Značka Toyota má na českém trhu za sebou další rekordní rok. Množství objednaných vozů v roce 2019 vzrostlo o 16 procent na historicky nejvyšší počet.
Značka Toyota má na českém trhu za sebou další rekordní rok. Množství objednaných vozů v roce 2019 vzrostlo o 16 procent na historicky nejvyšší počet 12 009 osobních a lehkých užitkových aut. V rámci registrací získala Toyota 4 procenta trhu s 10 827 registrovanými vozy, což pro ni znamená celkové osmé místo. Prémiová značka Lexus zaznamenala nárůst registrovaných vozů o 7,4 procent na 438 aut.
V minulém roce se výrazně projevil také rostoucí zájem o hybridní vozy. Podíl prodávaných hybridů značky Toyota stoupl o devět procentních bodů na 40 procent. U značky Lexus se již stabilně prodává devět z deseti vozů s hybridním pohonem.
Toyota se dlouhodobě těší přízni privátních zákazníků. V loňském roce si jich 4 313 registrovalo nový vůz, což znamenalo stabilní páté místo v segmentu soukromých klientů. Výrazný posun zaznamenala značka Toyota v prodeji firemním zákazníkům. Je v této oblasti nejdynamičtěji rostoucí značkou v top deset a celkově do firemních flotil loni mířilo 6 470 registrovaných vozů, tedy téměř 60 procent všech prodaných vozů značky. To je nárůst o více než 20 % a o téměř devět procentních bodů oproti předchozímu roku.
„Nárůst prodejů Toyota zaznamenala již čtvrtý rok v řadě. Rostla navíc v situaci, kdy celkově český automobilový trh klesal. To je potvrzení, že zejména nová modelová řada dokázala oslovit širokou skupinu zákazníků, kteří volí moderní technologie, vysokou spolehlivost, nízké provozní náklady a také nízko emisní hybridní pohon.
Do pozice nejprodávanějšího modelu se v minulém roce vyhoupla Corolla s celkovým počtem 2 786 objednaných aut, následuje Yaris s 2 022 vozy a třetí je nová generace RAV4, kterou si objednalo 1801 zákazníků.
Mezi užitkovými vozy zaznamenal výrazný nárůst model Proace. Jeho prodej se meziročně zvýšil o téměř 80 procent na 1 634 nových smluv, což představuje největší nárůst v této kategorii. V užitkových vozech bodoval také pick-up Hilux, který se s 544 registracemi stal jedničkou svého segmentu za rok 2019.
Zdroj: Toyota
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.