Vlajková loď značky Škoda ve variantě Scout se od svého zavedení v létě 2019 etablovala jako pevná součást modelové nabídky. Velice oblíbené je toto multifunkční lifestylové kombi zejména v severských zemích. Ve Švédsku a v Norsku se v tomto robustním a dobrodružném provedení objednává už každý devátý Superb.
Vedle modelů Octavia, Kodiaq a Karoq je Superb čtvrtým modelem, který doplňuje nabídku robustních offroadových vozů s označením Scout. Superb Scout upoutá svým neuvěřitelným prostorem, svou všestranností v kombinaci s pohonem všech kol a paketem pro špatné cesty a rovněž nabídkou výkonných motorů.
Od poloviny roku 2019 nabízí Škoda třetí generaci své vlajkové lodi Superb poprvé také v robustní verzi Scout. Škoda Auto tak pokračuje v tradici offroadových modelů Octavia Scout, Kodiaq Scout a Karoq Scout. Superb Scout, dodávaný výlučně ve verzi kombi, sází na offroadový vzhled: S robustními lemy karoserie, standardně dodávaným pohonem všech kol a paketem pro špatné cesty, který zahrnuje kryt pohonného ústrojí, kryty prahů a zvětšení světlé výšky o 15 mm. Díky největšímu objemu zavazadlového prostoru ve své třídě - 660 až 1950 litrů je možné přepravovat objemné outdoorové vybavení, jako jsou horská kola či jiné sportovní vybavení, do vzdálenějších míst. Kromě toho je Superb Scout s tažnou kapacitou 2200 kg ideální pro tažení přepravníků pro lodě či koně nebo obytných přívěsů.
Výhody pohonu všech kol i na suché vozovce
Standardně dodávaný pohon všech kol u modelu Superb Scout nabízí enormní výhody nejen mimo zpevněné silnice, například na štěrku, blátě nebo na zasněžených cestách. V mnoha situacích zvyšuje pohon na přední a zadní nápravě trakci a jízdní stabilitu, a to i na suchém povrchu. Za běžného provozu jsou poháněna pouze přední kola, pokud dojde ke ztrátě jejich trakce, převede elektronicky řízená hydraulická lamelová spojka páté generace během několika milisekund automaticky část hnacího momentu i na zadní kola. Hnací moment tak zůstane zachován a síla se bez přičinění řidiče dostane vždy tam, kde je jí zapotřebí. V případě potřeby směřuje až 90 procent hnací síly na zadní nápravu nebo až 85 procent na jediné kolo. Elektronická řídicí jednotka automaticky zasáhne už při minimálním rozdílu mezi otáčkami kol obou náprav. Zaznamenávají a zpracovávají se také informace jako otáčky motoru, poloha plynového pedálu, otáčky jednotlivých kol, úhel natočení volantu a příčné i podélné zrychlení. Při brzdění motorem, při nízkém zatížení nebo při normální jízdě v přímém směru směřuje naprostá většina hnacího momentu na přední nápravu.
Robustní prvky karoserie a interiér se speciálními dekory a potahy sedaček
Škoda Superb Scout dostal výrazný offroadový vzhled. Vedle robustního předního a zadního nárazníku se vyznačuje i ližinami hliníkového designu a plastovými kryty podběhů, prahů a spodní části dveří. Střešní nosič a rámečky bočních oken jsou chromované, kryty vnějších zpětných zrcátek mají hliníkový design. Robustní vzhled podtrhují osmnáctipalcová hliníková kola Braga, volitelně nabízená i ve dvoubarevném provedení, nebo nová devatenáctipalcová dvoubarevná hliníková kola Manaslu. Interiér je v typickém stylu Scout zdobí jej speciální lišty v dekoru dřeva, potahy sedadel mají specifický vzor s kontrastním prošíváním a na přání je k dispozici kombinace materiálu Alcantara® a kůže (na českém trhu dodávána standardně). Díky velkému prostoru a všestrannosti je Superb Scout vhodný jak pro lifestylově a sportovně založené zákazníky, tak i pro rodiny s dětmi a je také ideální jako prostorný vůz na dlouhé jízdy pro fleetové zákazníky.
Výkonné a efektivní motory
Škoda Superb Scout je k dispozici výhradně s nejsilnějším naftovým a benzinovým motorem této modelové řady. Vznětový agregát 2,0 TDI má výkon 140 kW (190 k) a maximální točivý moment 400 Nm. Zážehový motor 2,0 TSI dosahuje maximálního výkonu 200 kW (272 k) a jeho maximální točivý moment činí 350 Nm. Kromě pohonu na všechna kola jsou standardně obě varianty vybaveny sedmistupňovou převodovkou DSG a jsou také velmi úsporné díky systému Start-stop a rekuperaci brzdné energie. Díky dodatečnému režimu Off-road ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select podává vůz dobré výkony i mimo asfaltové cesty. Na přání je k dispozici adaptivní podvozek (DCC).
Varianty Scout mají dlouhou tradici
Robustní offroadově laděné modely Scout mají u značky Škoda bohatou tradici. V roce 2006 představila Škoda druhou generaci modelu Octavia poprvé v tomto dobrodružném provedení. Od té doby mají verze Scout v paletě modelu Octavia své nezastupitelné místo. V roce 2017 rozšířila Škoda rodinu svých modelů Scout prostřednictvím vozu Kodiaq i do segmentu SUV, o rok později následoval model Karoq Scout.
Matrix-LED světlomety jsou u zákazníků vozů Scout velice oblíbené
Volitelné LED-Matrix světlomety jsou u majitelů vozu Škoda Superb Scout velice oblíbeným výbavovým prvkem. Tento inteligentní systém, který umožňuje jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by došlo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu, byl dosud objednán pro 93 procent všech prodaných vozů. Velice oblíbené jsou i potahy sedadel v kombinaci Alcantara® a kůže, kterou si objednalo 84 procent všech zákazníků verze Scout (na českém trhu 100 %, jde o standardní výbavu modelu), a závěsné zařízení, kterým disponuje 76 procent všech objednaných vozů – s ohledem na kvality tohoto modelu jakožto tažného vozu to ani nepřekvapuje. 87 procent všech zákazníků provedení Scout se také rozhodlo pro vznětový motor 2,0 TDI s nižší spotřebou paliva, 13 procent pak pro motor 2,0 TSI. Téměř polovina všech vozů Superb Scout – 48 procent – jezdí na devatenáctipalcových hliníkových kolech Manaslu. Sériově montovaná stříbrná osmnáctipalcová kola Braga představují 27 procent objednaných vozů, jejich antracitová verze 25 procent. Nejoblíbenější barvou modelu Superb Scout je odstín modrá Lava, za níž následuje bílá Moon a šedá Quarz. Na čtvrté pozici se umístila nová metalická barva oranžová Tangerine, která je nabízena exkluzivně pro model Superb Scout.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.