V období ledna až listopadu 2019 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 231 208 nových osobních automobilů, což představovalo meziročně o 15 563 registrací méně, tj. -6,3 %.
„Zatímco v roce 2018 bylo registrováno 981 osobních elektromobilů a plug-in hybridů, letos byla tato hranice překonána již v listopadu – celkově bylo k 30. listopadu evidováno 1 136 těchto vozidel; z toho 705 elektromobilů (BEV, meziročně +14,6 %) a 431 plug-in hybridů (PHEV, meziročně +62,6 %),“ říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Při srovnání obou pohonů významně v uplynulých dvou měsících rostou plug-in hybridy – v listopadu bylo evidováno rekordních 104 registrací, z nichž 53 tvořily vozidla Škoda SUPERB iV. Opačný vývoj byl však evidován u elektromobilů – 56 listopadových registrací je o 26 méně než v listopadu 2018.“
I přes letošní rekordní absolutní počty registrací elektromobilů a plug-in hybridů se tato vozidla podílela jen 0,49 % na všech registracích nových osobních automobilů.
Hyundai stále na špici, Škoda již 99 registracíCelkem 5 automobilek zaregistrovalo letos přes 100 vozidel do zásuvky (BEV+PHEV). Nejvíce registrací (177; 119 BEV + 58 PHEV) evidovala automobilka Hyundai. Tři čtvrtiny všech registrací patří modelu Hyundai IONIQ: 134 vozidel (76 BEV + 58 PHEV). Se 165 registracemi v těsném závěsu následovalo BMW, 137 registrací si připsal Nissan, 127 Volkswagen a 115 Tesla.
Automobilka Škoda vstoupila do segmentu externě nabíjených elektrických vozidel až v poslední třetině roku 2019. První registrace plug-in hybridní verze modelu SUPERB iV byly evidovány v září, v listopadu pak bylo v registru evidováno prvních 19 elektromobilů CITIGOe iV; v součtu tak bylo registrováno 99 elektromobilů (19) a plug-in hybridů (80) od Škoda Auto.
Vyhlášená V. výzva Ministerstva průmyslu a obchoduMinisterstvo průmyslu a obchodu v uplynulých letech vypsalo 4 výzvy na podporu elektromobilů a plug-in hybridů. V pondělí 2. 12. 2019 byla v rámci programu Nízkouhlíkové technologie (Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost) vyhlášena již V. výzva, v rámci které bude podporováno pořízení elektromobilů a dobíjecích stanic pro elektromobily. Příjem žádostí o podporu bude zahájen 6. 1. 2020, ukončení příjmu žádostí je pak plánováno ke dni 25. 5. 2020 s tím, že k využití se počítá s částkou 50 mil. Kč.
Elektromobily, plug-in hybridy a vodíková vozidla bez dálničních známekŘidiči elektromobilů, plug-in hybridů a vodíkových vozidel již nemusí od 1. ledna 2020 vylepovat dálniční známky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?