Automobilka Toyota začala testovat možnosti praktického využití technologie blockchainu v automobilovém průmyslu. Nedávno vytvořené oddělení Blockchain Lab potvrdilo přínos technologie pro spolehlivost vozidel, provádění transakcí mezi vozidly i propojení aut se službami mobility.
Blockchain ale přispěje i k lepšímu propojení celého automobilového průmyslu, kdy umožní pracovat dodavatelům, výrobcům i prodejcům na stejné platformě.
Bezpečnější komunikaceBlockchain je zjednodušeně řečeno decentralizovaná účetní kniha, do které se zapisují operace s položkami v online prostředí. Lze si ji představit přibližně jako sdílený online dokument, který může upravovat skupina osob. Namísto jeho kopírování stále dokola mají všichni souběžný přístup k témuž materiálu.
Všechny změny se zaznamenávají a jsou viditelné, takže nehrozí žádné nebezpečí podvodného jednání. To umožňuje otevřenější a přitom bezpečnější komunikaci ve firemním prostředí.
Příležitost pro Woven CityToyota Motor Corporation a Toyota Financial Services Corporation vytvořily virtuální organizaci napříč celou skupinou, která postupně uvedla demo projekty k prokázání významu technologie a globální spolupráci s obchodními jednotkami. Skutečnou testovací půdou v rámci vývoje technologie blockchainu by se mohla stát lokalita Woven City, o které Toyota informovala letos v lednu.
Vylepšené službyFirma ve spolupráci s vlastními externími skupinami již loni v listopadu prováděla zkoušky zaměřené na zákazníky i vozidla. Jedna z iniciativ se zaměřila na zvyšování pohodlí zákazníků prostřednictvím sdílení identifikačních údajů a digitalizace kontaktů pro lepší správu osobních dat.
Cestou shromažďování a využívání informací napříč životním cyklem vozidel vznikly nové nebo vylepšené služby pro vozidla. Byly navrženy procesy pro dodavatelské řetězce s cílem zvyšovat efektivitu a vysledovatelnost na základě ukládání a sdílení informací o výrobě dílů a jejich dopravě.
Nasazení u partnerských firemV blízké budoucnosti Toyota Blockchain Lab plánuje rozšiřovat partnerskou spolupráci. Cílem je využít nejrůznějších možností technologie blockchainu a urychlit iniciativy zavádění ve firemním prostředí. To bude zahrnovat mj. další zkoumání potenciálních aplikací a podporu poloprovozních zkoušek s příslušnými podniky, nebo možnosti vyhodnocování nefunkčních dílů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.