Colin Furs je oddaný fanoušek filmové ságy Star Wars a jako takový se rozhodl doma takřka na koleni postavit věrnou repliku vznášedla, v němž se na plátně kin proháněl Mark Hamill v roli Luka Skywalkera.
Levitace je hudbou vzdálené budoucnosti, a tak se Colin rozhodl pro poněkud konvenčnější pohon. Jako základ jeho "vznášedla" posloužil elektrický golfový vozík. Původní slabý elektromotor šel pryč a na jeho místo putoval silnější. Stejně tak byly nahrazeny nedostatečně koncipované baterie. Na podvozku golfového vozíku je kostra vyrobená z překližky. Karosérie je z tenkého plechu, tvarovaná do konečné podoby pomocí ohýbačky, kladiva a svářečky. Pozoruhodným prvkem je velké zaoblené čelní plexisklo. To bylo pravděpodobně vyrobené na zakázku. Hezkým detailem jsou nefunkční trysky. U jedné z nich chybí kryt, a tak je krásně vidět do jejich útrob.
Původní originální vznášedlo pro film Star Wars bylo navrženo a vyrobeno společností Ogle Design. Jezdilo na podvozku malé britské tříkolky Bong Bug. I při natáčení scén jezdilo vznášedlo na kolech a filmaři museli přijít na to jak zajistit, aby ve finální podobě vytvářelo iluzi levitujícího vznášedla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?