České zastoupení vysvětlilo, že v médiích došlo k nesprávné interpretaci informací týkajících se překračování limitů povoleného znečištění ovzduší modelem Suzuki Vitara a zbytečně dochází k panice u majitelů, jejichž vozy jsou v daném ohledu zcela v pořádku.
Z reakce je zřejmé, že některá média sáhla po "třaskavé" informaci s nadějí, že z toho bude alespoň desetina sólokapra provázejícího aféru dieselgate konkurenčního Volkswagenu.
Suzuki proto žádá o korektnost a úplnost poskytovaných informací.
"Bylo by vhodné zmínit, že v tomto konkrétním případě se jednalo o provedení Vitary před faceliftem s dieselovým motorem DDiS 1,6 88 kW, přičemž testovány byly 2 kusy roku výroby 2015 a 2016," uvedla tisková mluvčí Dominika Baborská.
Dále vysvětlila, že zpráva o nevyhovujícím testu se netýká stávajícího provedení modelu Vitara osazeného benzínovými motory řady BoosterJet.
"Nekorektně prezentované články vyvolávají paniku u lidí, kteří vlastní nové provedení modelu. Navíc podíl dieselových motorů na celkových prodejích je u současné generace Vitary (2015-2019) pouhých 3,54%. Je důležité také dodat, že v současné chvíli automobilka Suzuki na českém trhu nabízí výhradně benzínové motory."
V závěru je pak uvedeno, že se čeká na oficiální vyjádření k celé záležitosti od Suzuki Motor Corporation.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.