Ve francouzském závodě u Paříže bylo již vyrobeno více jak 200 000 ks malého sympatického vozu primárně určeného do městského provozu. Jaké jsou jeho plusy proti konkurenci a kolik se jich vůbec podařilo prodat v České republice?
Nový Renault ZOE patřící do kompaktního segmentu EV má velmi zajímavé technické parametry. Model je vybavený výkonným 136k (100 kW) elektrickým motorem a 52kWh baterií.
ZOE je možné nabíjet rychlostí až do 22 kW AC (střídavý proud) a běžnou nabíjecí stanicí až do 50 kW DC (jednosměrný proud) na rychlonabíjecích stanicích. Touto cestou dokáže za 30 minut získat dostatek energie na dojezd až do 150 km.
S plně nabitou baterií dosahuje Renault ZOE působivého dojezdu až 395 km dle metodiky WLTP.
Zatímco v České republice bylo v roce 2019 prodáno celkem 8 ks elektromobilu ZOE, ve výrobním závodě ve Flins u Paříže, vyjel z výrobní linky již dvou-set tisící elektromobil ZOE.
Této mety bylo dosaženo na podzim roku 2019. Jubilejní model koupil holandský zákazník. Neobešlo se to bez speciálního ceremoniálu. Šťastný majitel nového ZOE pan Robin Scholten symbolicky převzal klíč od vozidla během speciálního ceremoniálu, kterého se zúčastnili i pracovníci výrobního závodu a vedení továrny.
Zdroj: Renault
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.