Ford Focus dosáhl loni nejlepších prodejních výsledků od roku 2015. Od začátku roku do konce října se těchto vozů v celé Evropě prodalo 194 700 kusů. To znamená v průměru jeden prodaný Focus každých 135 sekund.
Modelová řada Focus je nejširší v segmentu a nyní zahrnuje i crossover Active. V letošním roce dorazí nový Focus EcoBoost mild-hybrid. Zákazníci nejčastěji uvádějí jako důvod pořízení Focusu jeho vzhled, techniku a prostor.
Historicky nejširší nabídka modelu Focus pomohla Fordu navýšit meziročně tržní podíl v silně konkurenčním segmentu nižší střední třídy o 1,8 procenta.
Od otevření objednávek v červnu 2018 prodal Ford již více než čtvrt milionu nových Focusů.
„Od pětidveřového modelu po kombi, od Active až po ST – v tomto segmentu neexistuje pro zákazníky širší nabídka,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „A všechny varianty mají vynikající design i techniku.“
Dosud nejnovějším z rozsáhlé nabídky modelů, karosářských variant a motorizací je Focus Active, oblíbený i v České republice.
V letošním roce zařadí Ford do nabídky motorizací nový mild-hybridní pohon, vycházející z motoru EcoBoost se 48V elektroinstalací. Focus se díky tomu zařadí mezi čtrnáct elektrifikovaných modelů, které značka Ford plánuje uvést na evropské trhy před koncem roku 2020.
Průzkumy Fordu ukazují, že bezmála 40 procent zákazníků uvádí jako hlavní důvod pořízení Focusu design exteriéru. Dalších 20 procent se nechalo oslovit nabídkou výbavy, v níž nechybí například adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, rozpoznáváním dopravních značek a vedení v jízdním pruhu.
Zákazníci vyzdvihují rovněž prostornost interiéru, zejména v zadní části vozu. Prostor před koleny se mezigeneračně zvětšil o pět centimetrů a nyní patří mezi nejlepší ve své třídě.
Ford začal přijímat objednávky na nový Focus v červnu 2018, zpočátku ve výbavových liniích Titanium, ST‑Line a Vignale. Koncem roku 2018 nabídku rozšířil crossover Focus Active, inspirovaný vozy SUV.
V loňském roce představil Ford sportovní variantu Focus ST, vyvinutou oddělením Ford Performance. Díky motoru 2.3 EcoBoost o výkonu 210 kW (285 k) dokáže Focus ST akcelerovat z klidu na 100 km/h za 5,7 s. Alternativně je pro tento model k dispozici vznětový motor 2.0 EcoBlue o výkonu 140 kW (190 k).
Sportovní vzhled ST ale oceňují i zákazníci, kteří nevyžadují tak vysokou úroveň dynamických schopností. Téměř třetina všech prodaných Focusů jsou modely ST-Line. Všechny verze modelu Focus nabízí Ford v karosářských variantách hatchback a kombi.
Od zahájení prodeje první generace v roce 1998 prodal Ford v Evropě již více než sedm milionů Focusů.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.