Ford Focus dosáhl loni nejlepších prodejních výsledků od roku 2015. Od začátku roku do konce října se těchto vozů v celé Evropě prodalo 194 700 kusů. To znamená v průměru jeden prodaný Focus každých 135 sekund.
Modelová řada Focus je nejširší v segmentu a nyní zahrnuje i crossover Active. V letošním roce dorazí nový Focus EcoBoost mild-hybrid. Zákazníci nejčastěji uvádějí jako důvod pořízení Focusu jeho vzhled, techniku a prostor.
Historicky nejširší nabídka modelu Focus pomohla Fordu navýšit meziročně tržní podíl v silně konkurenčním segmentu nižší střední třídy o 1,8 procenta.
Od otevření objednávek v červnu 2018 prodal Ford již více než čtvrt milionu nových Focusů.
„Od pětidveřového modelu po kombi, od Active až po ST – v tomto segmentu neexistuje pro zákazníky širší nabídka,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „A všechny varianty mají vynikající design i techniku.“
Dosud nejnovějším z rozsáhlé nabídky modelů, karosářských variant a motorizací je Focus Active, oblíbený i v České republice.
V letošním roce zařadí Ford do nabídky motorizací nový mild-hybridní pohon, vycházející z motoru EcoBoost se 48V elektroinstalací. Focus se díky tomu zařadí mezi čtrnáct elektrifikovaných modelů, které značka Ford plánuje uvést na evropské trhy před koncem roku 2020.
Průzkumy Fordu ukazují, že bezmála 40 procent zákazníků uvádí jako hlavní důvod pořízení Focusu design exteriéru. Dalších 20 procent se nechalo oslovit nabídkou výbavy, v níž nechybí například adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, rozpoznáváním dopravních značek a vedení v jízdním pruhu.
Zákazníci vyzdvihují rovněž prostornost interiéru, zejména v zadní části vozu. Prostor před koleny se mezigeneračně zvětšil o pět centimetrů a nyní patří mezi nejlepší ve své třídě.
Ford začal přijímat objednávky na nový Focus v červnu 2018, zpočátku ve výbavových liniích Titanium, ST‑Line a Vignale. Koncem roku 2018 nabídku rozšířil crossover Focus Active, inspirovaný vozy SUV.
V loňském roce představil Ford sportovní variantu Focus ST, vyvinutou oddělením Ford Performance. Díky motoru 2.3 EcoBoost o výkonu 210 kW (285 k) dokáže Focus ST akcelerovat z klidu na 100 km/h za 5,7 s. Alternativně je pro tento model k dispozici vznětový motor 2.0 EcoBlue o výkonu 140 kW (190 k).
Sportovní vzhled ST ale oceňují i zákazníci, kteří nevyžadují tak vysokou úroveň dynamických schopností. Téměř třetina všech prodaných Focusů jsou modely ST-Line. Všechny verze modelu Focus nabízí Ford v karosářských variantách hatchback a kombi.
Od zahájení prodeje první generace v roce 1998 prodal Ford v Evropě již více než sedm milionů Focusů.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.