České zastoupení vysvětlilo, že v médiích došlo k nesprávné interpretaci informací týkajících se překračování limitů povoleného znečištění ovzduší modelem Suzuki Vitara a zbytečně dochází k panice u majitelů, jejichž vozy jsou v daném ohledu zcela v pořádku.
Z reakce je zřejmé, že některá média sáhla po "třaskavé" informaci s nadějí, že z toho bude alespoň desetina sólokapra provázejícího aféru dieselgate konkurenčního Volkswagenu.
Suzuki proto žádá o korektnost a úplnost poskytovaných informací.
"Bylo by vhodné zmínit, že v tomto konkrétním případě se jednalo o provedení Vitary před faceliftem s dieselovým motorem DDiS 1,6 88 kW, přičemž testovány byly 2 kusy roku výroby 2015 a 2016," uvedla tisková mluvčí Dominika Baborská.
Dále vysvětlila, že zpráva o nevyhovujícím testu se netýká stávajícího provedení modelu Vitara osazeného benzínovými motory řady BoosterJet.
"Nekorektně prezentované články vyvolávají paniku u lidí, kteří vlastní nové provedení modelu. Navíc podíl dieselových motorů na celkových prodejích je u současné generace Vitary (2015-2019) pouhých 3,54%. Je důležité také dodat, že v současné chvíli automobilka Suzuki na českém trhu nabízí výhradně benzínové motory."
V závěru je pak uvedeno, že se čeká na oficiální vyjádření k celé záležitosti od Suzuki Motor Corporation.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?