Jako základ pro stavbu rekordního traktoru zvolila firma JCB svůj model Fastrac série 8000. Už sérový model díky silnému motoru o výkonu 260 kW (354 koní) a točivém momentu 1440 N.m. dosahuje na traktor slušných 70 km/h.
Rekordní traktor, na jehož úpravě se podílela i stáj Formule 1, doznal spousty aerodynamických vylepšení. Ale to hlavní se odehrálo pod kapotou. Přeplňovaný dieselový motor o objemu 7,2 litru byl vyladěn na cca 736 kW (1000 koní) a točivý moment stoupl na mamutích 2500 N.m. Velkou zajímavostí je chlazení motoru. Před každou jízdou byl traktor vybaven 25 kg ledu na dochlazení tohoto značně upraveného agregátu.
Za zmínku jistě ještě stojí absence akumulátoru. Motor se musí "natočit" z externího zdroje. Dále pak Fastrac postrádá kompresor, vzduch potřebný k ovládání brzdové soustavy se nachází ve 3 tlakových nádobách ukrytých za kabinou. V neposlední řadě pak můžeme zmínit brzdící padák, který pomáhá bezpečně zastavit tento kolos z vysokých rychlostí.
Už jste si tipli, jakou maximální rychlost rekordní JCB Fastrac 8000 dosáhl? Během prvního zápisu do Guinessovy knihy rekordů v červnu stanovil rekord hodnotou 166,72 km/h. V listopadu během druhého zápisu v měřeném úseku dosáhl průměrné rychlosti 217,57 km/h a maximální dosažená rychlost byla dokonce 247,35 km/h. To už je na takové monstrum opravdu pořádný fofr.