Nošovický výrobce Hyundai Motor Manufacturing Czech a české zastoupení značky Hyundai Motor Czech poskytly vládě České republiky finanční dar ve výši 10 000 000 Kč. Kromě finanční částky darují Moravskoslezskému kraji, městu Frýdek-Místek a obcím v okolí výrobního závodu 20 000 respirátorů typu FFP2 v hodnotě 3 250 000 Kč. Napříč Českou republikou pak bezplatně zapůjčí vozy nemocnicím a zdravotním centrům.
„Pro Hyundai je společenská odpovědnost nedílnou součástí naší firemní kultury. Jsme si vědomi odpovědnosti vůči lidem, kraji i této zemi. V této nelehké situaci je pomoc zapotřebí víc než kdykoliv dříve, a proto jsme se rozhodli podpořit vládu České republiky i jednotlivce, kteří v tomto boji projevují obrovskou odvahu a zároveň napomoct k ochraně nejohroženější skupiny lidí,“ říká Donghwan Yang, prezident Hyundai Motor Manufacturing Czech.
Finanční dar 10 000 000 Kč symbolicky převzali předseda vlády Andrej Babiš a ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy Karel Havlíček na Úřadě vlády ve Strakově akademii. Cílem finančního daru je pomoc vládě České republiky při nákupu nutného zdravotnického materiálu a techniky.
„Současná situace je bohužel nelehká pro všechny. Naši autorizovaní partneři značky fungují v omezeném provozu a pro zajištění mobility občanů a firem poskytujeme na našich dealerstvích především servisní služby. O to víc je však dnes zapotřebí solidarita, ohleduplnost a pomoc, a jelikož nám krizová situace není lhostejná, chceme přispět jak finančně, tak bezplatným zapůjčením vozů nemocnicím a zdravotním centrům,“ uvedl Martin Saitz, generální ředitel Hyundai Motor Czech.
Distribuce 20 000 respirátorů začne v průběhu příštího týdne skrze distribuční sítě Moravskoslezského kraje, města Frýdku-Místku a vybraných obcí. Vybaveni jimi budou lidé v první linii, tedy zdravotnická zařízení, nemocnice, lékaři, stomatologové, lékárny a složky integrovaného záchranného systému. Dále také nejohroženější skupiny lidí – starší lidé a chronicky nemocní. Respirátory tak budou distribuovány také do domovů pro seniory ve Frýdku-Místku a v okolních obcích.
Hyundai současně poskytne bezplatné zápůjčky svých předváděcích vozidel nemocnicím a zdravotním centrům po celé zemi. Autorizovaní partneři značky Hyundai již od počátku krizové situace aktivně nabízejí své vozy institucím ve svém okolí, které potřebují být mobilní a nemají k tomu vlastní prostředky a v tomto úsilí budou pokračovat i nadále.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.