Toyota má úspěch

AutoRoad.cz, 12. ledna 2020, 18:43 Google+

Značka Toyota má na českém trhu za sebou další rekordní rok. Množství objednaných vozů v roce 2019 vzrostlo o 16 procent na historicky nejvyšší počet.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Hilux

Toyota Hilux | foto: Toyota

Sdílejte článek

Značka Toyota má na českém trhu za sebou další rekordní rok. Množství objednaných vozů v roce  2019 vzrostlo o 16 procent na historicky nejvyšší počet 12 009 osobních a lehkých užitkových aut. V rámci registrací získala Toyota 4 procenta trhu s 10 827 registrovanými vozy, což pro ni znamená celkové osmé místo. Prémiová značka Lexus zaznamenala nárůst registrovaných vozů o 7,4 procent na 438 aut.

img-responsive

Toyota Corolla | foto: Toyota

V minulém roce se výrazně projevil také rostoucí zájem o hybridní vozy. Podíl prodávaných hybridů značky Toyota stoupl o devět procentních bodů na 40 procent. U značky Lexus se již stabilně prodává devět z deseti vozů s hybridním pohonem.

Toyota se dlouhodobě těší přízni privátních zákazníků. V loňském roce si jich 4 313 registrovalo nový vůz, což znamenalo stabilní páté místo v segmentu soukromých klientů. Výrazný posun zaznamenala značka Toyota v prodeji firemním zákazníkům. Je v této oblasti nejdynamičtěji rostoucí značkou v top deset a celkově do firemních flotil loni mířilo 6 470 registrovaných vozů, tedy téměř 60 procent všech prodaných vozů značky. To je nárůst o více než 20 % a o téměř devět procentních bodů oproti předchozímu roku.

„Nárůst prodejů Toyota zaznamenala již čtvrtý rok v řadě. Rostla navíc v situaci, kdy celkově český automobilový trh klesal. To je potvrzení, že zejména nová modelová řada dokázala oslovit širokou skupinu zákazníků, kteří volí moderní technologie, vysokou spolehlivost, nízké provozní náklady a také nízko emisní hybridní pohon.

img-responsive

Toyota Hybrid | foto: Toyota

Do pozice nejprodávanějšího modelu se v minulém roce vyhoupla Corolla s celkovým počtem 2 786 objednaných aut, následuje Yaris s 2 022 vozy a třetí je nová generace RAV4, kterou si objednalo 1801 zákazníků.

img-responsive

Toyota RAV4 | foto: Toyota

Mezi užitkovými vozy zaznamenal výrazný nárůst model Proace. Jeho prodej se meziročně zvýšil o téměř 80 procent na 1 634 nových smluv, což představuje největší nárůst v této kategorii. V užitkových vozech bodoval také pick-up Hilux, který se s 544 registracemi stal jedničkou svého segmentu za rok 2019.

Zdroj: Toyota

Vytisknout

Diskuze: Toyota má úspěch

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

reklama

Doporučujeme

Dacia Duster

NOVÝ super úsporný MOTOR ECO-G. Které modely Dacie ho dostanou?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud