V období ledna až listopadu 2019 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 231 208 nových osobních automobilů, což představovalo meziročně o 15 563 registrací méně, tj. -6,3 %.
„Zatímco v roce 2018 bylo registrováno 981 osobních elektromobilů a plug-in hybridů, letos byla tato hranice překonána již v listopadu – celkově bylo k 30. listopadu evidováno 1 136 těchto vozidel; z toho 705 elektromobilů (BEV, meziročně +14,6 %) a 431 plug-in hybridů (PHEV, meziročně +62,6 %),“ říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Při srovnání obou pohonů významně v uplynulých dvou měsících rostou plug-in hybridy – v listopadu bylo evidováno rekordních 104 registrací, z nichž 53 tvořily vozidla Škoda SUPERB iV. Opačný vývoj byl však evidován u elektromobilů – 56 listopadových registrací je o 26 méně než v listopadu 2018.“
I přes letošní rekordní absolutní počty registrací elektromobilů a plug-in hybridů se tato vozidla podílela jen 0,49 % na všech registracích nových osobních automobilů.
Hyundai stále na špici, Škoda již 99 registracíCelkem 5 automobilek zaregistrovalo letos přes 100 vozidel do zásuvky (BEV+PHEV). Nejvíce registrací (177; 119 BEV + 58 PHEV) evidovala automobilka Hyundai. Tři čtvrtiny všech registrací patří modelu Hyundai IONIQ: 134 vozidel (76 BEV + 58 PHEV). Se 165 registracemi v těsném závěsu následovalo BMW, 137 registrací si připsal Nissan, 127 Volkswagen a 115 Tesla.
Automobilka Škoda vstoupila do segmentu externě nabíjených elektrických vozidel až v poslední třetině roku 2019. První registrace plug-in hybridní verze modelu SUPERB iV byly evidovány v září, v listopadu pak bylo v registru evidováno prvních 19 elektromobilů CITIGOe iV; v součtu tak bylo registrováno 99 elektromobilů (19) a plug-in hybridů (80) od Škoda Auto.
Vyhlášená V. výzva Ministerstva průmyslu a obchoduMinisterstvo průmyslu a obchodu v uplynulých letech vypsalo 4 výzvy na podporu elektromobilů a plug-in hybridů. V pondělí 2. 12. 2019 byla v rámci programu Nízkouhlíkové technologie (Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost) vyhlášena již V. výzva, v rámci které bude podporováno pořízení elektromobilů a dobíjecích stanic pro elektromobily. Příjem žádostí o podporu bude zahájen 6. 1. 2020, ukončení příjmu žádostí je pak plánováno ke dni 25. 5. 2020 s tím, že k využití se počítá s částkou 50 mil. Kč.
Elektromobily, plug-in hybridy a vodíková vozidla bez dálničních známekŘidiči elektromobilů, plug-in hybridů a vodíkových vozidel již nemusí od 1. ledna 2020 vylepovat dálniční známky.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.