Ve francouzském závodě u Paříže bylo již vyrobeno více jak 200 000 ks malého sympatického vozu primárně určeného do městského provozu. Jaké jsou jeho plusy proti konkurenci a kolik se jich vůbec podařilo prodat v České republice?
Nový Renault ZOE patřící do kompaktního segmentu EV má velmi zajímavé technické parametry. Model je vybavený výkonným 136k (100 kW) elektrickým motorem a 52kWh baterií.
ZOE je možné nabíjet rychlostí až do 22 kW AC (střídavý proud) a běžnou nabíjecí stanicí až do 50 kW DC (jednosměrný proud) na rychlonabíjecích stanicích. Touto cestou dokáže za 30 minut získat dostatek energie na dojezd až do 150 km.
S plně nabitou baterií dosahuje Renault ZOE působivého dojezdu až 395 km dle metodiky WLTP.
Zatímco v České republice bylo v roce 2019 prodáno celkem 8 ks elektromobilu ZOE, ve výrobním závodě ve Flins u Paříže, vyjel z výrobní linky již dvou-set tisící elektromobil ZOE.
Této mety bylo dosaženo na podzim roku 2019. Jubilejní model koupil holandský zákazník. Neobešlo se to bez speciálního ceremoniálu. Šťastný majitel nového ZOE pan Robin Scholten symbolicky převzal klíč od vozidla během speciálního ceremoniálu, kterého se zúčastnili i pracovníci výrobního závodu a vedení továrny.
Zdroj: Renault
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.