Značka Toyota má na českém trhu za sebou další rekordní rok. Množství objednaných vozů v roce 2019 vzrostlo o 16 procent na historicky nejvyšší počet.
Značka Toyota má na českém trhu za sebou další rekordní rok. Množství objednaných vozů v roce 2019 vzrostlo o 16 procent na historicky nejvyšší počet 12 009 osobních a lehkých užitkových aut. V rámci registrací získala Toyota 4 procenta trhu s 10 827 registrovanými vozy, což pro ni znamená celkové osmé místo. Prémiová značka Lexus zaznamenala nárůst registrovaných vozů o 7,4 procent na 438 aut.
V minulém roce se výrazně projevil také rostoucí zájem o hybridní vozy. Podíl prodávaných hybridů značky Toyota stoupl o devět procentních bodů na 40 procent. U značky Lexus se již stabilně prodává devět z deseti vozů s hybridním pohonem.
Toyota se dlouhodobě těší přízni privátních zákazníků. V loňském roce si jich 4 313 registrovalo nový vůz, což znamenalo stabilní páté místo v segmentu soukromých klientů. Výrazný posun zaznamenala značka Toyota v prodeji firemním zákazníkům. Je v této oblasti nejdynamičtěji rostoucí značkou v top deset a celkově do firemních flotil loni mířilo 6 470 registrovaných vozů, tedy téměř 60 procent všech prodaných vozů značky. To je nárůst o více než 20 % a o téměř devět procentních bodů oproti předchozímu roku.
„Nárůst prodejů Toyota zaznamenala již čtvrtý rok v řadě. Rostla navíc v situaci, kdy celkově český automobilový trh klesal. To je potvrzení, že zejména nová modelová řada dokázala oslovit širokou skupinu zákazníků, kteří volí moderní technologie, vysokou spolehlivost, nízké provozní náklady a také nízko emisní hybridní pohon.
Do pozice nejprodávanějšího modelu se v minulém roce vyhoupla Corolla s celkovým počtem 2 786 objednaných aut, následuje Yaris s 2 022 vozy a třetí je nová generace RAV4, kterou si objednalo 1801 zákazníků.
Mezi užitkovými vozy zaznamenal výrazný nárůst model Proace. Jeho prodej se meziročně zvýšil o téměř 80 procent na 1 634 nových smluv, což představuje největší nárůst v této kategorii. V užitkových vozech bodoval také pick-up Hilux, který se s 544 registracemi stal jedničkou svého segmentu za rok 2019.
Zdroj: Toyota
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?