To asi není to správné auto na denní dojíždění do práce, přesto se může stát zhmotněným snem mnoha automobilových fanoušků.
Kromě ekologických hybridů dovede Toyota vyrobit i vozidla pro milovníky ostrého závodního svezení. Má v tom praxi a potvrzuje to modelem s legandárním jménem SUPRA.
Společnost TOYOTA GAZOO Racing potvrdila, že v březnu 2020 zahájí v Evropě prodej závodního modelu GR Supra GT4 pro zákaznické týmy, které tyto upravené verze sériově vyráběných vozidel nasazují do soutěží.
V srpnu bude prodej rozšířen do Severní Ameriky a následně v říjnu do Japonska a celé Asie. Záměrem TOYOTA GAZOO Racing je posílit zaměření na zákaznický program motorsportu tak, aby aktivní závodění bylo dostupnější širokým řadám fanoušků motoristického sportu po celém světě.
Vozy GT4 se prodávají pro nasazení v závodech a je zakázáno je používat na veřejných komunikacích. GR Supra GT4 je závodní vůz vycházející z modelu GR Supra – vůbec prvního globálního modelu společnosti TOYOTA GAZOO Racing, odhaleného v letošním roce – za jehož vývojem a výrobou stojí firma Toyota Motorsport GmbH(TMG).
Třílitrový řadový šestiválec s jedním turbodmychadlem typu Twin Scroll byl odladěn na 430 koní, spolupracuje se 7st. sportovní automatickou převodovkou s řazením pomocí páček pod volantem a mechanickým samosvorným diferenciálem poháněné zadní nápravy. Vůz bude vybaven výfukovou soustavou firmy Akrapovič, olejové prvonáplně dodá Ravenol.
Přední splitter i zadní křídlo je vyrobeno z kompozitu vyztuženého biovlákny, což přispívá k zachování nízké celkové hmotnosti vozidla 1350 kg. V návaznosti na specifikace homologovaného modelu GR Supra se na přední nápravě objeví vzpěry McPherson, zatímco vzadu bude víceprvkové zavěšení (multilink) s tlumiči KW vpředu i vzadu. Brzdovou soustavu vylepšují speciální závodní brzdové třmeny, vpředu šestipístkové a vzadu čtyřpístkové. Vůz bude obouvat pneumatiky Pirelli.
Prioritou je i zde bezpečnost, a tak bude GR Supra GT4 používat vysokopevnostní bezpečnostní klec na lehké ocelové karoserii; skořepinové sedadlo v souladu se standardy FIA bude vybaveno šestibodovým bezpečnostním pásem. V interiéru najdeme přístrojový panel z uhlíkových vláken; displej i volant byl navržen speciálně pro soutěže GT4. Předpokládaná cena vozidla je 175 tis. eur (bez DPH, celních poplatků, nákladů na dopravu atd.).
Zdroj: Toyota
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?