Již šest vozů Peugeot se může pochlubit titulem „Car Of The Year“.
Již šest vozů Peugeot se může pochlubit titulem „Car Of The Year“. Posledním v této úspěšné řadě je Peugeot 208, který získal ocenění jako 6. v řadě úspěšných modelů značky Peugeot.
Titul získal v letošním finále soutěže „Car Of The Year“, konané 2. března 2020 v Ženevě. Nutno podotknout, že se jedná o prestižní cenu, kterou každý rok uděluje nezávislá porota šedesáti evropských motoristických novinářů. Porota volí jako vítěze nejzajímavější novinku za období 12 měsíců předcházejících předání ocenění, bez ohledu na segment, verzi karoserie a cenu. Nejdůležitějšími kritérii jsou technická inovace a poměr kvality a ceny. Titul „Car Of The Year“ se uděluje od roku 1964, je to nejstarší a nejprestižnější ocenění v automobilovém světě.
Dle mnohých zasvěcených je vítězství vozidla kategorie „městský vůz“ v konkurenci technicky zdatnějších vozidel a především v porovnání s vozy mnohem více preferovaných tříd SUV a Crossover opravdovým překvapením. Zvláště pokud si uvědomíte, že za vítězem se finalisté seřadili v pořadí 2. Tesla Model 3, a 3. místo Porsche Taycan. Pokud to pojmete jako souboj elektromobilů je to pořadí nečekané.
Malý Peugeot 208 ale vyhrál zcela zaslouženě. Přináší dosud nevídanou variabilitu výběru výbav, nadprůměrnou úroveň asistenčních a bezpečnostních systémů, ale především zákazníci mohou volit mezi elektromobilem nebo klasickou verzí se spalovacím motorem.
Elektrická verze Peugeot e-208 představuje další etapu ve světě elektrické mobility. S dojezdem 340 km (dle WLTP), výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm, díky němuž zrychlí z 0 na 100 km/hod za pouhých 8 vteřin, nabízí jízdu bez kompromisů nejen v městském režimu, ale i při jízdě na větší vzdálenosti, včetně plnohodnotného použití na dálnicích. Na rozdíl od na 2. a 3. místě umístěných Tesla 3 a Porsche Taycan se jedná o elektromobil doslova pro každého.
Těm, kteří preferují klasický pohon před elektromobilitou nabídne dostatečný výběr výkonných a úsporných spalovacích motorů splňujících nejpřísnější emisní limity. Nabízí dvě verze benzínových tříválcových jednotek 1.2 PureTech v provedení 75, 100 a 130 koní nebo naftový čtyřválec 1.5 BlueHDI.
Všem přináší krásný design 4 055 milimetrů dlouhé karoserie s rozvorem 2 540 milimetrů, který je zárukou dostatečného vnitřního prostoru.
Které ostatní, dnes již legendární modely Peugeotu získaly zbývajících 5 titulů vozidla roku:
Peugeot 504, který cenu obdržel v roce 1969. Jedinečný vzhled Peugeotu 504 je výsledkem úzké spolupráce mezi designovým studiem Peugeot a firmou Pininfarina. Proslulá italská designérská firma Pininfarina vytvořila boční linii vozu a slavný úhel zkosení víka zavazadlového prostoru.
Příď vozu pak byla dílem designového studia Peugeot, přičemž designér Pinanfarina o ní prohlásil poté, co se vzdal prezentace vlastního návrhu, že „má oči Sophie Lorenové“.
Peugeot 405 získal ocenění „Car Of The Year“ v roce 1988. Vůz, který estetické vlastnosti zdědil od modelu Peugeot 205, kladl důraz na potěšení z jízdy a pohodlí. Dokonalé odpružení bylo k dispozici od základní verze výbavy. Vůz nabízel nové technologie, jako byly brzdy ABS a dieselový motor o objemu 1,9 l a výkonu 90 k.Peugeot 405 existoval i ve verzi Mi16, která byla v době svého uvedení na trh naprostou špičkou. Motor o výkonu 160 k využíval nejefektivnější technologii té doby: systém se 4 ventily na válec.
Za volantem závodní verze kupé, odvozené od sedanu, vyhrál Ari Vatanen v letech 1989 a 1990 rallye Paříž–Dakar. Mechanické části této verze vycházely z vozu 205 Turbo 16. Ari Vatanen se v letech 1988 a 1989 se závodním speciálem odvozeným od modelu 405 T16 prosadil i v legendárním americkém podniku Pikes Peak International Hill Climb. Výkon Ariho Vatanena zůstává v paměti i díky filmu „Climb Dance“, který nezapomenutelnou cestu na horský vrchol zachycuje.
Peugeot 307 si vysloužil titul „Auto roku 2002“. Od svých konkurentů odlišoval větší výškou, která usnadňovala nastupování do vozu. Díky velkému čelnímu sklu nabízel Peugeot 307 lepší výhled. Jeho prostorný, praktický a multifunkční interiér se inspiroval od vozů kategorie MPV. Peugeot 307 byl vybaven nejčistším dieselovým motorem své doby, 2.0 HDi 110 k s filtrem pevných částic.
V případě vozu Peugeot 307 byla poprvé uplatněna obchodní strategie, jejímž cílem bylo nabídnout stejný vůz ve více karosářských variantách, jako tří, čtyř a pětidveřový hatchback, kombi, SW (Station-Wagon) nebo CC (Coupé-Cabriolet). Nesmíme opomenout ani Peugeot 307 WRC, který v letech 2004 a 2005 nahradil model 206 WRC v mistrovství světa v rallye.
Peugeot 308 získal titul evropského auta roku 2014 jako ocenění elegance a dynamických vlastností.
Za ním ve finálovém hlasování soutěže skončily 2 elektromobily, stejně jako letos. V roce 2014 to byly elektromobily BMW i3 a Tesla S.
Peugeot 3008 získal cenu Auto roku 2017, jakožto první SUV v historii ankety. Tento model optimálně kombinuje design, komfort a jízdní vlastnosti a v trvale rostoucím segmentu SUV představuje atraktivní vizi značky Peugeot. Zejména tyto charakteristiky při volbě Auto roku 2017 rozhodly ve prospěch vozu Peugeot 3008.
Vyniká svými terénními vlastnostmi, které zajišťuje systém Advanced Grip Control a jeho 5 režimů přilnavosti, díky nimž se dokáže přizpůsobit všem typům povrchu. Na tyto terénní vlastnosti marketingově navázal Peugeot v roce 2016, kdy představil Peugeot 3008 DKR, jenž v roce 2017 dosáhl legendárního úspěchu, když jezdci s vozy Peugeot 3008 DKR obsadili první 3 místa v Rallye Dakar, další vítězství si značka Peugeot připsala v roce 2018.
Oblíbenost značky Peugeot v České republice dokazuje 11 346 zaregistrovaných nových automobilů v roce 2019.
S tímto počtem prodaných vozidel obsadil Peugeot 5. místo a jeho podíl na trhu byl 4,54 %.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.