Značka Toyota má na českém trhu za sebou další rekordní rok. Množství objednaných vozů v roce 2019 vzrostlo o 16 procent na historicky nejvyšší počet.
Značka Toyota má na českém trhu za sebou další rekordní rok. Množství objednaných vozů v roce 2019 vzrostlo o 16 procent na historicky nejvyšší počet 12 009 osobních a lehkých užitkových aut. V rámci registrací získala Toyota 4 procenta trhu s 10 827 registrovanými vozy, což pro ni znamená celkové osmé místo. Prémiová značka Lexus zaznamenala nárůst registrovaných vozů o 7,4 procent na 438 aut.
V minulém roce se výrazně projevil také rostoucí zájem o hybridní vozy. Podíl prodávaných hybridů značky Toyota stoupl o devět procentních bodů na 40 procent. U značky Lexus se již stabilně prodává devět z deseti vozů s hybridním pohonem.
Toyota se dlouhodobě těší přízni privátních zákazníků. V loňském roce si jich 4 313 registrovalo nový vůz, což znamenalo stabilní páté místo v segmentu soukromých klientů. Výrazný posun zaznamenala značka Toyota v prodeji firemním zákazníkům. Je v této oblasti nejdynamičtěji rostoucí značkou v top deset a celkově do firemních flotil loni mířilo 6 470 registrovaných vozů, tedy téměř 60 procent všech prodaných vozů značky. To je nárůst o více než 20 % a o téměř devět procentních bodů oproti předchozímu roku.
„Nárůst prodejů Toyota zaznamenala již čtvrtý rok v řadě. Rostla navíc v situaci, kdy celkově český automobilový trh klesal. To je potvrzení, že zejména nová modelová řada dokázala oslovit širokou skupinu zákazníků, kteří volí moderní technologie, vysokou spolehlivost, nízké provozní náklady a také nízko emisní hybridní pohon.
Do pozice nejprodávanějšího modelu se v minulém roce vyhoupla Corolla s celkovým počtem 2 786 objednaných aut, následuje Yaris s 2 022 vozy a třetí je nová generace RAV4, kterou si objednalo 1801 zákazníků.
Mezi užitkovými vozy zaznamenal výrazný nárůst model Proace. Jeho prodej se meziročně zvýšil o téměř 80 procent na 1 634 nových smluv, což představuje největší nárůst v této kategorii. V užitkových vozech bodoval také pick-up Hilux, který se s 544 registracemi stal jedničkou svého segmentu za rok 2019.
Zdroj: Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.