V období ledna až listopadu 2019 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 231 208 nových osobních automobilů, což představovalo meziročně o 15 563 registrací méně, tj. -6,3 %.
„Zatímco v roce 2018 bylo registrováno 981 osobních elektromobilů a plug-in hybridů, letos byla tato hranice překonána již v listopadu – celkově bylo k 30. listopadu evidováno 1 136 těchto vozidel; z toho 705 elektromobilů (BEV, meziročně +14,6 %) a 431 plug-in hybridů (PHEV, meziročně +62,6 %),“ říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Při srovnání obou pohonů významně v uplynulých dvou měsících rostou plug-in hybridy – v listopadu bylo evidováno rekordních 104 registrací, z nichž 53 tvořily vozidla Škoda SUPERB iV. Opačný vývoj byl však evidován u elektromobilů – 56 listopadových registrací je o 26 méně než v listopadu 2018.“
I přes letošní rekordní absolutní počty registrací elektromobilů a plug-in hybridů se tato vozidla podílela jen 0,49 % na všech registracích nových osobních automobilů.
Hyundai stále na špici, Škoda již 99 registracíCelkem 5 automobilek zaregistrovalo letos přes 100 vozidel do zásuvky (BEV+PHEV). Nejvíce registrací (177; 119 BEV + 58 PHEV) evidovala automobilka Hyundai. Tři čtvrtiny všech registrací patří modelu Hyundai IONIQ: 134 vozidel (76 BEV + 58 PHEV). Se 165 registracemi v těsném závěsu následovalo BMW, 137 registrací si připsal Nissan, 127 Volkswagen a 115 Tesla.
Automobilka Škoda vstoupila do segmentu externě nabíjených elektrických vozidel až v poslední třetině roku 2019. První registrace plug-in hybridní verze modelu SUPERB iV byly evidovány v září, v listopadu pak bylo v registru evidováno prvních 19 elektromobilů CITIGOe iV; v součtu tak bylo registrováno 99 elektromobilů (19) a plug-in hybridů (80) od Škoda Auto.
Vyhlášená V. výzva Ministerstva průmyslu a obchoduMinisterstvo průmyslu a obchodu v uplynulých letech vypsalo 4 výzvy na podporu elektromobilů a plug-in hybridů. V pondělí 2. 12. 2019 byla v rámci programu Nízkouhlíkové technologie (Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost) vyhlášena již V. výzva, v rámci které bude podporováno pořízení elektromobilů a dobíjecích stanic pro elektromobily. Příjem žádostí o podporu bude zahájen 6. 1. 2020, ukončení příjmu žádostí je pak plánováno ke dni 25. 5. 2020 s tím, že k využití se počítá s částkou 50 mil. Kč.
Elektromobily, plug-in hybridy a vodíková vozidla bez dálničních známekŘidiči elektromobilů, plug-in hybridů a vodíkových vozidel již nemusí od 1. ledna 2020 vylepovat dálniční známky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.