Ford Focus dosáhl loni nejlepších prodejních výsledků od roku 2015. Od začátku roku do konce října se těchto vozů v celé Evropě prodalo 194 700 kusů. To znamená v průměru jeden prodaný Focus každých 135 sekund.
Modelová řada Focus je nejširší v segmentu a nyní zahrnuje i crossover Active. V letošním roce dorazí nový Focus EcoBoost mild-hybrid. Zákazníci nejčastěji uvádějí jako důvod pořízení Focusu jeho vzhled, techniku a prostor.
Historicky nejširší nabídka modelu Focus pomohla Fordu navýšit meziročně tržní podíl v silně konkurenčním segmentu nižší střední třídy o 1,8 procenta.
Od otevření objednávek v červnu 2018 prodal Ford již více než čtvrt milionu nových Focusů.
„Od pětidveřového modelu po kombi, od Active až po ST – v tomto segmentu neexistuje pro zákazníky širší nabídka,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „A všechny varianty mají vynikající design i techniku.“
Dosud nejnovějším z rozsáhlé nabídky modelů, karosářských variant a motorizací je Focus Active, oblíbený i v České republice.
V letošním roce zařadí Ford do nabídky motorizací nový mild-hybridní pohon, vycházející z motoru EcoBoost se 48V elektroinstalací. Focus se díky tomu zařadí mezi čtrnáct elektrifikovaných modelů, které značka Ford plánuje uvést na evropské trhy před koncem roku 2020.
Průzkumy Fordu ukazují, že bezmála 40 procent zákazníků uvádí jako hlavní důvod pořízení Focusu design exteriéru. Dalších 20 procent se nechalo oslovit nabídkou výbavy, v níž nechybí například adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, rozpoznáváním dopravních značek a vedení v jízdním pruhu.
Zákazníci vyzdvihují rovněž prostornost interiéru, zejména v zadní části vozu. Prostor před koleny se mezigeneračně zvětšil o pět centimetrů a nyní patří mezi nejlepší ve své třídě.
Ford začal přijímat objednávky na nový Focus v červnu 2018, zpočátku ve výbavových liniích Titanium, ST‑Line a Vignale. Koncem roku 2018 nabídku rozšířil crossover Focus Active, inspirovaný vozy SUV.
V loňském roce představil Ford sportovní variantu Focus ST, vyvinutou oddělením Ford Performance. Díky motoru 2.3 EcoBoost o výkonu 210 kW (285 k) dokáže Focus ST akcelerovat z klidu na 100 km/h za 5,7 s. Alternativně je pro tento model k dispozici vznětový motor 2.0 EcoBlue o výkonu 140 kW (190 k).
Sportovní vzhled ST ale oceňují i zákazníci, kteří nevyžadují tak vysokou úroveň dynamických schopností. Téměř třetina všech prodaných Focusů jsou modely ST-Line. Všechny verze modelu Focus nabízí Ford v karosářských variantách hatchback a kombi.
Od zahájení prodeje první generace v roce 1998 prodal Ford v Evropě již více než sedm milionů Focusů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.