To asi není to správné auto na denní dojíždění do práce, přesto se může stát zhmotněným snem mnoha automobilových fanoušků.
Kromě ekologických hybridů dovede Toyota vyrobit i vozidla pro milovníky ostrého závodního svezení. Má v tom praxi a potvrzuje to modelem s legandárním jménem SUPRA.
Společnost TOYOTA GAZOO Racing potvrdila, že v březnu 2020 zahájí v Evropě prodej závodního modelu GR Supra GT4 pro zákaznické týmy, které tyto upravené verze sériově vyráběných vozidel nasazují do soutěží.
V srpnu bude prodej rozšířen do Severní Ameriky a následně v říjnu do Japonska a celé Asie. Záměrem TOYOTA GAZOO Racing je posílit zaměření na zákaznický program motorsportu tak, aby aktivní závodění bylo dostupnější širokým řadám fanoušků motoristického sportu po celém světě.
Vozy GT4 se prodávají pro nasazení v závodech a je zakázáno je používat na veřejných komunikacích. GR Supra GT4 je závodní vůz vycházející z modelu GR Supra – vůbec prvního globálního modelu společnosti TOYOTA GAZOO Racing, odhaleného v letošním roce – za jehož vývojem a výrobou stojí firma Toyota Motorsport GmbH(TMG).
Třílitrový řadový šestiválec s jedním turbodmychadlem typu Twin Scroll byl odladěn na 430 koní, spolupracuje se 7st. sportovní automatickou převodovkou s řazením pomocí páček pod volantem a mechanickým samosvorným diferenciálem poháněné zadní nápravy. Vůz bude vybaven výfukovou soustavou firmy Akrapovič, olejové prvonáplně dodá Ravenol.
Přední splitter i zadní křídlo je vyrobeno z kompozitu vyztuženého biovlákny, což přispívá k zachování nízké celkové hmotnosti vozidla 1350 kg. V návaznosti na specifikace homologovaného modelu GR Supra se na přední nápravě objeví vzpěry McPherson, zatímco vzadu bude víceprvkové zavěšení (multilink) s tlumiči KW vpředu i vzadu. Brzdovou soustavu vylepšují speciální závodní brzdové třmeny, vpředu šestipístkové a vzadu čtyřpístkové. Vůz bude obouvat pneumatiky Pirelli.
Prioritou je i zde bezpečnost, a tak bude GR Supra GT4 používat vysokopevnostní bezpečnostní klec na lehké ocelové karoserii; skořepinové sedadlo v souladu se standardy FIA bude vybaveno šestibodovým bezpečnostním pásem. V interiéru najdeme přístrojový panel z uhlíkových vláken; displej i volant byl navržen speciálně pro soutěže GT4. Předpokládaná cena vozidla je 175 tis. eur (bez DPH, celních poplatků, nákladů na dopravu atd.).
Zdroj: Toyota
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?