To asi není to správné auto na denní dojíždění do práce, přesto se může stát zhmotněným snem mnoha automobilových fanoušků.
Kromě ekologických hybridů dovede Toyota vyrobit i vozidla pro milovníky ostrého závodního svezení. Má v tom praxi a potvrzuje to modelem s legandárním jménem SUPRA.
Společnost TOYOTA GAZOO Racing potvrdila, že v březnu 2020 zahájí v Evropě prodej závodního modelu GR Supra GT4 pro zákaznické týmy, které tyto upravené verze sériově vyráběných vozidel nasazují do soutěží.
V srpnu bude prodej rozšířen do Severní Ameriky a následně v říjnu do Japonska a celé Asie. Záměrem TOYOTA GAZOO Racing je posílit zaměření na zákaznický program motorsportu tak, aby aktivní závodění bylo dostupnější širokým řadám fanoušků motoristického sportu po celém světě.
Vozy GT4 se prodávají pro nasazení v závodech a je zakázáno je používat na veřejných komunikacích. GR Supra GT4 je závodní vůz vycházející z modelu GR Supra – vůbec prvního globálního modelu společnosti TOYOTA GAZOO Racing, odhaleného v letošním roce – za jehož vývojem a výrobou stojí firma Toyota Motorsport GmbH(TMG).
Třílitrový řadový šestiválec s jedním turbodmychadlem typu Twin Scroll byl odladěn na 430 koní, spolupracuje se 7st. sportovní automatickou převodovkou s řazením pomocí páček pod volantem a mechanickým samosvorným diferenciálem poháněné zadní nápravy. Vůz bude vybaven výfukovou soustavou firmy Akrapovič, olejové prvonáplně dodá Ravenol.
Přední splitter i zadní křídlo je vyrobeno z kompozitu vyztuženého biovlákny, což přispívá k zachování nízké celkové hmotnosti vozidla 1350 kg. V návaznosti na specifikace homologovaného modelu GR Supra se na přední nápravě objeví vzpěry McPherson, zatímco vzadu bude víceprvkové zavěšení (multilink) s tlumiči KW vpředu i vzadu. Brzdovou soustavu vylepšují speciální závodní brzdové třmeny, vpředu šestipístkové a vzadu čtyřpístkové. Vůz bude obouvat pneumatiky Pirelli.
Prioritou je i zde bezpečnost, a tak bude GR Supra GT4 používat vysokopevnostní bezpečnostní klec na lehké ocelové karoserii; skořepinové sedadlo v souladu se standardy FIA bude vybaveno šestibodovým bezpečnostním pásem. V interiéru najdeme přístrojový panel z uhlíkových vláken; displej i volant byl navržen speciálně pro soutěže GT4. Předpokládaná cena vozidla je 175 tis. eur (bez DPH, celních poplatků, nákladů na dopravu atd.).
Zdroj: Toyota
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.