AMG GT Black Series, trojcípá hvězda míří na zákazníky Lamborghini a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud