V období ledna až listopadu 2019 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 231 208 nových osobních automobilů, což představovalo meziročně o 15 563 registrací méně, tj. -6,3 %.
„Zatímco v roce 2018 bylo registrováno 981 osobních elektromobilů a plug-in hybridů, letos byla tato hranice překonána již v listopadu – celkově bylo k 30. listopadu evidováno 1 136 těchto vozidel; z toho 705 elektromobilů (BEV, meziročně +14,6 %) a 431 plug-in hybridů (PHEV, meziročně +62,6 %),“ říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Při srovnání obou pohonů významně v uplynulých dvou měsících rostou plug-in hybridy – v listopadu bylo evidováno rekordních 104 registrací, z nichž 53 tvořily vozidla Škoda SUPERB iV. Opačný vývoj byl však evidován u elektromobilů – 56 listopadových registrací je o 26 méně než v listopadu 2018.“
I přes letošní rekordní absolutní počty registrací elektromobilů a plug-in hybridů se tato vozidla podílela jen 0,49 % na všech registracích nových osobních automobilů.
Hyundai stále na špici, Škoda již 99 registracíCelkem 5 automobilek zaregistrovalo letos přes 100 vozidel do zásuvky (BEV+PHEV). Nejvíce registrací (177; 119 BEV + 58 PHEV) evidovala automobilka Hyundai. Tři čtvrtiny všech registrací patří modelu Hyundai IONIQ: 134 vozidel (76 BEV + 58 PHEV). Se 165 registracemi v těsném závěsu následovalo BMW, 137 registrací si připsal Nissan, 127 Volkswagen a 115 Tesla.
Automobilka Škoda vstoupila do segmentu externě nabíjených elektrických vozidel až v poslední třetině roku 2019. První registrace plug-in hybridní verze modelu SUPERB iV byly evidovány v září, v listopadu pak bylo v registru evidováno prvních 19 elektromobilů CITIGOe iV; v součtu tak bylo registrováno 99 elektromobilů (19) a plug-in hybridů (80) od Škoda Auto.
Vyhlášená V. výzva Ministerstva průmyslu a obchoduMinisterstvo průmyslu a obchodu v uplynulých letech vypsalo 4 výzvy na podporu elektromobilů a plug-in hybridů. V pondělí 2. 12. 2019 byla v rámci programu Nízkouhlíkové technologie (Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost) vyhlášena již V. výzva, v rámci které bude podporováno pořízení elektromobilů a dobíjecích stanic pro elektromobily. Příjem žádostí o podporu bude zahájen 6. 1. 2020, ukončení příjmu žádostí je pak plánováno ke dni 25. 5. 2020 s tím, že k využití se počítá s částkou 50 mil. Kč.
Elektromobily, plug-in hybridy a vodíková vozidla bez dálničních známekŘidiči elektromobilů, plug-in hybridů a vodíkových vozidel již nemusí od 1. ledna 2020 vylepovat dálniční známky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.